Opknapper SS50
Geplaatst: 14 mei 2017 13:28
Hallo,
Ik ben Dirk een scheepswerktuigkundige uit Amersfoort. Ik ben in 2012 lid geworden van dit forum en heb er al zeer veel nuttige info vandaan geplukt.
In dat jaar kocht ik ook mijn eerste bromfiets, een SS50 uit '77.
Zoals te zien is zat er aardig wat werk aan, sommige plekken waren helemaal doorgerot...
Dit heb ik allemaal vakkundig laten repareren en vervolgens opnieuw laten poeder coaten.
Zelf wat onderdelen opnieuw gespoten, waaronder de tank (wat een rotklus zeg).
Heeeeel veel spullen online besteld en bijna alle bouten en moeren vervangen door rvs exemplaren.
Nadat alle onderdelen binnenkwamen weer begonnen met opbouwen.
En na zo ongeveer een klein jaartje prutsen in de vrije uurtjes was ie dan eindelijk klaar!
Tijd om lekker te gaan touren!
Maar toen ging het mis.....
Met krap 800 km op de teller sinds de restauratie werd ik over het hoofd gezien door een rechts-afslaande automobilist...
Schade: Gebroken voorvork poot (natuurlijk de linker, die zijn zo makkelijk te krijgen...) kromme binnenpoten. Gekraste en gedeukte tank, uitlaat en hitte schild. Verrot voorspatbord en koplamp en een slag in het voorwiel...
Persoonlijk letsel: Een paar gebroken ribben en wat schrammen.
De schade valt in principe wel mee.... Maar het was genoeg om de SS total loss te verklaren...
Na dit ongeval was ik er even helemaal klaar mee....
Ik heb de SS ruim 3 jaar niet aangeraakt en stof laten verzamelen in mijn schuur.
Maar nu, sinds vorige week heb ik toch weer de motivatie gevonden om er wat moois van te maken!!
De tank en wat losse spullen liggen op het moment van schrijven bij de spuiterij (ik ga dit niet nog eens zelf doen) en het voorwiel wordt deze week opnieuw uitgelijnd.
Volgend weekend (21-05) moet ik vanwege mijn werk voor 6 weken naar zee en als ik terug ben is het enkel een kwestie van de SS opbouwen en lekker gaan rijden...
Ik heb er weer zin in!!
Ik ben Dirk een scheepswerktuigkundige uit Amersfoort. Ik ben in 2012 lid geworden van dit forum en heb er al zeer veel nuttige info vandaan geplukt.
In dat jaar kocht ik ook mijn eerste bromfiets, een SS50 uit '77.
Zoals te zien is zat er aardig wat werk aan, sommige plekken waren helemaal doorgerot...
Dit heb ik allemaal vakkundig laten repareren en vervolgens opnieuw laten poeder coaten.
Zelf wat onderdelen opnieuw gespoten, waaronder de tank (wat een rotklus zeg).
Heeeeel veel spullen online besteld en bijna alle bouten en moeren vervangen door rvs exemplaren.
Nadat alle onderdelen binnenkwamen weer begonnen met opbouwen.
En na zo ongeveer een klein jaartje prutsen in de vrije uurtjes was ie dan eindelijk klaar!
Tijd om lekker te gaan touren!
Maar toen ging het mis.....
Met krap 800 km op de teller sinds de restauratie werd ik over het hoofd gezien door een rechts-afslaande automobilist...
Schade: Gebroken voorvork poot (natuurlijk de linker, die zijn zo makkelijk te krijgen...) kromme binnenpoten. Gekraste en gedeukte tank, uitlaat en hitte schild. Verrot voorspatbord en koplamp en een slag in het voorwiel...
Persoonlijk letsel: Een paar gebroken ribben en wat schrammen.
De schade valt in principe wel mee.... Maar het was genoeg om de SS total loss te verklaren...
Na dit ongeval was ik er even helemaal klaar mee....
Ik heb de SS ruim 3 jaar niet aangeraakt en stof laten verzamelen in mijn schuur.
Maar nu, sinds vorige week heb ik toch weer de motivatie gevonden om er wat moois van te maken!!
De tank en wat losse spullen liggen op het moment van schrijven bij de spuiterij (ik ga dit niet nog eens zelf doen) en het voorwiel wordt deze week opnieuw uitgelijnd.
Volgend weekend (21-05) moet ik vanwege mijn werk voor 6 weken naar zee en als ik terug ben is het enkel een kwestie van de SS opbouwen en lekker gaan rijden...
Ik heb er weer zin in!!