Viertakt-historie van Heleen aka Hera62...

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Hera62

Viertakt-historie van Heleen aka Hera62...

Bericht door Hera62 »

Het begon eens met een Novio. In de zomer van 2004. Lekker brommertje om mee te beginnen want toen ik 16 was had ik er geen geld voor en ik had dus nog nooit brommer gereden...

Afbeelding

Laat staan dat ik ooit een motorblokje van dichtbij gezien had.

Afbeelding

Maar al gauw had ik dit blauwe machientje in mijn hart gesloten. Ze kreeg de naam Knorretje en bracht me iedere dag trouw naar mijn werk en terug. En af en toe gebruikte ik haar ook schaamteloos als pakezel of trekpony.

Afbeelding

Afbeelding

Langzaam aan ontstond echter het verlangen naar iets robuusters. Geen zware machines, maar een C90 leek me wel wat; vooral sinds de roemruchte Discovery-documentaire over "the greatest motorcycle ever". Maar ik had nog geen motorrijbewijs. Dan eerst maar eens het kleinere broertje van de C90. Dus kwam er in april 2005 een OT Cee op het toneel, al gauw bijgenaamd "Benedictus" naar paus Benedictus die ook in die tijd op het toneel verscheen. Benedictus (de Cee, niet de paus) stond een tijdlang bij mijn broertje omdat ik zelf ruimtegebrek had. In december 2005 kwam hij eindelijk in Rhenen aan. Na enig opknapwerk en veel hoofdbrekens vanwege vreemde gedragingen werd Benedictus in het najaar van 2006 de opvolger van Knorretje als dagelijks vervoer.

Afbeelding

Intussen was er in mei 2006 door "eigen import" uit Engeland ook een C90 het machinepark komen verrijken. Deze kreeg in september het felbegeerde Nederlandse motorkenteken en staat nu te wachten tot ik eindelijk het tweede deel van mijn motorrijexamen gehaald heb... Wat hopelijk nu toch van 't voorjaar gaat gebeuren.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hera62 op 04 feb 2007 23:18, 3 keer totaal gewijzigd.

jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door jifu-dax »

leuke cub 90! en alvast suc6 met je examen

Hera62

Bericht door Hera62 »

Dank je voor deze vriendelijke woorden :D

Gebruikersavatar
bagheera
4T-MSB regular
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:57
Bezit: Honda C50L 1971, Honda CB500 1995
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door bagheera »

Jij bent echt leuk! Hahaha, Benedictus...
4T since mei 1995 / 4T-MSB since sep 2003...

Hera62

Bericht door Hera62 »

Jaaa, de gelijkenis was nóg treffender in de periode dat de Cee zich soms onverklaarbaar gedroeg... Zoals ook de paus zich wel eens onverklaarbaar gedraagt. Gelukkig heeft mijn Benedictus op een goed moment z'n leven gebeterd. Nu de paus nog. :wink:

Plaats reactie