'restauratie' Honda cl50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door wim V8 »

Spaken kan je waarschijnlijk zelf hoor.
Google maar eens een end weg, er is genoeg te vinden, hele filmpjes enz.
Ook sites hoe je berekend welke lengte spaken je nodig hebt (als je de oude niet meer hebt of een andere velg of naaf monteert.
Ga je leuk vinden.
Probeer Paul Hendriks bij jullie in t dorp. Misschien heeft ie zin.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door *Adriaan* »

wim V8 schreef:Spaken kan je waarschijnlijk zelf hoor.
Google maar eens een end weg, er is genoeg te vinden, hele filmpjes enz.
Ook sites hoe je berekend welke lengte spaken je nodig hebt (als je de oude niet meer hebt of een andere velg of naaf monteert.
Ga je leuk vinden.
Probeer Paul Hendriks bij jullie in t dorp. Misschien heeft ie zin.

Gr. Wim.
Paul das een goeie had ik niet aangedacht spaken zitten bij de bestelling op cms. Ik vroeg me af of er geen speciale spaak volgorde is of is bijna elk wiel het zelfde gespaakt? :?:

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door wim V8 »

Ja de meeste zijn het zelfde gespaakt, maar er bestaan verschillende varianten, waar het ook vaak om het design draait.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Edwin
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 sep 2016 14:04
Bezit: Honda c50

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door Edwin »

Twee om vier spaken. Je begint bij het ventielgat met alle spaken die van buiten naar binnen worden gestoken, de rest volgt vanzelf. Daarna natuurlijk nog uitlijnen. Genoeg op youtube te vinden! Succes!

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door *Adriaan* »

Edwin schreef:Twee om vier spaken. Je begint bij het ventielgat met alle spaken die van buiten naar binnen worden gestoken, de rest volgt vanzelf. Daarna natuurlijk nog uitlijnen. Genoeg op youtube te vinden! Succes!
bedankt, zal eens wat vids kijken...!

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door *Adriaan* »

Iemand die mij kan vertellen hoe lang de levering ongeveer duurt op cmsnl ben nu 5 dagen aan het wachten en er staat nog steeds ''pending''

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door butt head »

*Adriaan* schreef:Iemand die mij kan vertellen hoe lang de levering ongeveer duurt op cmsnl ben nu 5 dagen aan het wachten en er staat nog steeds ''pending''
afhankelijk welke onderdelen het zijn. als ze alles in lelystad op voorraad hebben dan heb je het redelijk snel.
als de onder delen niet op voorraad zijn kan het wat langer duren meestal 2 weken.
als je apart japans spul gaat bestellen. droge koppleing, titanium klep schotels, titanium uitlaat en dergelijk exotisch spul kan het 6 weken of langer duren.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door *Adriaan* »

butt head schreef:
*Adriaan* schreef:Iemand die mij kan vertellen hoe lang de levering ongeveer duurt op cmsnl ben nu 5 dagen aan het wachten en er staat nog steeds ''pending''
afhankelijk welke onderdelen het zijn. als ze alles in lelystad op voorraad hebben dan heb je het redelijk snel.
als de onder delen niet op voorraad zijn kan het wat langer duren meestal 2 weken.
als je apart japans spul gaat bestellen. droge koppleing, titanium klep schotels, titanium uitlaat en dergelijk exotisch spul kan het 6 weken of langer duren.
nee niet van dat soort speciaal spul. heel veel onderdelen denk niet dat ze alles op voorraad hebben zou dus ongeveer 2 weken duren dat is acceptabel, kan toch nog niet opbouwen eerst moet het spuit en chroomwerk af zijn.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door butt head »

*Adriaan* schreef:
butt head schreef:
*Adriaan* schreef:Iemand die mij kan vertellen hoe lang de levering ongeveer duurt op cmsnl ben nu 5 dagen aan het wachten en er staat nog steeds ''pending''
afhankelijk welke onderdelen het zijn. als ze alles in lelystad op voorraad hebben dan heb je het redelijk snel.
als de onder delen niet op voorraad zijn kan het wat langer duren meestal 2 weken.
als je apart japans spul gaat bestellen. droge koppleing, titanium klep schotels, titanium uitlaat en dergelijk exotisch spul kan het 6 weken of langer duren.
nee niet van dat soort speciaal spul. heel veel onderdelen denk niet dat ze alles op voorraad hebben zou dus ongeveer 2 weken duren dat is acceptabel, kan toch nog niet opbouwen eerst moet het spuit en chroomwerk af zijn.
Dan niet. Maar vraag dan niet zulke dingen.

Ik bestel al sinds 2006 al onderdelen bij hun.
Van simpele boutjes tot de dure fancy spullen.

Zoek voor de lol is cms op Facebook op dan kan je wel wat foto's van het magazijn zien. Dat is best groot
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door *Adriaan* »

hallo, gisteren de meeste onderdelen al binnen gekregen (de rest word eind aug nageleverd) blijft altijd leuk om nieuwe onderdelen binnen te krijgen maar zoveel en dan ook nog eens origineel is al helemaal geweldig natuurlijk...! nou zaten ik en mijn pa wel met wat vragen over de spaken zie foto's... je hebt A & B spaken en die weer in 2 maten maar zoals je ziet op de foto's ook met goud en zilverkleurige nippels. Hoort dat? heeft dat temaken met oude voorraad en nieuw geproduceerde?

MVG, Adriaan :D
Bijlagen
IMG_6689.JPG
IMG_6690.JPG
IMG_6691.JPG
IMG_6692.JPG
IMG_6695.JPG
IMG_6694.JPG
IMG_6693.JPG

Skiller
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 30 jan 2007 20:40
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750
Locatie: Hoogeveen

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door Skiller »

Is inderdaad oude en nieuwe voorraad. Mijn tip zou zijn om alle verzinkte delen (oud en nieuw) na opbouw en controle dat je alles hebt los te schroeven en alles in 1 keer opnieuw laat verzinken (kost 30,- per emmer aan spul) en als je dit galvanisch laat doen als glans-verzonken krijg je het perfect terug.

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door *Adriaan* »

Skiller schreef:Is inderdaad oude en nieuwe voorraad. Mijn tip zou zijn om alle verzinkte delen (oud en nieuw) na opbouw en controle dat je alles hebt los te schroeven en alles in 1 keer opnieuw laat verzinken (kost 30,- per emmer aan spul) en als je dit galvanisch laat doen als glans-verzonken krijg je het perfect terug.
verzinken lijkt mij inderdaad een perfect plan alleen hoe herken ik de A/B spaken?

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door stoterstangen90 »

*Adriaan* schreef:
verzinken lijkt mij inderdaad een perfect plan alleen hoe herken ik de A/B spaken?
Aan de manier waarop de kop gebogen is. Binnenspaken zijn anders gebogen dan de buitenspaken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door *Adriaan* »

stoterstangen90 schreef:
*Adriaan* schreef:
verzinken lijkt mij inderdaad een perfect plan alleen hoe herken ik de A/B spaken?
Aan de manier waarop de kop gebogen is. Binnenspaken zijn anders gebogen dan de buitenspaken.
oke, en de lengte zou de spaker daar onderscheid in kunnen maken?

Gebruikersavatar
*Adriaan*
4T-MSB regular
Berichten: 297
Lid geworden op: 11 feb 2017 17:30
Bezit: Honda CL50 (bezig met restauratie)
Hond NH80
Puch Maxi
Kreidler LF
Citta gilera
Zelfbouw trike 50cc :-}
Locatie: Wolfheze GLD

Re: 'restauratie' Honda cl50

Bericht door *Adriaan* »

vandaag "officieel" begonnen aan de opbouw. draadboom en luchtfilter gelegd, flink met tectyl gespoten, bussen van de achterbrug hadden we er al uitgehaald voor het poederen en vandaag nieuwe bussen erin geperst wat gingen die dingen stroef uiteindelijk zelf een "pers gemaakt van m8 bouten en ringen" toen met veel moeite ze erin gekregen, de bout voor de achterbrug met name de kop moeten we even mooi polijsten vandaar dat hij er nog niet in zit...! er zit nu voor de steun een oude schokbreker op. De nieuwe (kitaco) worden eind aug geleverd.
Besloten om de spaken te verchromen.

MVG, Adriaan :D
Bijlagen
IMG_6702.JPG
IMG_6715.JPG
IMG_6705.JPG

Plaats reactie