Hallo,
Sinds een week ben ik in het bezit van een duitse SS50M.
De SS is geboren in 1972 en heeft 2 jaar later zijn eerste eigenaar gekregen. Deze heeft er echter niet heel erg lang op gereden, want nog geen jaar later werd de brommer overgeschreven op de naam van een familielid.
Welke er trouwens ook niet lang van heeft genoten aangezien hij/zij de ss in 1978 heeft laten schorsen.
De SS heeft sinds die tijd stil gestaan(althans niet meer op kenteken gestaan).
Tot nu..
Tot dat de SS voor keuring naar het RDW gaat is deze tijdelijk in het bezit van een leenplaatje.. jaja.. strafbaar, maar hoe weet ik anders hoe hard hij loopt..
Het enige wat ik tot nu toe aan de SS gedaan heb is hem een lekkere poetsbeurt gegeven.
Ik ben van plan om niks aan de huidige staat van de SS te doen, behalve hem schoonhouden en waarschijnlijk binnenkort keerringetjes vervangen..
Maar eerst zorgen dat hij door de keuring komt op 27 mei.. (geen idee waarom dan pas, maar kennelijk hebben ze het bij het RDW druk)
Mijn Honda SS50M
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5159
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Mijn Honda SS50M
Leuk hoor, zo'n M
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 03 okt 2010 19:01
- Bezit: Honda SS50M (Deluxe)
Honda Z50GZ "Gorilla"
Honda Z50J1 "Monkey" - Locatie: Nabij Amsterdam
Re: Mijn Honda SS50M
Mooi! Heb er ook eentje staan genot om op te rijden!
Heb hem zelf op motorkenteken
Heb hem zelf op motorkenteken
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 mei 2016 17:07
- Bezit: Ik een Honda SS50M De Luxe 1972
De vrouw een Honda CY50 1980
Re: Mijn Honda SS50M
Ik ga hem om brommerkenteken zetten.. Puur omdat ik niet in het bezit ben van een motorrijbewijs en omdat ik lid ben van een oldtimerclub voor brommers..
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 16 jan 2010 09:40
- Bezit: SS50ZK3-H, SS50ZK1-AR,SS50ZK1-H SS50MK1-G=verkocht , SS50MK1-D, CL50=verkocht, CT70K3=verkocht, ST70E-G2=verkocht, Z50Z-K1, C90NT=verkocht, S90 = verkocht, CB50V=verkocht, TL125K3=verkocht, Z50G, XL600V=verkocht, XT500, XG250=verkocht, Z50J1,GB500=verkocht,XRV650, XTZ750
- Locatie: sinncity
Re: Mijn Honda SS50M
Mooie SS50M!
Heb zelf een candy blue SS50M-G (motorkenteken) en SS50M-D (brommerkenteken).
80-85 Km/h is de topsnelheid van SS50M-G , wanneer helemaal origineel.
Heb de brommerversie trouwens omgebouwd naar 12v.
Binnenkort ff testen wat dan zijn top is.
Vraagje:
Is spruitstuk bevestiging op carburateur wel origineel?
Volgens mij hadden namelijk eerdere SS50M types deze bevestiging.
Die van ons (SS50M-deluxe) niet.
Veel plezier ermee!
Heb zelf een candy blue SS50M-G (motorkenteken) en SS50M-D (brommerkenteken).
80-85 Km/h is de topsnelheid van SS50M-G , wanneer helemaal origineel.
Heb de brommerversie trouwens omgebouwd naar 12v.
Binnenkort ff testen wat dan zijn top is.
Vraagje:
Is spruitstuk bevestiging op carburateur wel origineel?
Volgens mij hadden namelijk eerdere SS50M types deze bevestiging.
Die van ons (SS50M-deluxe) niet.
Veel plezier ermee!
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 mei 2016 17:07
- Bezit: Ik een Honda SS50M De Luxe 1972
De vrouw een Honda CY50 1980
Re: Mijn Honda SS50M
Is het ombouwen naar 12v nog veel werk?C/E schreef: Heb de brommerversie trouwens omgebouwd naar 12v.
Binnenkort ff testen wat dan zijn top is.
En ik neem aan dat de lichtopbrengst aanzienlijk verbeterd is?
Je hebt gelijk.. maar meteen even een goed spruitstuk bestellen..Vraagje:
Is spruitstuk bevestiging op carburateur wel origineel?
Volgens mij hadden namelijk eerdere SS50M types deze bevestiging.
Die van ons (SS50M-deluxe) niet.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 16 jan 2010 09:40
- Bezit: SS50ZK3-H, SS50ZK1-AR,SS50ZK1-H SS50MK1-G=verkocht , SS50MK1-D, CL50=verkocht, CT70K3=verkocht, ST70E-G2=verkocht, Z50Z-K1, C90NT=verkocht, S90 = verkocht, CB50V=verkocht, TL125K3=verkocht, Z50G, XL600V=verkocht, XT500, XG250=verkocht, Z50J1,GB500=verkocht,XRV650, XTZ750
- Locatie: sinncity
Re: Mijn Honda SS50M
Ombouwen stelt niet zo veel voor. Setje van Coos Matser kun je niks fout aan doen. Goede handleiding
Slagschroevendraaier is wel handig voor dit klusje samen met het tooltje om een vliegwiel fatsoenlijk te verwijderen.
Goed gereedschap en juiste voorbereiding is het vaak het halve werk.
Het loopt inderdad allemaal een stuk netter.
Lichtopbrengst inderdaad wat feller.
Slagschroevendraaier is wel handig voor dit klusje samen met het tooltje om een vliegwiel fatsoenlijk te verwijderen.
Goed gereedschap en juiste voorbereiding is het vaak het halve werk.
Het loopt inderdad allemaal een stuk netter.
Lichtopbrengst inderdaad wat feller.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 mei 2016 17:07
- Bezit: Ik een Honda SS50M De Luxe 1972
De vrouw een Honda CY50 1980
Re: Mijn Honda SS50M
Moet ik dan misschien ook maar eens op mijn verlanglijstje plaatsen..C/E schreef:Ombouwen stelt niet zo veel voor. Setje van Coos Matser kun je niks fout aan doen. Goede handleiding
Slagschroevendraaier is wel handig voor dit klusje samen met het tooltje om een vliegwiel fatsoenlijk te verwijderen.
Goed gereedschap en juiste voorbereiding is het vaak het halve werk.
Het loopt inderdad allemaal een stuk netter.
Lichtopbrengst inderdaad wat feller.
Maar eerst op zoek naar goede achterschokbrekers en een mooi zadel of een bedrijf die hem weer in ere kan herstellen..
-
- moppersmurf
- Berichten: 8898
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Mijn Honda SS50M
nee niet doen geen 12v er op beunen. waarom niet omdat 99% van de mensen die dat doen de hele draadboom verkrachten.
stekkers kapot trekken, amp stekkers er aan knijpen. tussen draadbomen maken met draden zo lang dat je de hele titanic kan voor zien van draden en dan het ook nog geen eens netjes weg werken.
wat is er mis met het zadel?
zou een andere zadel zoeken en dat buddy laten overtrekken en dit originele zadel met misschien 1 scheurtje lekker weg leggen.
gewoon een brommer kenteken er op en gebruiken op zon en feest dagen.
voor al niet naar school rijden of door weer en wind. zou zonde zijn van dit mooie fietsje.
ik zou hem persoonlijk gewoon op motorplaat zetten. hoef je niets aan het blok te doen en je rijbewijs is ook veilig voor als je is gas geeft. en ze hoeven ook geen wok status op de brommer te zetten als je is op de rollenbank moet.
ik rij zelf ook met een c100 en cd65 op motorplaat lekker op het fietspad met aangepaste snelheid dat dan weer wel. nee de c100 is geen 100cc maar 49cc stotterstangen.
stekkers kapot trekken, amp stekkers er aan knijpen. tussen draadbomen maken met draden zo lang dat je de hele titanic kan voor zien van draden en dan het ook nog geen eens netjes weg werken.
wat is er mis met het zadel?
zou een andere zadel zoeken en dat buddy laten overtrekken en dit originele zadel met misschien 1 scheurtje lekker weg leggen.
gewoon een brommer kenteken er op en gebruiken op zon en feest dagen.
voor al niet naar school rijden of door weer en wind. zou zonde zijn van dit mooie fietsje.
ik zou hem persoonlijk gewoon op motorplaat zetten. hoef je niets aan het blok te doen en je rijbewijs is ook veilig voor als je is gas geeft. en ze hoeven ook geen wok status op de brommer te zetten als je is op de rollenbank moet.
ik rij zelf ook met een c100 en cd65 op motorplaat lekker op het fietspad met aangepaste snelheid dat dan weer wel. nee de c100 is geen 100cc maar 49cc stotterstangen.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 mei 2016 17:07
- Bezit: Ik een Honda SS50M De Luxe 1972
De vrouw een Honda CY50 1980
Re: Mijn Honda SS50M
Zadel zitten een aantal scheurtjes in en de vulling/schuim is nogal vergaan.. Ben van plan een goede orginele of een goede imitatie te kopen.. en inderdaad gaat het zadel wat er af komt naar zolder..butt head schreef:wat is er mis met het zadel?
zou een andere zadel zoeken en dat buddy laten overtrekken en dit originele zadel met misschien 1 scheurtje lekker weg leggen.
'T fietsje word alleen gebruik voor toerritten met 't oale kreng(oldtimerclub voor brommers) en met ritjes met de familie en eventueel met mooi weer een paar keer richting Hengelo naar mijn werk.gewoon een brommer kenteken er op en gebruiken op zon en feest dagen.
voor al niet naar school rijden of door weer en wind. zou zonde zijn van dit mooie fietsje.
Het nadeel hiervan is dat ik er dan meteen niet meer op mag rijden.. ben namelijk niet in het bezit van een motorrijbewijsik zou hem persoonlijk gewoon op motorplaat zetten.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 mei 2016 17:07
- Bezit: Ik een Honda SS50M De Luxe 1972
De vrouw een Honda CY50 1980
Re: Mijn Honda SS50M
Zo.. brommer is vandaag goedgekeurd..
Alleen mijn kenteken krijg ik nog niet.. aangezien er in het land van herkomst nog een kenteken hiervoor in het systeem stond..
Hiervoor zijn ze dus het identiteitsonderzoek gestart.. Dus nu maar wachten tot Duitsland de goedkeuring gerft om hem in NL te mogen registreren..
Alleen mijn kenteken krijg ik nog niet.. aangezien er in het land van herkomst nog een kenteken hiervoor in het systeem stond..
Hiervoor zijn ze dus het identiteitsonderzoek gestart.. Dus nu maar wachten tot Duitsland de goedkeuring gerft om hem in NL te mogen registreren..