Honda XL50 project ...de opbouw
Geplaatst: 23 aug 2016 19:18
Een paar maanden geleden werd hier door Mr Nix een Honda XL50 aangeboden, met of zonder kenteken. Ik heb ervoor gekozen de XL door hem te laten keuren en zo kwam dhr hem een maand of 1,5 geleden brengen.
Ik wist al wel dat de XL50 een vrij klein fietsje was, maar dat hij zó klein was was mij onbekend, foto's geven nooit het perspectief van de werkelijkheid...
Eigenlijk meteen al had ik het idee om de standaard 14"(achter) & 16" (voor...dus!) te vervangen door mooie brede 1.6x17" Araya velgen die samen met de naven gepoedercoat zijn en daarin heb ik (nu nog los, want de nieuwe lagers zijn besteld) mooie dikke RVS spaken in gemonteerd.
Verder komt er een langere achterbrug van een CB50 in, waardoor de originele uitlaat gewoon in de standaardhoek van de schokbreker blijft passen en ook de 17" velg heeft dan voldoende ruimte.
Ook het standaard achterspatbord vervalt, er zit er nu 1 in van een XR80, die is mooier omsat hij hol loopt aan de onderkant ipv de ori rechte, en hij is een tikkie langer.
Voor en achter komen 3.00x17 noppendanden....ikverwacht dat het een klassiek ogende, typisch jaren '60-70 fietsje wordt.
Het is zo lekker bouwen met al dat nieuw gecoate spul en de vele nieuwe delen, super hobby!
Foto's:
Ik wist al wel dat de XL50 een vrij klein fietsje was, maar dat hij zó klein was was mij onbekend, foto's geven nooit het perspectief van de werkelijkheid...
Eigenlijk meteen al had ik het idee om de standaard 14"(achter) & 16" (voor...dus!) te vervangen door mooie brede 1.6x17" Araya velgen die samen met de naven gepoedercoat zijn en daarin heb ik (nu nog los, want de nieuwe lagers zijn besteld) mooie dikke RVS spaken in gemonteerd.
Verder komt er een langere achterbrug van een CB50 in, waardoor de originele uitlaat gewoon in de standaardhoek van de schokbreker blijft passen en ook de 17" velg heeft dan voldoende ruimte.
Ook het standaard achterspatbord vervalt, er zit er nu 1 in van een XR80, die is mooier omsat hij hol loopt aan de onderkant ipv de ori rechte, en hij is een tikkie langer.
Voor en achter komen 3.00x17 noppendanden....ikverwacht dat het een klassiek ogende, typisch jaren '60-70 fietsje wordt.
Het is zo lekker bouwen met al dat nieuw gecoate spul en de vele nieuwe delen, super hobby!
Foto's: