[Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1333
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Voorstellen!

Bericht door ildert »

wat ga je met die tank doen? mocht je iets anders willen..... ik ben al lang op zoek naar die kleur en heb vanalles anders liggen voor je eventueel.

welke region Brabant zit je trouwens? ik zit zelf in dongen tussen breda en Tilburg...mocht je nog iets zoeken heb je dikke kans dat ik nog wel het een of ander heb liggen.
metalmini schreef:Avondje prutsen:

Afbeelding

Nu zit ik nog met twee uitdagingen, contactslot verwijderen en de voorvork eruit. Het was inmiddels al bedtijd dus echt heel hard heb ik er niet over nagedacht. Maar tips zijn altijd welkom :-)
grote klappen, snel thuis

metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Re: Voorstellen!

Bericht door metalmini »

ildert schreef:wat ga je met die tank doen? mocht je iets anders willen..... ik ben al lang op zoek naar die kleur en heb vanalles anders liggen voor je eventueel.

welke region Brabant zit je trouwens? ik zit zelf in dongen tussen breda en Tilburg...mocht je nog iets zoeken heb je dikke kans dat ik nog wel het een of ander heb liggen.
Ik woon in Soerendonk, tussen Valkenswaard en Weert in. Dus op zich niet erg ver bij jou vandaan. Om eerlijk te bekennen zat ik al met het idee te spelen om de onderdelen die ik toch niet meer gebruik in de verkoop te doen. De tank is daar 1 van. Ik moet er wel bij zetten dat de strepen op de tank stickers zijn en niet gespoten. Naar mijn weten is hij nog origineel met wat gebruikssporen. Doet wel een beetje zeer, dan kan ik echt nooit meer terug. Maar dat gebeurt toch niet en wat extra centjes of onderdelen voor dit project zijn altijd welkom! :-D

Ik zal dit weekend even een lijstje, met foto's, maken van dingen die de verkoop in kunnen. Maar de tank, origineel achterspatbord, knipperlichten, bagagerek, buddyseat (volgens mij imitatie, zonder die band) etc.

Afbeelding

Lijstje van dingen die ik zoek, eigenlijk naar voorbeeld van bovenstaande afbeelding:
- Voorvork (met schijfrem). Moet iig dezelfde mechaniek hebben als bovenstaand, geen stofhoezen etc.
- Vierkante achterbrug
- Open achterveren (mag best stug zijn, hou niet zo van dat sponzige)
- Dikkere banden
- Ombouw naar 12v (met CDI? Ben er nog niet helemaal op ingelezen, maar modernizeren in het algemeen is ook een streven (led, digitale km teller etc.))
- Eventueel een goed lopend motorblok (imitatie). Voor het geval dat de rest eerder af is dan een revisie van het originele motortje
- coole uitlaat

Verder kom ik ongetwijfeld nog meer dingen tegen die vernieuwd moeten worden. En er komen toch wel wat onderdelen op die ik overal op het internet kan vinden.

Vond de tank in kweste al hier: http://www.caferaceronderdelen.nl/tank- ... ype-4.html maar kan hem verder nergens vinden om wat prijzen te vergelijken.
Afbeelding

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1333
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Voorstellen!

Bericht door ildert »

ha das mooi, ik werk in veldhoven dus das helemaal goed te doen dan.

die tank neem ik graag van je over en de onderdelen die je zoekt heb ik meeste zo van liggen. de voorvork die daar gebruikt wordt is van een cb50, daar heb ik nog de nodige van staan compleet met klauw, wiel, schijf etc. banden heb ik een zogoed als nieuw setje 2x 2.75 noppen van heidenau die nu op mijn cd zitten, maar die moeten er toch af. vierkante achterbrug heb ik ook...is wel standaard lengte, of had ie langer gemoeten. open veren achter heb ik nog wel een mooi setje eventueel.


metalmini schreef:
ildert schreef:wat ga je met die tank doen? mocht je iets anders willen..... ik ben al lang op zoek naar die kleur en heb vanalles anders liggen voor je eventueel.

welke region Brabant zit je trouwens? ik zit zelf in dongen tussen breda en Tilburg...mocht je nog iets zoeken heb je dikke kans dat ik nog wel het een of ander heb liggen.
Ik woon in Soerendonk, tussen Valkenswaard en Weert in. Dus op zich niet erg ver bij jou vandaan. Om eerlijk te bekennen zat ik al met het idee te spelen om de onderdelen die ik toch niet meer gebruik in de verkoop te doen. De tank is daar 1 van. Ik moet er wel bij zetten dat de strepen op de tank stickers zijn en niet gespoten. Naar mijn weten is hij nog origineel met wat gebruikssporen. Doet wel een beetje zeer, dan kan ik echt nooit meer terug. Maar dat gebeurt toch niet en wat extra centjes of onderdelen voor dit project zijn altijd welkom! :-D

Ik zal dit weekend even een lijstje, met foto's, maken van dingen die de verkoop in kunnen. Maar de tank, origineel achterspatbord, knipperlichten, bagagerek, buddyseat (volgens mij imitatie, zonder die band) etc.

Afbeelding

Lijstje van dingen die ik zoek, eigenlijk naar voorbeeld van bovenstaande afbeelding:
- Voorvork (met schijfrem). Moet iig dezelfde mechaniek hebben als bovenstaand, geen stofhoezen etc.
- Vierkante achterbrug
- Open achterveren (mag best stug zijn, hou niet zo van dat sponzige)
- Dikkere banden
- Ombouw naar 12v (met CDI? Ben er nog niet helemaal op ingelezen, maar modernizeren in het algemeen is ook een streven (led, digitale km teller etc.))
- Eventueel een goed lopend motorblok (imitatie). Voor het geval dat de rest eerder af is dan een revisie van het originele motortje
- coole uitlaat

Verder kom ik ongetwijfeld nog meer dingen tegen die vernieuwd moeten worden. En er komen toch wel wat onderdelen op die ik overal op het internet kan vinden.

Vond de tank in kweste al hier: http://www.caferaceronderdelen.nl/tank- ... ype-4.html maar kan hem verder nergens vinden om wat prijzen te vergelijken.
Afbeelding
grote klappen, snel thuis

metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Re: Voorstellen!

Bericht door metalmini »

ildert schreef:ha das mooi, ik werk in veldhoven dus das helemaal goed te doen dan.

die tank neem ik graag van je over en de onderdelen die je zoekt heb ik meeste zo van liggen. de voorvork die daar gebruikt wordt is van een cb50, daar heb ik nog de nodige van staan compleet met klauw, wiel, schijf etc. banden heb ik een zogoed als nieuw setje 2x 2.75 noppen van heidenau die nu op mijn cd zitten, maar die moeten er toch af. vierkante achterbrug heb ik ook...is wel standaard lengte, of had ie langer gemoeten. open veren achter heb ik nog wel een mooi setje eventueel.
Ik heb jou even een pb gestuurd :-)

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5164
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: [Van ss50 naar scrambler] - bijna het frame gestript

Bericht door stoterstangen90 »

De tank die je laat zien is wat aan de grote kant. Meer een motorfietstank.
Afbeelding

Dekker
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:39
Bezit: Pc50
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
--------------------------
Motovespa 150s

Bezat:
SS50Z
C70TT
Novio
XR500R
CB550F
En voor ik 16 was:
Yamaha DT
Puch Maxi
Sparta Lucky
Solex

Re: [Van ss50 naar scrambler] - bijna het frame gestript

Bericht door Dekker »

passing weet ik niet, maar de cg125 tank is mooi slank (had er eentje voor op mijn xr500r scrambler, maar de motor heb ik verkocht)
https://www.google.nl/search?q=honda+cg ... 775#imgrc=_

Koop je bij ali nieuw voor 150,- incl. verzending

Moet wel zeggen dat het me pijn aan de ogen doet dat je een originele SS gaat verbouwen.

metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Re: [Van ss50 naar scrambler] - bijna het frame gestript

Bericht door metalmini »

Dekker schreef:passing weet ik niet, maar de cg125 tank is mooi slank (had er eentje voor op mijn xr500r scrambler, maar de motor heb ik verkocht)
https://www.google.nl/search?q=honda+cg ... 775#imgrc=_

Koop je bij ali nieuw voor 150,- incl. verzending

Moet wel zeggen dat het me pijn aan de ogen doet dat je een originele SS gaat verbouwen.
Die tank ziet er ook wel netjes uit ja! Goeie tip.

Haha, als ik op marktplaats kijk zie ik alleen maar originele SS'ers. Die zijn er blijkbaar toch genoeg. Ik vind de originele SS ook prachtig maar iets unieks maken vind ik mooier.

metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Re: [Van ss50 naar scrambler] - bijna het frame gestript

Bericht door metalmini »

Wooow, super blij met het resultaat van een keer zandstralen en poedercoaten. 70€ in Veghel.

Afbeelding

Afbeelding

Erik..
Official HVN procrastinator
Berichten: 360
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:52
Locatie: Nijmegen

Re: [Van ss50 naar scrambler] - bijna het frame gestript

Bericht door Erik.. »

Gaaf, waar precies? Ik zoek iets voor de chaly.
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: [Van ss50 naar scrambler] - bijna het frame gestript

Bericht door gerbrandicus »

Oogt wat mat, klopt dat?
Was dat ook de wens? En kunnen ze ook hoogglans coaten?

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: [Van ss50 naar scrambler] - bijna het frame gestript

Bericht door se7ven »

Hoogglans coaten kan ook. Door de te coaten delen er langer of korter in de oven te plaatsen krijg je glimmend of matte uitstraling. (Neem aan dat langer glanzend is.)
Als je iets laat coaten doe dan alle delen met dezelfde kleur gelijktijdig anders zit er soms glans verschil in.
Matte gecoate lak kun je glanzend polijsten (ral kleuren).
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Re: [Van ss50 naar scrambler] - bijna het frame gestript

Bericht door metalmini »

Erik.. schreef:Gaaf, waar precies? Ik zoek iets voor de chaly.

http://www.vdkerkhofcv.nl/index.htm

Goeie service, aardige mensen en doen veel oldtimers

En ja het is mat, dat wilde ik ook. Maar het kan ook in hoogglans. Voor een frame is dat niet mooi vind ik. Alleen de tank en spatborden horen te glimmen. Alhoewel ik alles straks mat maak :-D

metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Re: [Van ss50 naar scrambler] - bijna het frame gestript

Bericht door metalmini »

Afbeelding

Na een hoop gevloek de cb pen eruit kunnen krijgen. Die van de ss was er een stuk sneller uit.

Daarna, bakken en braden.

Afbeelding

Toch maar besloten om de lagerschalen ook uit het frame te halen en conische lager ervoor in de plaats te zetten. Onder het mom van, alles ligt nu toch al uit elkaar. Morgen maar even bestellen :-D

metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Re: [Van ss50 naar scrambler] - Voorvork perikelen...

Bericht door metalmini »

Bestelling binnen gehad :-D

Nieuwe (ouwe) tank, met authentieke deuk
Achterbrug, Kepspeed. Mooi ding, weegt geen drol
Veertjes, iets langer als normaal omdat de achterbrug ook iets langer is

Afbeelding

Afbeelding

Maar nu...

Afbeelding

Afbeelding

Beetje jammer dat het frame al een poedercoat laag heeft. Maar ja, nu niets meer aan te doen.
Het verplaatsen van die tank beugel, het lijkt eenvoudig maar veel foto's of ander beeldmateriaal kan ik er niet over vinden. Heeft iemand tips, foto's of iets in die koers om een beetje te helpen?

Dekker
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:39
Bezit: Pc50
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
--------------------------
Motovespa 150s

Bezat:
SS50Z
C70TT
Novio
XR500R
CB550F
En voor ik 16 was:
Yamaha DT
Puch Maxi
Sparta Lucky
Solex

Re: [Van ss50 naar scrambler] - Voorvork perikelen...

Bericht door Dekker »

Kom je niet met het stuur in de problemen met deze hoge tank?

Plaats reactie