Honda ST70

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Jorrit.vn
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2013 17:26
Bezit: Honda St70
Singa
Locatie: Utrecht

Honda ST70

Bericht door Jorrit.vn »

Hi Allemaal,

Laat ik ook maar eens mijn verhaal hier op het board posten.
Ik ben Jorrit, 29 jaar en kom uit Utrecht / Amersfoort.

Veel voorkomend verhaal lijkt mij, vroeger veel met honda's gedaan en altijd veel plezier mee gehad. Daarna gaan studeren, gaan werken en andere dingen gaan doen. Maar uiteindelijk miste ik toch iets naast mijn werk, iets om te ontspannen.

Dus 3 jaar geleden een skyteam dax op motor plaat gekocht met een YX150cc blok, beetje aan gesleuteld maar vooral op gereden, erg veel lol mee gehad! Hier heb ik onder andere op gereden tijdens het weekend naar Texel dit jaar.

Afbeelding

Maar het begon weer te kriebelen naar een echt Honda, dus uiteindelijk op marktplaats een ST70 uit 1977 gekocht, volledig uit elkaar en zonder kenteken.
Langzaam gaan opbouwen met zo veel mogelijk originele onderdelen (op het blok en uitlaat na). Eigenlijk heb ik hem gebouwd zoals ik dat vroeger graag had willen doen, maar er toen niet genoeg geld voor had.
Het hele process heeft ongeveer 2 jaar geduurd, beetje met ups and downs want ik was veel voor mijn werk in het buitenland. In eerste instantie was ik van plan om hem opnieuw te gaan spuiten, maar uiteindelijk na eens goed poetsen / wassen bleek de originele lak nog best goed, dus besloten het lekker zo te laten! originele lak is toch mooier, vind ik.

De 150cc op mijn skyteam dax reedt toch wel erg fijn, lekker veel vermogen om goed in het verkeer mee te komen en op 80km wegen niet al te veel touren draaien.
Daarom zit er nu een Daytona 150cc blok onder, en moet zeggen rijdt super! Uiteindelijk zou ik er graag een Honda blok onder willen zoals een nice of CD90, maar dat is toekomst.
Nu heeft hij eindelijk een kenteken en kan ik er lekker op rijden!
Hij is natuurlijk nog lang niet klaar!

Afbeelding

Afbeelding

To do list:
- Knipper lichten achter, de originele passen niet icm kitaco uitlaat.
- Schijfrem voor OT vork
- Nieuw stuur met andere hendels.
- Andere spiegel

De zwarte skyteam dax heb ik vorige week aan een goede vriend verkocht en ik zal proberen ook nog een aantal andere vrienden op trommelen om hun honda's weer uit de schuur te halen!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Honda ST70

Bericht door gerbrandicus »

Mooi geworden man! idd Goed dat je hem niet hebt gespoten. De lak is maar één keer origineel, lekker authentiek zo.
DT150 schijnt een heel goed blok te zijn, prima keuze.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda ST70

Bericht door nielspbr »

Netjes kicken, blijft een dt150 lang heel.

bramdax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2007 19:31
Bezit: redelijk goede gezondheid, al 't andere is te koop zoals brommers en autoos
Locatie: drachten

Re: Honda ST70

Bericht door bramdax »

Een hitte schild om het middenstuk van je voorpijp ter hoogte van je been monteren, scheelt verbrande laarsen, broeken, of nog iets dieper je been!

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda ST70

Bericht door butt head »

bramdax schreef:Een hitte schild om het middenstuk van je voorpijp ter hoogte van je been monteren, scheelt verbrande laarsen, broeken, of nog iets dieper je been!

dat leer je wel snel genoeg af om daar je been tegen te leggen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Jorrit.vn
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2013 17:26
Bezit: Honda St70
Singa
Locatie: Utrecht

Re: Honda ST70

Bericht door Jorrit.vn »

butt head schreef:
bramdax schreef:Een hitte schild om het middenstuk van je voorpijp ter hoogte van je been monteren, scheelt verbrande laarsen, broeken, of nog iets dieper je been!

Dat leer je wel snel genoeg af om daar je been tegen te leggen.
klopt, leer je snel genoeg af!
Maar met normale broeken nog geen problemen mee gehad, maar een regenbroek blijft wel lekker plakken inderdaad. :wink:

DR Monkey
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 jan 2007 08:42
Locatie: Hamamatsu

Re: Honda ST70

Bericht door DR Monkey »

Mooie Dax is dat zeg, grappig van de originele kleur staat hem heel erg goed.
Heb je nog wel de originele Honda voetbrug kunnen gebruiken met het blok wat er nu onderzit?

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda ST70

Bericht door butt head »

DR Monkey schreef:Mooie Dax is dat zeg, grappig van de originele kleur staat hem heel erg goed.
Heb je nog wel de originele Honda voetbrug kunnen gebruiken met het blok wat er nu onderzit?
ziet er uit als een bami exemplaar.

op een yx150 kan het wel met een paar m10 moeren tussen blok en voetbrug.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Jorrit.vn
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2013 17:26
Bezit: Honda St70
Singa
Locatie: Utrecht

Re: Honda ST70

Bericht door Jorrit.vn »

Klopt is een imitatie. Heb geprobeerd de originele er onder te zetten met een aantal ringen, paste inderdaad uiteindelijk wel. Maar het schakelpedaal kwam erg kort uit en zat te dicht op de voetsteun. Ben benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda ST70

Bericht door NIX »

Ik verbuig gewoon een imibalkje tot ie doet wat ik wil.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie