HJ's plofs
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
HJ's plofs
Zo kocht ik 'm lang geleden:
Ook in '84 kon een C framepje al aardig doorzichtig zijn.
Gaten zijn daarna dichtgepopt en volgestort met als resultaat:
Deze is na 2 jaar verkocht en na 4 jaar kocht ik 'm terug tot ik besloot 'm weer tot leven te wekken. Hij stond er toen zo bij:
Ja dat zijn kever onderdelen,
Ja dat zijn vogel onderdelen.
Gegevens:
- NL C
- CD blok met versleten kruk en uitgelopen spiegat
- totaal warmgelopen cilinder en zuiger en verbrande kleppen
- zowel steppen als trappers: trappers nog vastgerot en oorspronkelijk gemonteerde FS1 jiffy voor FS1 gebruikt. Moest toch ergens op steunen
- SS uitlaat (ligt elders)
- roestige achtervering
- gescheurd zadel (ligt ook elders)
- geen achterspatboard (OK, restje onbekend)
- 1 achterknipper FS1, geen achterlicht
- voorvork met revisiebehoefte
- krokant frame
- verlast stuur. (was ooit spaakstuurtje)
- onbekende armaturen
- eraf te slopen geel plaatje
- geen schakelpookje
- geen ontstekingsdeksel
Zo heeft ie een jaar of 15 stof verzameld. Een deel daarvan zit er nog steeds op.
Na wat prutsen reed ie de eerste meters in deze vorm:
Inmiddels is ie in deze staat:
Specs:
2,50 swallow voor
2,75 cheapie noppen achter
Spaken en velgen roestig, naven ook gecorrodeerd.
verzaagde SS pijp met halfhoog schild van Thijs en eigenbouw demping
CD blokje met koppeling van Gerbrandicus, kruk, 50cc cilinder en zuiger van strider, 1 zuigerveer en rechter SS-helft van Rene, Nieuwe kickas en oliezeef Loef, koppelingskap van Kjell, vastgezet vliegwiel en CD 17mm gare clipcarb
Kromme maar harde vork van Daan met nieuwe assen en bussen op de armpjes
Verlast spaakstuur dat na 20 jaar eindelijk eens is rechtgebogen met snelgas, en SS armatuur links
Erop gebraden achterspatje van FS1 restant
Doorgesleten voorspatboard
Mistlamp met 5W achterlicht
Gele koplamp
Supersimple bedrading deels bestaand uit een verlengsnoer.
Verlaste en verzaagde SS kettingrand
Vastgerotte puch maxi achterveren
Ori luchtfilter met hardgeworden Berini vorkrubbertjes als aanzuigrubber
MT remschoenen Coert
Werkende en losse middenbok Junglishman
Ori verpulverd rubber op de trapperset
schakelpookje ooit via MP
geen rechterkapje.
Gescheurde buddy
Kapotte dingdong bel
Claxon van Rene
Ori bobine met hele korte kabel.
Gelaccuutje van M&M dat op z'n plek blijft middels een rekje dat uit platgeslagen waterleiding is gebogen.
Te doen:
Achterkant weer solid lassen
Alles opnieuw spuiten
Vork rechtbuigen of door een rechte vervangen
custom achterspatje bedenken en bouwen.
Buddy overtrekken.
Andere velgjes en spaken en naafjes polijsten
Maar voorlopig blijft ie nog even oldschool tot ie aan de gebruikssporen dreigt te bezwijken.
Uit de oude doos: De SS van HJ
Zal '85 of '86 zijn:
Te zien zijn:
Een omgekeerd john Tickle stuur,
Een korte buddy
een FS1 vork met Honda spatboard
Een jubileumtank
Een FS1 koplamp
Kreidler achterschokkers
Standaard blokje met vast vliegwiel, uitgevijlde carb en afgezaagde schuif.
En de andere plofs...
Nog in projectvorm, maar wel gekentekend:
En mijn af fabriek met 5.5 motor uitgeruste andere Honda ploffer:
En nog een sfeerplaatje voor Stoter:
Zie ook: http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... hp?t=11033
Ook in '84 kon een C framepje al aardig doorzichtig zijn.
Gaten zijn daarna dichtgepopt en volgestort met als resultaat:
Deze is na 2 jaar verkocht en na 4 jaar kocht ik 'm terug tot ik besloot 'm weer tot leven te wekken. Hij stond er toen zo bij:
Ja dat zijn kever onderdelen,
Ja dat zijn vogel onderdelen.
Gegevens:
- NL C
- CD blok met versleten kruk en uitgelopen spiegat
- totaal warmgelopen cilinder en zuiger en verbrande kleppen
- zowel steppen als trappers: trappers nog vastgerot en oorspronkelijk gemonteerde FS1 jiffy voor FS1 gebruikt. Moest toch ergens op steunen
- SS uitlaat (ligt elders)
- roestige achtervering
- gescheurd zadel (ligt ook elders)
- geen achterspatboard (OK, restje onbekend)
- 1 achterknipper FS1, geen achterlicht
- voorvork met revisiebehoefte
- krokant frame
- verlast stuur. (was ooit spaakstuurtje)
- onbekende armaturen
- eraf te slopen geel plaatje
- geen schakelpookje
- geen ontstekingsdeksel
Zo heeft ie een jaar of 15 stof verzameld. Een deel daarvan zit er nog steeds op.
Na wat prutsen reed ie de eerste meters in deze vorm:
Inmiddels is ie in deze staat:
Specs:
2,50 swallow voor
2,75 cheapie noppen achter
Spaken en velgen roestig, naven ook gecorrodeerd.
verzaagde SS pijp met halfhoog schild van Thijs en eigenbouw demping
CD blokje met koppeling van Gerbrandicus, kruk, 50cc cilinder en zuiger van strider, 1 zuigerveer en rechter SS-helft van Rene, Nieuwe kickas en oliezeef Loef, koppelingskap van Kjell, vastgezet vliegwiel en CD 17mm gare clipcarb
Kromme maar harde vork van Daan met nieuwe assen en bussen op de armpjes
Verlast spaakstuur dat na 20 jaar eindelijk eens is rechtgebogen met snelgas, en SS armatuur links
Erop gebraden achterspatje van FS1 restant
Doorgesleten voorspatboard
Mistlamp met 5W achterlicht
Gele koplamp
Supersimple bedrading deels bestaand uit een verlengsnoer.
Verlaste en verzaagde SS kettingrand
Vastgerotte puch maxi achterveren
Ori luchtfilter met hardgeworden Berini vorkrubbertjes als aanzuigrubber
MT remschoenen Coert
Werkende en losse middenbok Junglishman
Ori verpulverd rubber op de trapperset
schakelpookje ooit via MP
geen rechterkapje.
Gescheurde buddy
Kapotte dingdong bel
Claxon van Rene
Ori bobine met hele korte kabel.
Gelaccuutje van M&M dat op z'n plek blijft middels een rekje dat uit platgeslagen waterleiding is gebogen.
Te doen:
Achterkant weer solid lassen
Alles opnieuw spuiten
Vork rechtbuigen of door een rechte vervangen
custom achterspatje bedenken en bouwen.
Buddy overtrekken.
Andere velgjes en spaken en naafjes polijsten
Maar voorlopig blijft ie nog even oldschool tot ie aan de gebruikssporen dreigt te bezwijken.
Uit de oude doos: De SS van HJ
Zal '85 of '86 zijn:
Te zien zijn:
Een omgekeerd john Tickle stuur,
Een korte buddy
een FS1 vork met Honda spatboard
Een jubileumtank
Een FS1 koplamp
Kreidler achterschokkers
Standaard blokje met vast vliegwiel, uitgevijlde carb en afgezaagde schuif.
En de andere plofs...
Nog in projectvorm, maar wel gekentekend:
En mijn af fabriek met 5.5 motor uitgeruste andere Honda ploffer:
En nog een sfeerplaatje voor Stoter:
Zie ook: http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... hp?t=11033
Laatst gewijzigd door NIX op 30 sep 2008 14:12, 15 keer totaal gewijzigd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
3-Taktrit 2007 maidentrip.
http://img204.imageshack.us/img204/8912/f1000022ef8.jpg
Laatste is m'n broertje op de FS1.
http://img204.imageshack.us/img204/8912/f1000022ef8.jpg
Laatste is m'n broertje op de FS1.
Laatst gewijzigd door NIX op 03 sep 2007 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Hitteschildje komt bij Thijs vandaan. Mogelijk zit er in het blokje wat van jou. Het meeste dat bij jou vandaan komt staat op de nominatie op een andere C te komen. Dat is het project dat helemaal bovenaan staat. Met veel van jou spul heb ik wel nog een snel ander blokje gebouwd dat bijna af is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
jeweettoch schreef:... maar hij ziet er toch wel heel erg coel uit!
3x Raden welk commentaar ik me het meest aantrek. Alles restaureren maakt er een ding van. Dit is gewoon echte oldschool en er kan niets tegen gebruikssporen op.maus schreef:ik vind je c echt niet om aan te zien ,
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.