Mijn 'Bami blok' gezocht vraag werd al snel beantwoord door een andere Honda enthousiasteling. Blijft toch leuk om bij mensen onderdelen op te halen. Iedereen heeft altijd leuke verhalen en de passie voor het merk of model zijn enorm inspirerend!
Maar goed, nieuw blok. Moderne technieken vergeleken met mijn originele blok. 70cc, wat jammer genoeg op de cylinder staat (lamellen schijf en hitte bestendige verf staan al klaar). Moet enkel een bougie in, wat pakkingen hier en daar, uitlaatje en hij zou moeten lopen.
Tank staat inmiddels in de grondverf. Dacht dat ik dat wel even kon fixen op zondag. Dus hop naar de Gamma, even vergeten dat je daar altijd bedrogen uitkomt. Ze hebben daar werkelijk niets. Geen filler, geen goede kleur in spuitbus, geen draden om een begin te kunnen maken met de draadboom, geen onbewerkt staal. Kortom, flutwinkel. Toch maar alles via internet bestellen.
[Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
- Bezit: Honda SS50
Re: [Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!
Spaken waren inmiddels gearriveerd, dus ik dacht, dat fix ik wel ff. Achterwiel was wel al gespaakt, dus ik had een soort referentiekader.
Oke, dat klopt niet. Poging twee, deze keer met hulp van de YouTube's
Dat lijkt er meer op. Het echte spanwerk laat ik even over aan iemand die er wat meer van weet. Gelukkig zit er iemand in Heeze die ook veel met 4 takt brommerts doet (Fourstroke Service).
Ook weer verder kunnen gaan met de tank. Een laag filler en een lichte schuursessie later.
Yaay! Ben tevreden met het resultaat. De foto glimt nog een beetje, het is wat koud, dus het drogen gaat niet zo snel.
Ook bezig geweest met het inlezen van de electronica van het nieuwe motortje.
De bedrading met behulp van het schema is vrij eenvoudig. Vond wel een paar blokjes extra waarvan ik niet weet wat ik ermee moet? Verdere draadschema moet ik nog even uitwerken. Makkelijk om het op papier te hebben voordat ik meters door het frame ga trekken.
Ik vroeg me ook af of het mogelijk was om middels de cdi de motor te begrenzen? Ik begreep dat de straffen op teveel op de rollerbank tegenwoordig vrij fors zijn, dus ik wil mezelf niet in de vingers snijden. Of zijn hier andere manieren voor, behalve 50cc erop? Ik vind trekkracht belangrijker als topsnelheid, misschien nog iets met de tandwiel ratio's?
Oke, dat klopt niet. Poging twee, deze keer met hulp van de YouTube's
Dat lijkt er meer op. Het echte spanwerk laat ik even over aan iemand die er wat meer van weet. Gelukkig zit er iemand in Heeze die ook veel met 4 takt brommerts doet (Fourstroke Service).
Ook weer verder kunnen gaan met de tank. Een laag filler en een lichte schuursessie later.
Yaay! Ben tevreden met het resultaat. De foto glimt nog een beetje, het is wat koud, dus het drogen gaat niet zo snel.
Ook bezig geweest met het inlezen van de electronica van het nieuwe motortje.
De bedrading met behulp van het schema is vrij eenvoudig. Vond wel een paar blokjes extra waarvan ik niet weet wat ik ermee moet? Verdere draadschema moet ik nog even uitwerken. Makkelijk om het op papier te hebben voordat ik meters door het frame ga trekken.
Ik vroeg me ook af of het mogelijk was om middels de cdi de motor te begrenzen? Ik begreep dat de straffen op teveel op de rollerbank tegenwoordig vrij fors zijn, dus ik wil mezelf niet in de vingers snijden. Of zijn hier andere manieren voor, behalve 50cc erop? Ik vind trekkracht belangrijker als topsnelheid, misschien nog iets met de tandwiel ratio's?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 15 sep 2016 14:39
- Bezit: Pc50
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
--------------------------
Motovespa 150s
Bezat:
SS50Z
C70TT
Novio
XR500R
CB550F
En voor ik 16 was:
Yamaha DT
Puch Maxi
Sparta Lucky
Solex
Re: [Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!
Goed bezig!
Hoe lang heb je ongeveer over het spaken gedaan, en waar heb je ze gekocht? En vergeet het velg lint niet.
Overigens zijn er veel mensen die een begrensde CDI verwijderen, dus ik zou hem even in de gezocht plaatsen.
Hoe lang heb je ongeveer over het spaken gedaan, en waar heb je ze gekocht? En vergeet het velg lint niet.
Overigens zijn er veel mensen die een begrensde CDI verwijderen, dus ik zou hem even in de gezocht plaatsen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
- Bezit: Honda SS50
Re: [Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!
In totaal wel een ochtend mee zoet geweest...Dekker schreef:Goed bezig!
Hoe lang heb je ongeveer over het spaken gedaan, en waar heb je ze gekocht? En vergeet het velg lint niet.
Overigens zijn er veel mensen die een begrensde CDI verwijderen, dus ik zou hem even in de gezocht plaatsen.
Bedankt voor de tip, zal het in de gaten houden.
Overigens gister de plaatjes weer op de tank vastgezet. Ik ben heel erg tevreden met de kleur.
Wordt nog wat
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 15 sep 2016 14:39
- Bezit: Pc50
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
--------------------------
Motovespa 150s
Bezat:
SS50Z
C70TT
Novio
XR500R
CB550F
En voor ik 16 was:
Yamaha DT
Puch Maxi
Sparta Lucky
Solex
Re: [Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!
Toen je zei dat je je SS ging verbouwen was ik wel huiverig, maar de richting die je op gaat (cl7), is eigenlijk gewoon een erg nette conversie aan het worden!
Top!
Top!
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: [Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!
stekkertjes en alle benodigde zooi om een mooie draadboom te bouwen.
gamma stekkers moet je toch niet gebruiken. is te duur voor die poep lelijke amp stekkers.
maar dat originele blok en je nieuwe bami blok is exact de zelfde techniek. enkel heeft je bami blok een cdi ontsteking en een automatische distributie spanner.
gamma stekkers moet je toch niet gebruiken. is te duur voor die poep lelijke amp stekkers.
maar dat originele blok en je nieuwe bami blok is exact de zelfde techniek. enkel heeft je bami blok een cdi ontsteking en een automatische distributie spanner.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
- Bezit: Honda SS50
Re: [Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!
Was alleen niet van plan de oude draadboom te gaan gebruiken, zit teveel rommel in die ik toch niet ga gebruikenbutt head schreef:stekkertjes en alle benodigde zooi om een mooie draadboom te bouwen.
gamma stekkers moet je toch niet gebruiken. is te duur voor die poep lelijke amp stekkers.
maar dat originele blok en je nieuwe bami blok is exact de zelfde techniek. enkel heeft je bami blok een cdi ontsteking en een automatische distributie spanner.
-
- chaly addict
- Berichten: 18831
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: [Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!
Gaat die smerige deuk nog uit de tank?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
- Bezit: Honda SS50
Re: [Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!
Nee, onderdeel van het karakterNIX schreef:Gaat die smerige deuk nog uit de tank?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
- Bezit: Honda SS50
Re: [Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!
Afgelopen weekend eindelijk mijn velgjes terug gekregen, prijs viel me wel tegen. Maar ja, iemand steekt er toch tijd in en dat kost geld.
Meteen lint en binnenbanden gescoord. Was vergeten wat een k*tklus het was om banden te leggen.
Pomp in de auto kwam ook wel goed uit.
Nieuwe tankrubbers ook vervangen en het blok eronder gemept. Nadeel van poedercoaten, niets past meer.
Achterwiel had wel heel veel speling. Daar moeten denk ik andere vulbussen in gaan komen.
Verder heb ik nu gashandels en ventieldopjes (lekker belangrijk) in de bestelling.
To Do:
- Rem en koppel hendels
- Zadel
- Soort subframe voor het zadel
- Achterlicht /remlicht
- Achterwiel en achterbrug goed zien te krijgen
- Achterrem fiksen
- Achterspatbordje
- Knappe ketting
- Kabelboom maken en boeltje aansluiten
- Accu
- Kenteken laten maken
En vast nog wat andere dingen.
Meteen lint en binnenbanden gescoord. Was vergeten wat een k*tklus het was om banden te leggen.
Pomp in de auto kwam ook wel goed uit.
Nieuwe tankrubbers ook vervangen en het blok eronder gemept. Nadeel van poedercoaten, niets past meer.
Achterwiel had wel heel veel speling. Daar moeten denk ik andere vulbussen in gaan komen.
Verder heb ik nu gashandels en ventieldopjes (lekker belangrijk) in de bestelling.
To Do:
- Rem en koppel hendels
- Zadel
- Soort subframe voor het zadel
- Achterlicht /remlicht
- Achterwiel en achterbrug goed zien te krijgen
- Achterrem fiksen
- Achterspatbordje
- Knappe ketting
- Kabelboom maken en boeltje aansluiten
- Accu
- Kenteken laten maken
En vast nog wat andere dingen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 15 sep 2016 14:39
- Bezit: Pc50
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
--------------------------
Motovespa 150s
Bezat:
SS50Z
C70TT
Novio
XR500R
CB550F
En voor ik 16 was:
Yamaha DT
Puch Maxi
Sparta Lucky
Solex
Re: [Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!
Staat gaaf, mooie voorvork ook.