[Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

[Van ss50 naar scrambler] - Nieuwe spulletjes!

Bericht door metalmini »

Zo, al een tijdje lid, al een gezocht topic geopend maar netjes voorstellen, ho maar.

Bij deze;

Ik ben Michael, woon in Brabant. Ben eigenaar van een Honda SS50, althans hij staat bij mijn ouders momenteel. Bijna helemaal gedemonteerd maar wel compleet. Verhaal is namelijk, deze brommer kocht ik +/-15 jaar geleden. Iedereen reed op scooters maar ik tufte lekker op de 4takt. Toen ging ik studeren in Amsterdam, leuk maar geen tijd voor de brommer. Ik besloot toen dat ik hem helemaal wilde opknappen, dus helemaal uit elkaar gehaald.

Nu, een aantal jaartjes later, ben ik gesetteld en heb ik de ruimte om ermee bezig te zijn, en ik wil gewoon weer op de SS50 rondtuffen! Kon zelfs geen oude foto meer vinden toen hij nog in elkaar stond, maar soort gelijk als onderstaand, maar wel met een lage uitlaat.

Afbeelding

Altijd spijt gehad dat ik niet de hoge uitlaat heb gekocht.

Maar goed, het motortje staat al een flinke poos stil. De accu is aan gort. Genoeg roest gok ik. En ik moet hem nog ophalen. Dit moet as. weekend gebeuren. Ben zelf niet de allerhandigste maar dankzij het internet moet ik toch wel flink aan de slag kunnen.

Nu heb ik wel andere plannen met de SS50 als dat men zou verwachten. Vroeger wilde ik alles origineel houden en dat hield ik lang vol maar ik weet nu al, deze brommer zal mijn zeide nooit zal verlaten, dus dan maar naar eigen smaak. Onderstaand is mijn grote voorbeeld:

Afbeelding

Voordat dit gaat gebeuren moet hij echter nog gekeurd worden. Hij is momenteel geschorst en heeft nooit met een nieuwerwets kenteken rond gereden. Dus ik denk dat ik hem eerst opbouw laat keuren en dan de verbouwing doe.

De reden dat ik hier aangemeld ben? Inspiratie, onderdelen, groepsgevoel etc. Ben ook Subaru fan, admin van het Subaru Club forum en daar is het ook altijd gezellig :-D
Laatst gewijzigd door metalmini op 21 nov 2016 09:04, 3 keer totaal gewijzigd.

Dekker
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:39
Bezit: Pc50
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
--------------------------
Motovespa 150s

Bezat:
SS50Z
C70TT
Novio
XR500R
CB550F
En voor ik 16 was:
Yamaha DT
Puch Maxi
Sparta Lucky
Solex

Re: Voorstellen!

Bericht door Dekker »

Welkom!
Ik zit in het zelfde schuitje.
Alleen maak ik een c naar eigen smaak.

Ss50 kan ik niet over mijn hart krijgen om te verbouwen, te veel goede herinneringen aan.

Frank72
4T-MSB beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 sep 2016 15:45
Bezit: VFR750F RC24 , RC36, CB450K5, Monkey Z50R '79 , DAX CT70 TRAIL '70, C320S, CBR600 PC19

Re: Voorstellen!

Bericht door Frank72 »

Welkom, mooi man, al zo lang trouw aan elkaar, had ik (al) de mijnen maar bewaard ;-)
Hoezo compromis, heb ik het mis dan??

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5164
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Voorstellen!

Bericht door stoterstangen90 »

Welkom.
Ook een oude rot hier.
Afbeelding

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Voorstellen!

Bericht door Soop »

Mooi voorbeeld. Als je hem in Amsterdam wilt gaan rijden, hou dan rekening met de nieuwe domme milieu regeling die er aan zit te komen. Als je je motorrijbewijs hebt is hem keuren als motor een oplossing

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Voorstellen!

Bericht door ceedee »

@metalmini, ik snap iets niet, als je de broem hebt geschorst, zit er toch een geldig kenteken op?

metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Re: Voorstellen!

Bericht door metalmini »

ceedee schreef:@metalmini, ik snap iets niet, als je de broem hebt geschorst, zit er toch een geldig kenteken op?
Euhm... Ik ben niet bekend met de nieuwe wet en regelgeving om eerlijk te zijn. Maar in de tijden dat de broem uit elkaar lag hebben ze dit ingevoerd. Toen heb ik besloten om hem te schorsen en kreeg ik daarmee idd wel een kenteken. Geen idee of ik hem moet laten keuren oid. Zou ik dan alleen een kenteken hoeven laten maken?

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Voorstellen!

Bericht door ceedee »

Enkel een plaat laten maken, denk ik.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Voorstellen!

Bericht door gerbrandicus »

Dan zou je hem dus geschouwd hebben in de tijd dat dat nog kon. Dan heb je dus wel een kentekenbewijs thuis gekregen, net zoals bij een auto.

Kijk gewoon even op de RDW site of hij tussen je kentekens staat. Als hij daar staat, dan heeft hij kenteken en zal je ergens wel een kentekenbewijs hebben liggen. En zo niet, dan kun je die gewoon opnieuw opvragen. Scheelt toch weer een keuring van bijna 200 euro.
De knop rechts op deze pagina:
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... ijken.aspx

metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Re: Voorstellen!

Bericht door metalmini »

Hij is nooit geschouwd, hij lag tenslotte helemaal uit elkaar. Misschien viel ik net in zon overgangsregeling en heb ik daar meteen op gereageerd.
Kenteken: DJ-841-L
Voertuigsoort: Bromfiets
Merk: HONDA
Handelsbenaming
Brandstof: Benzine

Vervaldatum APK
N.v.t.
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling
25-09-2006

BPM
N.v.t.
Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd
Nee

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting: N.v.t.
Aantal zitplaatsen: Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen: N.v.t.
Kleur(en): N.v.t.

Motor
Brandstof: Benzine
Aantal cilinders: Niet geregistreerd
Cilinderinhoud: 49 cm³
Vermogen: N.v.t.
Vermogen (brom/snorfiets): 1.3
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets): 45

Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig: 74 kg
Laadvermogen: N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig: Niet geregistreerd
Massa rijklaar: 81 kg
Zal wel goed zijn dan...

Inmiddels is de brommer afgelopen weekend verhuist van Noord Holland naar het zuiden des lands

Afbeelding

Vaders had het blokje weer een beetje gangbaar gemaakt en de corrosie voor een groot deel al weggepoetst. Uitlaat was eronder vandaan gerot, achterrem staat vast, draadboom is een chaos, accu is kaput. Het frame is nog wel hard, behalve waar de accu zat, ik denk dat deze toch een beetje gelekt heeft ooit. Bakje waar gereedschap is zit is ook wat roestig. Tank is nog wel mooi, Buddy is nog heel. Schrok even van de voorvork, maar toen herrinnerde ik mij weer hoe sponzig die vering was :-).

Mijn vader had geadviseerd om er eerst weer eens mee te rijden, maar ik ben bang dat hij toch gestript gaat worden. Alle roest uit het frame krijgen is denk ik de eerste fase.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Voorstellen!

Bericht door Eric »

Je hebt gewoon een bromfietskenteken en.je hoeft hem niet meer te keuren of wat dan ook.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

metalmini
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 sep 2016 08:11
Bezit: Honda SS50

Re: Voorstellen!

Bericht door metalmini »

Avondje prutsen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu zit ik nog met twee uitdagingen, contactslot verwijderen en de voorvork eruit. Het was inmiddels al bedtijd dus echt heel hard heb ik er niet over nagedacht. Maar tips zijn altijd welkom :-)

Dekker
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:39
Bezit: Pc50
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
--------------------------
Motovespa 150s

Bezat:
SS50Z
C70TT
Novio
XR500R
CB550F
En voor ik 16 was:
Yamaha DT
Puch Maxi
Sparta Lucky
Solex

Re: [Van ss50 naar scrambler] - bijna het frame gestript

Bericht door Dekker »

Goed bezig!

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: [Van ss50 naar scrambler] - bijna het frame gestript

Bericht door René »

Ben benieuwd wat het wordt. Scramblers zijn heel vet. Maar ik vind het ss er eigenlijk geen ideaal frame voor hebben. Achteraan komt het bijna nooit mooi uit. Maar ik moet zeggen dat het er bij het voorbeeld wat je geeft er best netjes uit ziet

Soop
4T-MSB addict
Berichten: 534
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [Van ss50 naar scrambler] - bijna het frame gestript

Bericht door Soop »

Fijn dat tank en zadel nog mooi zijn, maar als ik je voorbeeld zie, zijn dat net de delen die je niet gaat gebruiken ;)

Dauphine lamark heeft ook een mooie scrambler ss gebouwd. Zoek maar op. Alles wat ze maken is mooi

Plaats reactie