Bij deze wil ik nog even mijn Franse SS50zK1 laten zien, vòòrdat hij weer een land zuidelijker gaat..
Het resultaat is geworden zoals ik het voor ogen had, een technisch 100% in orde brommer.....met nieuwe RVS spaken/velgen(Araya 1.6)/banden/binnenbanden/velglinten/vorkpoten/rubbers/progressieve veren/remschoenen/wat wiellagers/voorvorkrubbers/accu/ketting/voortandwiel en nog wat klein grut.
Deze hebben mijn vrouw en ik zo gekocht:
En zo is het geworden, de lak van het frame(NL-frame met kenteken!, verhaal staat elders), tank, kontje, en achterbrug is de af-fabriek lak.
Het zijkapje heb ik zoveel mogelijk ontroest en daar blanke lak overheen gespoten om de boel te sealen
De koppelingkap en de kroonplaat heb ik gespoten omdat 1 van de knipperbevestigingen van de kroonplaat was afgebroken en de koppelingkap was ooit een zuur overheen gegaan of zo, paste niet bij de look die ik wilde.
Het vóórspatbord is nergens doorgerot, maar heeft wel over het geheel blaasjes onder het chroom....ik persoonlijk vind het prachtig passen bij de rest, en ook het originele achterspatbord is niet nieuw....maar zoveel mooier daardoor. De binnenkant van de tank is nog als nieuw trouwens....die oude benzine die eruit kwam stonk verschrikkelijk, maar niet zo erg als moderne oude benzine die er ook nog eens voor zorgt dat je tank wegrot...
De brommer zal nadat de condensator is vervangen richting het zuiden gaan, naar een echte liefhebber, helaas kan ik er zelf niet op rijden, anders had ik haar absoluut gehouden, dit is hoe mijn droom SS eruit ziet (behalve dat stokstuur.....daar heb ik niets mee en gooiden wij er vroeger al meteen af)
Voordat er ook hier weer een discussie losbarst over de kraag van de tank........het is echt de originele tank, laat iedereen eens geloven dat Honda geen strikte regels hanteerde in de jaren `60/`70, alhoewel de kenners dit al weten leeft deze fabel nog steeds...
Nu de brommert zoals hij er nu bij staat, alleen vanaf de rechterkant gefotografeerd omdat de ontsteking eraf ligt zodat als Dinsdag de condensator binnenkomt hij er direct in kan, het rubber voor het trappersysteem komt dan ook nog binnen. En ook de 2 missende boutjes en speciale ringen van het uitlaatschild.
Even laten zien....
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Even laten zien....
jammer van de rvs spaken.
verder is het een knap brommertje geworden.
verder is het een knap brommertje geworden.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Even laten zien....
Dank jullie wel, overigens is er niks mis met rvs spaken, want de K0 waar mijn zoon wekelijks mee rijdt heeft sins 1,5 jasr verzinkte spaken en die zijn sinds 6 maanden alweer aan het roesten.....als er iets zonde is van noeste arbeid , we leven nu in een andere tijd
Re: Even laten zien....
Mooi brommertje die weer een tijd de weg op kan. Van mij krijgt hij een duim.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Even laten zien....
SuzuhaTR1 schreef:Dank jullie wel, overigens is er niks mis met rvs spaken, want de K0 waar mijn zoon wekelijks mee rijdt heeft sins 1,5 jasr verzinkte spaken en die zijn sinds 6 maanden alweer aan het roesten.....als er iets zonde is van noeste arbeid , we leven nu in een andere tijd
nee dan moet je gewoon de spaken wat vaker poetsen en de goede middeltjes er op smeren om het te beschermen.
ik heb er ook niets op tegen, maar je houd alles zo origineel mogelijk en dan ga je rvs spaken gebruiken dat vind ik dan weer een beetje jammer.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Even laten zien....
Tja, maar ik ben niet van de poets...... vandaar, ik begrijp je standpunt wel hoor
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Even laten zien....
Ik heb me al een tijdje herhaaldelijk afgevraagd waarom je er niet op kan rijden, want dat is natuurlijk heel naar!
Ziet er mooi uit, duidelijk bedoeld om lekker mee te rijden en zo hoort het!
Ziet er mooi uit, duidelijk bedoeld om lekker mee te rijden en zo hoort het!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Even laten zien....
@daan, sinds bijna 8 jaar heb ik 'Bechterew' en dat beperkt mij nogal...o.a doordat ik zelfs een paar minuten zitten niet volhou ivm pijn in S.I. Gewricht en onderrug....zou er heel wat voor over hebben om een keer een aantal km lekker ouderwets te kunnen scheuren
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Even laten zien....
He bah dat is vervelend!
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
- Locatie: regio Amersfoort
Re: Even laten zien....
Vervelend voor je. Ik weet wat het is want ik heb zelf Reumatoïde artritis/Artritis psoriatica en Hypermobiliteit.
Lange ritten zitten er ook niet in voor mij en sleutelen gaat erg moeilijk omdat ik veel last heb van mijn handen en polsen. Even door de knieën zit er ook niet in.
Ik heb een JC Knight die rijd comfortabel dus daar houd ik het het langste op vol. Daar zit je recht op en hang je niet zo naar voren.
Lange ritten zitten er ook niet in voor mij en sleutelen gaat erg moeilijk omdat ik veel last heb van mijn handen en polsen. Even door de knieën zit er ook niet in.
Ik heb een JC Knight die rijd comfortabel dus daar houd ik het het langste op vol. Daar zit je recht op en hang je niet zo naar voren.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Even laten zien....
Hij is zeer knap geworden! Toch maar weer mooi een brommertje gered uit een oude schuur