Sann's c50
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
- Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning - Locatie: Ergens tussen TX en HHW
Re: Sann's c50
Ziet er nog knap uit!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Sann's c50
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.
Waar is die linker remhendel voor?
Waar is die linker remhendel voor?
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Berichten: 5273
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Sann's c50
Dat is de parkeerrem
Re: Sann's c50
Mooi ding.
"Everyone can grow old, but it takes a special kind of person to stay immature forever"
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Sann's c50
Hij rijdt echt top. En ook flink hard voor 49cc. brom brom brom Zo gaan 15 km's naar huis wel snel!
er is altijd een beun oplossing
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Sann's c50
Ik ken 'm. Heel net ding. Had Robert dat C90 frame ook nog?
(niet die Robert)
(niet die Robert)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Sann's c50
Volgens mij had hij die niet meer. Weet ik eerlijk gezegd niet.
er is altijd een beun oplossing
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Mijn C in vakantie modus
rijklaar , heb er vorige week een tocht mee naar de ardennen gemaakt.
- Bijlagen
-
- toolbox.JPG (42.94 KiB) 4340 keer bekeken
-
- c2.JPG (30.1 KiB) 4340 keer bekeken
-
- C1.JPG (69.32 KiB) 4340 keer bekeken
er is altijd een beun oplossing
Re: Sann's c50
Mooi ding! Wat zijn dat voor tassen? Lijkt wel Ortlieb, maar dan groter dan ik naast m'n fiets heb hangen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Sann's c50
Bedankt man. Tassen zijn idd Ortlieb, moto 2201. Worden niet meer gemaakt, snel een setje halen dus
Super handig, en gewoon veilig vast aan alle kanten. En geen uitlaat brand gevaar want ze zijn hoger en breder. Heb ze besteld bij sportbeer.nl
Super handig, en gewoon veilig vast aan alle kanten. En geen uitlaat brand gevaar want ze zijn hoger en breder. Heb ze besteld bij sportbeer.nl
er is altijd een beun oplossing
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Sann's c50
Vrijdagavond het originele full-AT blokje verwisseld voor een nieuw semi-AT blok. Heb online een lifan 4-bak blok gevonden voor 240 euro.
1. De auto choke van de AT past niet op de lifan kop. De bus die aan de autochoke vast zit richting nokkenas is korter dan bij het lifan blok. Niet helemaal zeker van de gevolgen, maar we dachten dat dit ervoor kan zorgen dat de meeste olie in je lager gespoten wordt ipv in je nokkenas [slechtere smering].
2. De aansluitingen van het inlaatspruitstuk en carb moeten worden afgeknot [deze gingen via autochoke]. 3. Aangezien de AT geen sensor heeft voor het vrijlampje is het vliegwieldeksel platter op die plek. Aangezien het lifan deksel te kort is zou deze een stuk ketting bloot leggen van ±6 cm. Niet zo fraai als je een mooie kettingkast hebt. Dus het ori AT deksel gaat op het nieuwe blok. Vrijlamp sensor doorgeknipt en kabeltje in t blok gedrukt [heb toch geen aansluiting voor t lampje, want AT].
4. Tot slot een pragmatisch dingetje: het schakelpedaaltje bij het blok is waardeloos. Zo'n klein stokje waar je veel kracht op moet zetten om te schakelen. Deze ook vervangen door een fatsoenlijkere: Ik heb de originele carb erop gelaten. Eerste keer trappen = motor aan, hartstikke fijn. Alleen nog even stationair wat hoger zetten. Heb het gas nog niet volledig open gehad, eerst nog inrijden. Maar merk al dat er flink wat meer vermogen op zit.
Op zich ging het vervangen prima, er zijn alleen enkele aandachtspunten:1. De auto choke van de AT past niet op de lifan kop. De bus die aan de autochoke vast zit richting nokkenas is korter dan bij het lifan blok. Niet helemaal zeker van de gevolgen, maar we dachten dat dit ervoor kan zorgen dat de meeste olie in je lager gespoten wordt ipv in je nokkenas [slechtere smering].
2. De aansluitingen van het inlaatspruitstuk en carb moeten worden afgeknot [deze gingen via autochoke]. 3. Aangezien de AT geen sensor heeft voor het vrijlampje is het vliegwieldeksel platter op die plek. Aangezien het lifan deksel te kort is zou deze een stuk ketting bloot leggen van ±6 cm. Niet zo fraai als je een mooie kettingkast hebt. Dus het ori AT deksel gaat op het nieuwe blok. Vrijlamp sensor doorgeknipt en kabeltje in t blok gedrukt [heb toch geen aansluiting voor t lampje, want AT].
4. Tot slot een pragmatisch dingetje: het schakelpedaaltje bij het blok is waardeloos. Zo'n klein stokje waar je veel kracht op moet zetten om te schakelen. Deze ook vervangen door een fatsoenlijkere: Ik heb de originele carb erop gelaten. Eerste keer trappen = motor aan, hartstikke fijn. Alleen nog even stationair wat hoger zetten. Heb het gas nog niet volledig open gehad, eerst nog inrijden. Maar merk al dat er flink wat meer vermogen op zit.
er is altijd een beun oplossing
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2016 15:29
- Bezit: C50 LA-E, Bami monkey
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Sann's c50
Op de brommermarkt in hardenberg een aantal dingetjes gescoord waaronder deze rickman topbox.
er is altijd een beun oplossing