Pagina 2 van 5

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 17 mei 2017 17:53
door wim V8
Mooi, laatste foto is ook leuk. Dikke voorremnaaf. En realistischer.
Een beetje als de oude Honda racers. Hoort dan wel een zwarte megafoon aan de ander kant te zitten.

Is een Yamaha FS1 buddy trouwens.

Gr. Wim.

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 17 mei 2017 18:57
door BramdeLeege
wim V8 schreef:Mooi, laatste foto is ook leuk. Dikke voorremnaaf. En realistischer.
Een beetje als de oude Honda racers. Hoort dan wel een zwarte megafoon aan de ander kant te zitten.

Is een Yamaha FS1 buddy trouwens.

Gr. Wim.
Zou het realistischer zijn? Alles opblinken of zelfs opnieuw laten chromeren lijkt me moeilijker dan het merendeel simpelweg zwart te spuiten, niet?
Het wordt allicht dezelfde uitlaat dan op die rooie (herinner me het van op de filmpjes). Het was een Megaton. :twisted:
Ha, nu je het zegt, inderdaad. Heb ook nog een Yamaha FS1 2RU gehad en m'n frank valt nu pas.

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 18 mei 2017 13:43
door Wdaan
vind het persoonlijk mooi als blok en carb beide de orginele kleur grijs/zilver zijn in een zwart of grijs frame. staat toch wat klassieker

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 21 mei 2017 07:01
door BramdeLeege
Iemand ideeën of ervaring met aftermarket dempers doen passen op smalle pijpjes? :p
Anders wordt het zelf een verloopstuk frezen op unif.

viewtopic.php?f=9&t=32316

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 21 mei 2017 18:00
door wim V8
Die megaton kan toch wel als je van die isolatiezooi om je bocht wikkelt, dan valt het grote verloop minder op.

Gr. Wim.

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 21 mei 2017 18:04
door nielspbr
Het grote nadeel van die "isolatiezooi" is dat je uilaatbocht een grote roestbak wordt zodra het een keer nat is geworden.

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 22 mei 2017 23:47
door Coen
Welke kleurcode heeft die rode?

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 23 mei 2017 07:06
door BramdeLeege
Coen schreef:Welke kleurcode heeft die rode?
Color Code R258

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 23 mei 2017 07:08
door BramdeLeege
wim V8 schreef:Die megaton kan toch wel als je van die isolatiezooi om je bocht wikkelt, dan valt het grote verloop minder op.

Gr. Wim.
nielspbr schreef:Het grote nadeel van die "isolatiezooi" is dat je uilaatbocht een grote roestbak wordt zodra het een keer nat is geworden.
Heb toch lekker van die witte isolatiezooi besteld :lol:

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 23 mei 2017 07:10
door BramdeLeege
Aangezien ik moet wachten op de onderdelen uit Nederland en China, ben ik alvast in Photoshop aan de slag gegaan:
CB50 Mockup.jpg

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 23 mei 2017 09:03
door nielspbr
Niet slecht.

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 23 mei 2017 10:51
door BramdeLeege
Vignet 705 en het roze formulier "Aanvraag tot inschrijving van een bromfiets of lichte vierwieler" ontvangen. Nu verzekering en kenteken aanvragen via deze procedure:
https://www.bfov-fbva.be/nl/verzekering ... schrijven/

Hopelijk heb ik snel de platen en kan ik de baan op!

PS: Ik maak van elke stap vrij uitgebreid verslag omdat ik op het internet niets vond over het gehele proces van een bromfiets importeren, inschrijven, oplappen etc.. Het lijkt mij wel handig als mensen die hetzelfde willen ondernemen als ik, deze thread makkelijk kunnen terugvinden :wink:

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 24 mei 2017 08:32
door diedekaas
Dat is inderdaad handig, maar in Nederland werkt dat wel anders dan in België.

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 24 mei 2017 09:05
door nielspbr
Maakt niet uit, er zwerven hier meer belgen rond dan je denkt.
Over procedures kun je op het daxboard ook een en ander vinden maar met vragen over vertikale blokken moet je daar eigenlijk niet aankomen.

Re: Honda CB50J project

Geplaatst: 25 mei 2017 08:05
door BramdeLeege
Graag jullie mening of zelfs misschien ervaring bij het gebruik van een buck-boost step up converter! :D

viewtopic.php?f=10&t=32332