Pagina 2 van 4

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 25 sep 2016 16:47
door Dekker
Och, beetje poetsen met een slijptol en wat degelijk laswerk zal zeker helpen inderdaad.
Het enige probleem is dat ik dat absoluut niet zelf kan.
Dus mocht iemand dit kunnen en willen doen dan ben ik al flink geholpen. Ik heb geen haast en het hoeft ook niet gratis natuurlijk, zolang het maar netjes en degelijk is.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 25 sep 2016 18:29
door NIX
Ze zijn recht en de nummers kloppen. Perfect voor een denco kont.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 26 sep 2016 13:29
door Dekker
Nog een vraag ter bevestiging van mijn beeld, is een C70E blok een NT blok (of in ieder geval carterdeel?) en zo ja, is deze uitwisselbaar als carterdeel met een OT?

Eigenlijk vraag ik het puur ter bevestiging aangezien er nu een punten nippon Denso op zit en ik er een cilinder bij wil kopen en verwacht dat ik een OT cilinder nodig heb. Ik zal de krukas ook even opmeten, dat lijkt me het zekerste. Hoe zie ik of mijn 70cc kop OT is (volgens mij wel)?



Moppermodus: kennis die je vroeger uit je hoofd wist kun je blijkbaar toch vergeten in 20 jaar tijd...... ouderdom... of drank ;-)

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 26 sep 2016 16:30
door zeebaarsje
De drijfstang/krukas bepaalt inderdaad welke kop en zuiger je nodig zou hebben :) Cilinders voor 70cc/50cc zijn in principe allemaal hetzelfde. De cilinders voor bijvoorbeeld de C90 zijn hoger door een andere slag krukas.

Voor de kop zie deze foto. Van links naar rechts: ot - nt(gb2) - nt (gk4)
5400901820.jpg
5400901820.jpg (301.11 KiB) 3083 keer bekeken
Valt nog wel meer in te vinden trouwens! viewtopic.php?t=23212

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 26 sep 2016 19:38
door Dekker
Top, die link maar direct even in mijn favorieten gezet!
Precies de antwoorden die ik zocht.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 30 sep 2016 08:00
door Dennis
Ik dacht wel dat voor de keuring geen C70 carter op je C50 frame mag?

Verder hoop ik dat de denco stukken het redden! De grijze wel, de rode gaat er om spannen aan de bovenzijde. Maar
dat is wel op te lossen, simpel stukje dat er nog tussen zou moeten dan, met opstaand randje. Ik heb ook weleens
een binnenplaaat voor iemand besteld, die net voor je achterwiel zit, aan de binnenzijde. Dat is bij het rode frame
wel te zien op de foto al. Laat maar even weten of die nog te gebruiken is. Anders kan ik kijken of het te bestellen is
voor je.

Groeten,
Dennis

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 30 sep 2016 08:50
door Dekker
Top!
Dan zorg ik dat het c70 carter op de motorfiets gaat komen en het c50 carter op de brommert!
Ik zal kijken wat de locale lasboeren er van zeggen en hoever we gaan komen met de 2 denco stukken ;-)

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 30 sep 2016 10:15
door NIX
Op zich maakt het motornummer niets uit. Dat heb ik hier wel ook een keer gelezen, maar dat is een (verkeerde) interpretatie van de keurmeester geweest. Theoretisch zou er zelfs op de cilinder kunnen staan dat het een 70cc is, dan zou je de kop eraf moeten schroeven om daadwerkelijk de inhoud te bepalen (niet mijn keuze). Het is heel simpel, de cilinderinhoud moet <50cc zijn en het ding mag op de rollen niet over de 54 voor een bromplaat. That's it.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 04 okt 2016 09:01
door Dekker
Gisteren de beide denco middenstukken binnen gekregen.
Op de groene gaat het geen probleem worden, maar de rode wordt wat krap.

Binnenkort met de spullen maar eens langs oldtimer restauratie en/of metaal bedrijven gaan.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 05 okt 2016 11:03
door NIX
Die rode gaat ook geen probleem opleveren. Mocht er wat meer krokant zijn, dan kan daar gewoon wat plaat op maat voor geknipt worden. Probleem met C-frames is gewoon dat ze allemaal rot zijn en niet gekentekend. En iedereen zoekt een gave met kenteken. Gelukkig zijn die Denco stukken er en eigenlijk is alle keurvrees die ik overal tegenkom onterecht. Wel ben je bijna 200,- verder als er eindelijk een plaat op zit, maar het leven is hard (itt tot C's).

Gratis tip: laat eerst die rode doen, dan kan de lasser de grijze er als voorbeeld bij houden. Niet zelf de zaag erin zetten.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 05 okt 2016 11:17
door Dekker
Klopt, ik heb er ook wel vertrouwen in.
En een uurtje meer werk voor de lasser zal mij ook niet de kop kosten denk ik.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 06 okt 2016 06:54
door Dekker
Gisteren de frames naar een auto restauratie bedrijf gebracht.
Hij zag de klus wel zitten.

---------------------------------------

Vandaag nog even de handen vrij gehad om nog wat beter in de dozen te kijken.
Ik heb geen spruitstukken en ken deze carburateurs niet (ik kom uit het keihin/mikuni tijdperk, chinees was waar ik eten haalde, nu eet ik japans en koop ik Chinese spullen :) )

Aangezien ik nu toch 2 machines ga bouwen ipv eentje wordt er eentje een motor met 85cc 70 kop en eentje een brave brommer met 50cc (welke kop het wordt ben ik nog niet uit).
Voor de 50cc ga ik de valstroom carb gebruiken (als deze rond de 50 a 60 gaat is het goed genoeg) maar voor de 85cc icm vvv weet ik het nog niet, alle input en ideeën zijn welkom.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 06 okt 2016 14:13
door Dekker
Bijna vergeten, ook nog even goed naar beide ontstekingen gekeken.
Het nippon denso vliegwiel is wel wat gebutst maar volgens mij nog wel in goede werkende staat.
Het Mitsubishi vliegwiel is "vakkundig" vast gezet en voldoet ook.
De ontsteking van de ND is volgens mij ook nog goed (maar 1 manier om daar echt achter te komen)
Maar de Mitsubishi zal gereviseerd moeten worden (of geheel vervangen door een complete set en dan direct maar vvv al is snelheid geen must voor de brommer).

Zie ik nog iets over het hoofd?
Ik zet er bij beiden een verse bobine in.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 11 okt 2016 09:34
door Dekker
Snelle vraag voor de koude dagen (dus lekker in huis op zolder prutsen).
Ik wil de cilinderkoppen eens grondig schoonmaken (niet de kleppen er uit nog), kan ik aluminium zonder problemen in een ultrasoon gooien? En dan bijv. een mengsel van 50% warm water 50% schoonmaak azijn? Uiteraard komt er ook nog wel wat elbow grease bij.

Re: Voorstellen en start C project

Geplaatst: 13 okt 2016 19:51
door Dekker
Vandaag nog even een doos spullen gekocht, allemaal sterk uitgeslagen en vraag me af of ik de vliegwielen nog goed kan krijgen eigenlijk.
Verder zaten er nog c70 carterdelen in en een Mitsubishi ontsteking :D die er netjes uitziet en weer een shengwey carb.
Maar bovenal, de uitlaat waar ik naar opzoek was jippie.