J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
J@pie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
Contacteer:

J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door J@pie »

Hallo allemaal....
Ik heb me láng geleden eens aangemeld hiero maar deed verder niet veel meer dan af en toe eens over iemands schouder meekijken en lezen...

Nu was ik m'n wachtwoord/gebruikersnaam kwijt maar dit is allemaal weer hersteld door de admin, waarvoor dank!

Goed....M'n naam is Japie/AKA Iaccaloco/AKA Vespafreak en sinds een jaar ben ik woonachtig in het mooie Sneek maar van oorsprong kom ik uit NH.......

Ik zit onderhand al meer dan m'n halve leven in de brommertjes-zooi maar nooit echt met viertakters bezig geweest....
Wél Honda's maar dan MBXies en dat soort spul....

Sorry, da's natuurlijk not done op dit forum maar....De eerlijkheid gebiedt het me tóch te vertellen!

Ik heb al jarenlang m'n eigen site waar je al m'n projecten kunt bekijken.
Zal niet proberen te spammen dus zet ik de URL heel klein neer:
http://www.vespafreak.magix.net

Heel lang geleden had ik ooit eens een Honda C90 waar ik helaas geen foto's van heb maar hij zag er ongeveer zo uit als de onderstaande foto alleen in véééélll mindere staat en hij liep niet meer:
Afbeelding
Ik vond het een supertof ding maar hij is uiteindelijk verkocht na iets van een jaar in m'n schuur te hebben gestaan....

Heb er altijd spijt van gehad!

Lang daarna heb ik nog eens een 70cc Skyteam PBR gehad die diefstalschade had en daar zou ik een leuk project van maken(Natuurlijk met een 110/125 of meer BamiBlok eronder)
Afbeelding

Die ook weer verkocht omdat ik een quad met autokenteken gekocht had ofzo, kweeniemeer...

Maar weer flink wat jaren later zat ik weer eens doelloos op Marktplaats te snuffelen en ineens stuitte ik op een AGM/LIFAN Cub...
Semi automatische viertakter/sterwielen/schijfremmen voor en achter etc....
Ik klikte hem weer weg maar hij bleef in m'n kop de rest van de week......!
Afbeelding
Dus ik besloot de verkoper te contacten en we werden het over de prijs snel eens.

Het ding was niet vooruit te schoppen maar dat was te verwachten...

Ook vond ik het helemaal nix om te schakelen zonder koppelingshandle in m'n linkerhand dus:
Afbeelding
Besloot ik dit 110cc BamiBlokkie van MP te scoren met handkoppeling.....
Als handles monteerde ik 2 stuurhandles van een Aerox ofzo.
De originele knoppen waren toch al naar de knoppen en ik moest er tóch een koppelingshandle op violen...
Dat was allemaal prima gelukt maar....

M'n kappenset zat onder de scheuren enz....
Erg jammer.....
Wat ik wél supercool vond was dat hij een toerenteller had èn een schakelindicator:
Afbeelding
(De pijl wijst de digitale indicator aan)

Maar goed....De kappenset was nog steeds f*cked up...

Prompt vind ik enkele dagen later nóg zo'n LIFAN op MP voor erg weinig!!
Afbeelding
(Let maar ff niet op de smerige reverse-uitlaat die eropzat...stelletje gekken!)

Ik heb toen alle kappen op de mijne overgezet en van de standaarduitlaat de beschermplaat want die ontbrak bij mijnes....

Hieronder zie je ze allebei op de foto...:
Afbeelding
Afbeelding

Alle zooi van mijnes op de donor gemonteerd en die verkocht met inruil van een Yamaha Jog RR scooter en dikke winscht!

Dat was leuk....

M'n CUB(kloon) reed echt super....
Je hoorde aan niets dat er een 110cctje onderhing alleen de carburateur roggelde wat meer dan de originele die eropzat....

'T gekke ding reed gewoon ergens tegen de 100km/h, was nog steeds superzuinig en echt muis en muisstil!

Zo heb ik een aardige poos met 'm rondgereden tot ik met m'n toenmalige meissie besloot dat het tijd werd voor een goeie andere auto....

Om wat extra centen te hebben heb ik toen de CUB verkocht maar.....

Elke keer als ik de foto's op m'n computer of site bekeek bekroop me het gevoel van spijt en gemis....

Vrdmme.....
Zo'n ding vind je niet zomaar nog een keer(Hoewel er nu eentje op MP staat voor 950(!!) Euri)

Dit zijn de laatste foto's die ik van hem schoot en hierna is hij verkocht:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Je ziet aan niets dat het een 110cc is, alleen een kenner zou zien dat het koppelingshuisje kleiner is dan die van een semi-automaatje...


Maar goed....
Hmz....
Ik nam mezelf voor om voor een Kymco Nexxon of Activ te gaan sjoppen.....

Dat lukte me, en ook weer voor een erg leuke prijs!

Enkele dagen geleden heb ik hem opgehaald en ik ben er hééééulll blij mee....
Ondanks het feit dat het eigenlijk gewoon een soort Opabrommert is.....
Afbeelding

De standaarduitlaat had ik er in stukken bijgekregen maar 't is een bekend verhaal dat je pijp bij wijze van spreken in de zón al wegrot....

Nog voor ik de Activ ophaalde werd me deze Honda C(kloon) fluisterpijp al toegezonden die ik voor weinig op MP vond:
Afbeelding

Die zat er natuurlijk in no-time onder:
Afbeelding

Ik had dus altijd een soort afkeer van het koppelingshandle-loos schakelen maar na er enkele dagen mee gereden te hebben denk ik daar toch anders over.....

Echt.....
Het ding rijdt echt enorm relaxed maar....
Hij is gewoon niet vooruit te schoppen...

Van de Lifan had ik nog een grotere carburateur over na al die jaren en die heb ik eropgemonteerd:
Afbeelding
De linker is de imi, die is toch wel ff groter!

Het jammere is alleen dat het inlaattraject van spruitstukkie/kop gewoon heel mini is...
Dat was bij de Lifan wel anders zag ik toen ik de 110 erophing destijds.
Die was begrensd met een alu plaatje met een gaatje van 8mm ofzo...
Ik hoopte dat de Kymco dit ook had maar helaas....

Nu heb ik een sloopquadje gevonden die ik binnenkort ga ophalen....

110cc, semi automaat met E-starter....
Lekkor!Afbeelding

Afbeelding

Als hij binnen is ga ik er ZSM mee aan de gang....

De voorveren wil ik als achterschokkertjes op de Kymco zetten want die zien er zo lekker interessant uit met die gas-reservoirtjes erop....
Ik weet nog niet of het gaat passen qua hoogte maar we'll see....

Ook wil ik proberen of ik iets met de dubbele uitlaat van de quad kan, het lijkt me reuze leuk om die 2 potjes precies onder de schetsplaatjes van de passagiers-steppies te hebben!Afbeelding

Enneh, ohja....
Er komen ook MBX-sterwielen in de Activ want ik vind die spaakdingen maar nix...
Afbeelding
Die kun je voor weinig overnemen dus laat me gerust weten als je er iets in ziet!

Mijn excuses voor het hele verhaal, ik zal nu maar zo ongeveer stoppen...
Kan het hele forum wel volgooien met m'n gelul haha....

Grtz,
jP!
Laatst gewijzigd door J@pie op 03 feb 2022 14:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding<- KLIK! Afbeelding
Ik wilde als wachtwoord voor m'n Gmail 'PENIS' gebruiken...Maar ze zeiden dat ie te kort was?! :?

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door Soop »

Welkom. Mooi verhaal! Houd ons op de hoogte.

Gebruikersavatar
J@pie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
Contacteer:

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door J@pie »

Thnx!
Ik houd jullie op de hoogte van z'n vorderingen....;)
Afbeelding<- KLIK! Afbeelding
Ik wilde als wachtwoord voor m'n Gmail 'PENIS' gebruiken...Maar ze zeiden dat ie te kort was?! :?

Gebruikersavatar
J@pie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
Contacteer:

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door J@pie »

Bedankt voor alle leuke reacties! Afbeelding Afbeelding
Afbeelding<- KLIK! Afbeelding
Ik wilde als wachtwoord voor m'n Gmail 'PENIS' gebruiken...Maar ze zeiden dat ie te kort was?! :?

Gebruikersavatar
J@pie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
Contacteer:

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door J@pie »

Duss.....

Ik ben beziggeweest met het monteren van het 110cc Bamiblok met semi-automatische 4bak van de quad....
Afbeelding

Het plan was om de ontstekings- en koppelingskap van het Kymco-blok erop te zetten zodat het aan de buitenkant onzichtbaar zou zijn dat het een ander blok is.

In principe is het Kymcoblok ook een Bamiblok dus ik vermoedde dat dit zou passen...

De ontstekingskap paste in principe op de Bami maar....

Hij is zeg maar minder diep dus het vliegwiel draaide aan de binnenkant tegen de ontstekingskabels aan....!?

Dat vond ik op zich niet zo heel erg, ik denk dat pas ik later wel ff aan maar.....

HIJ VONKTE NIET!?
De Kymco-ontsteking lust het Bami-vliegwiel niet!

De ontsteking van het Bamiblok zat er ook bij maar dan had ik moeten knippen in m'n originele kabelboom en dat wilde ik absoluut niet....

Ik heb dus niet getest of hij wel vonkte met de ori Bami-ontsteking.
Ook piste er flink olie uit bij de cilindervoet rechts op 't blok dus heb ik hem er weer afgehaald....

Ik had ook nog een 110cc automaatblokkie geroggeld dus wilde ik die monteren met dezelfde Kymco-ontstekingskap...
Zelfde verhaal, geen vonk!
Afbeelding
Deze heb ik ook niet getest met de ori-Bami ontsteking om hetzelfde kabelboom-knipverhaal dus....
Afbeelding
Heb ik uiteindelijk m'n 50cctje er maar weer ondergezet en ga òf weer zoeken naar een ander blokkie met handkoppeling of ik knap het 110blok op....

Ik houd jullie op de hoogte!
Laatst gewijzigd door J@pie op 09 apr 2016 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding<- KLIK! Afbeelding
Ik wilde als wachtwoord voor m'n Gmail 'PENIS' gebruiken...Maar ze zeiden dat ie te kort was?! :?

Gebruikersavatar
J@pie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
Contacteer:

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door J@pie »

***Update***

De MBXwielenset zit erin, is nog niet helemaal klaar en naar m'n zin maar ik vind 't er nu al erg geslaagd uitzien....!

Afbeelding
Ik heb de lelijke achterknipperbollen voor een deel matzwart gespoten....
Afbeelding

De vooremschijf van de Activ komt er weer in, deze zit normaal vast met 5x M6 en dit moet 3x M8 worden.

Ik heb m'n kappen van de stickerzooi ontdaan en de blauwe voorkant zwart gespoten....

Vind 'm er nu al 100x beter uitzien!

Nu op zoek naar een leuk 110 of 125(or +) BamiBlok òf ik repareer m'n eigen blokkie(s) op de foto in de post hierboven......
Ff kijken wat 't gaat worden....

Wat vinden jullie er zo van, 110x beter als eerst of wah!? Afbeelding
Afbeelding<- KLIK! Afbeelding
Ik wilde als wachtwoord voor m'n Gmail 'PENIS' gebruiken...Maar ze zeiden dat ie te kort was?! :?

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door Soop »

lekker bezig. Spuitwerk ziet er goed uit

Gebruikersavatar
J@pie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
Contacteer:

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door J@pie »

Thnx Soop, ik vind 'm ook echt mooi worden zo....
Hij lijkt heel compact op de foto's maar in het echt issie zover ik me kan herinneren bijna net zo lang als een Honda NSR.....

Ik heb gisteren de cylinder van het bamiblok gehaald, de O-ringen ontbraken en de pakkingen waren zeer slecht dus dat was de reden van het olielek.

Er is 1 zuigerveer gebroken van het schakelblok dus ik monteer hoogstwaarschijnlijk de cylinder+zuiger van het automaatblok.

Of.....En daarvoor heb ik jullie ff nodig...

Past er zonder enige aanpassingen een 125cc cylinder in dit carter of?!

Als dat zo is roggel ik denk ik een nieuw 125-kitje ervoor samen met een nieuwe pakkingset.....

Ik bedoel dus eigenlijk of de 125 in dit 110-carter past.....Maar vooral.....Of de 110-kop daar dan op past of moet ik daar ook een 125-kop voor hebben....!?
Afbeelding<- KLIK! Afbeelding
Ik wilde als wachtwoord voor m'n Gmail 'PENIS' gebruiken...Maar ze zeiden dat ie te kort was?! :?

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door NIX »

Nee. 125 is echt heel anders dan 110 of kleiner.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
J@pie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
Contacteer:

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door J@pie »

NIX schreef:Nee. 125 is echt heel anders dan 110 of kleiner.
Oh okee, ik was er al bang voor!
Thnx iig Nix...

Ik ga ff kijken of ik m'n 110blokkie weer knap kan opbouwen en dan zien jullie het hier vanzelf wel.... Afbeelding
Afbeelding<- KLIK! Afbeelding
Ik wilde als wachtwoord voor m'n Gmail 'PENIS' gebruiken...Maar ze zeiden dat ie te kort was?! :?

Gebruikersavatar
J@pie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
Contacteer:

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door J@pie »

Heeft er iemand trouwens een vliegwieltrekker voor die bami-ontstekingen over voor weinig?

En/of een adressie waar je deze goedkoop kunt krijgen?
Dan zet ik tóch het Kymco-vliegwiel op de Bami...
Weet iemand of dat ongestraft kan?
Afbeelding<- KLIK! Afbeelding
Ik wilde als wachtwoord voor m'n Gmail 'PENIS' gebruiken...Maar ze zeiden dat ie te kort was?! :?

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door NIX »

Laatst bood iemand hier 2 bamiballen aan met 110cc als ik me niet vergis. Zal weer e.e.a. onderdelen opleveren voor weinig.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
J@pie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
Contacteer:

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door J@pie »

Als je DEZE ADVERTENTIE bedoelt was ik 't zelf haha....;)
Afbeelding<- KLIK! Afbeelding
Ik wilde als wachtwoord voor m'n Gmail 'PENIS' gebruiken...Maar ze zeiden dat ie te kort was?! :?

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door NIX »

Waarom doe je die weg als je de delen zelf nodig hebt?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
J@pie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2011 22:26
Bezit: Zhenhua ZB-H125 APE(Geen Honda dus! *bloos*) met LC 250cc Shineray-blokkie....
Locatie: Vroeger NH, nu .FRL
Contacteer:

Re: J@pie stelt zich voor(Stel je voor!)

Bericht door J@pie »

Die advertentie moet ik nog verwijderen, ik ga er idd zelf mee aan de slag.... ;)
Afbeelding<- KLIK! Afbeelding
Ik wilde als wachtwoord voor m'n Gmail 'PENIS' gebruiken...Maar ze zeiden dat ie te kort was?! :?

Plaats reactie