Pagina 1 van 1
Sann's c50
Geplaatst: 04 jul 2016 07:25
door Sann
Hallo allemaal,
Deze ga ik vandaag ophalen. C50 at-tje.
Re: Sann's c50
Geplaatst: 04 jul 2016 11:46
door Goldie
Ziet er nog knap uit!
Re: Sann's c50
Geplaatst: 04 jul 2016 17:16
door Soop
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.
Waar is die linker remhendel voor?
Re: Sann's c50
Geplaatst: 04 jul 2016 18:19
door stoterstangen90
Dat is de parkeerrem
Re: Sann's c50
Geplaatst: 04 jul 2016 18:42
door geizer
Mooi ding.
Re: Sann's c50
Geplaatst: 04 jul 2016 19:19
door Sann
Hij rijdt echt top. En ook flink hard voor 49cc. brom brom brom
Zo gaan 15 km's naar huis wel snel!
Re: Sann's c50
Geplaatst: 05 jul 2016 00:09
door gerbrandicus
Ik ken 'm. Heel net ding. Had Robert dat C90 frame ook nog?
(niet die Robert)
Re: Sann's c50
Geplaatst: 05 jul 2016 11:12
door Sann
Volgens mij had hij die niet meer. Weet ik eerlijk gezegd niet.
Mijn C in vakantie modus
Geplaatst: 11 mei 2017 09:05
door Sann
rijklaar , heb er vorige week een tocht mee naar de ardennen gemaakt.
Re: Sann's c50
Geplaatst: 11 mei 2017 17:14
door Jurrien
Mooi ding! Wat zijn dat voor tassen? Lijkt wel Ortlieb, maar dan groter dan ik naast m'n fiets heb hangen.
Re: Sann's c50
Geplaatst: 11 mei 2017 18:12
door Sann
Bedankt man. Tassen zijn idd Ortlieb, moto 2201. Worden niet meer gemaakt, snel een setje halen dus
Super handig, en gewoon veilig vast aan alle kanten. En geen uitlaat brand gevaar want ze zijn hoger en breder. Heb ze besteld bij sportbeer.nl
Re: Sann's c50
Geplaatst: 12 mei 2017 09:41
door *Adriaan*
mooi ding...!
Re: Sann's c50
Geplaatst: 11 mar 2018 09:56
door Sann
Vrijdagavond het originele full-AT blokje verwisseld voor een nieuw semi-AT blok. Heb online een lifan 4-bak blok gevonden voor 240 euro.
Op zich ging het vervangen prima, er zijn alleen enkele aandachtspunten:
1. De auto choke van de AT past niet op de lifan kop. De bus die aan de autochoke vast zit richting nokkenas is korter dan bij het lifan blok. Niet helemaal zeker van de gevolgen, maar we dachten dat dit ervoor kan zorgen dat de meeste olie in je lager gespoten wordt ipv in je nokkenas [slechtere smering].
2. De aansluitingen van het inlaatspruitstuk en carb moeten worden afgeknot [deze gingen via autochoke].
3. Aangezien de AT geen sensor heeft voor het vrijlampje is het vliegwieldeksel platter op die plek. Aangezien het lifan deksel te kort is zou deze een stuk ketting bloot leggen van ±6 cm. Niet zo fraai als je een mooie kettingkast hebt. Dus het ori AT deksel gaat op het nieuwe blok. Vrijlamp sensor doorgeknipt en kabeltje in t blok gedrukt [heb toch geen aansluiting voor t lampje, want AT].
4. Tot slot een pragmatisch dingetje: het schakelpedaaltje bij het blok is waardeloos. Zo'n klein stokje waar je veel kracht op moet zetten om te schakelen. Deze ook vervangen door een fatsoenlijkere:
Ik heb de originele carb erop gelaten. Eerste keer trappen = motor aan, hartstikke fijn. Alleen nog even stationair wat hoger zetten. Heb het gas nog niet volledig open gehad, eerst nog inrijden. Maar merk al dat er flink wat meer vermogen op zit.
Re: Sann's c50
Geplaatst: 31 mar 2019 08:43
door Sann
Op de brommermarkt in hardenberg een aantal dingetjes gescoord waaronder deze rickman topbox.