ss50 k3 project

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

Ik heb nog geen hoge uitlaat(bocht) kunnen vinden, wel een c70 uitlaat die ik er vandaag onder heb gemaakt. Daarom vandaag geprobeerd een rondje te rijden. Het is één kick en lopen, alleen toen ik een rondje wilde gaan rijden om te gaan warmdraaien kwam ik er achter dat de koppeling niet werkt. Netjes het handboek gevolgd en afgesteld met 1-2cm speling op het hendel. Echter wilt het blok niet ontkoppelen. Ik heb gekeken naar het mechanisme, wat prima lijkt te werken. Dus het zal waarschijnlijk binnen de carters zitten. Koppeling is helemaal uit elkaar geweest met een nieuwe plaat die in olie heeft liggen weken voor deze erin ging. Netjes de instructies gevolgd met inbouwen daarom weet ik even niet waar het probleem zit. Iemand die mijn probleem herkent?
nasi is meer mijn ding

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: ss50 k3 project

Bericht door NIX »

Fout gemonteerd, je gevoerde plaat zal er nu wel uitzien als een diafragmaveer.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

NIX schreef: 22 jul 2020 21:17 Fout gemonteerd, je gevoerde plaat zal er nu wel uitzien als een diafragmaveer.
Want?
nasi is meer mijn ding

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: ss50 k3 project

Bericht door NIX »

De nokken van de plaat zijn dan niet in de groeven van het hart gevallen maar evengoed is de boel in elkaar gezet en krom geperst bij inknijpen koppeling.

Maar wat ook een mogelijkheid is, is dat de koperen bus te kort is. De boel moet hoe dan ook open.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

Gister is de koppeling uit elkaar geweest om te kijken wat het probleem was. Ik heb niets kunnen vinden en heb alles weer netjes in elkaar gezet. Ik heb extra gelet op het uitlijnen van de tanden van de koppelingsplaat en de 'overbrenging'. Kennelijk zat daar de fout want hij ontkoppelt nu netjes. Daarom vandaag het eerste ritje gemaakt om de carburateur te gaan afstellen. De SS houdt in wanneer ik vol gas geef en wilt niet stationair lopen. De sproeiers die erin zaten waren heel goor, zelfs na ultrasoon reinigen. Daar zal er iets fout gaan. Een paar nieuwe sproeiertjes zijn besteld, dus nu afwachten. En een fototje van hoe hij er nu bij staat. (Krijg hem alleen niet horizontaal 🤷)

Afbeelding
nasi is meer mijn ding

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1905
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: ss50 k3 project

Bericht door lil »

foon op z'n kant houden als je een foto maakt, want foon fotos zijn altijd oblong. en anders even een screenshot maken van de foto, die dan even roteren en bijsnijden met irfanview(gratis), dan ben je ook gelijk van je exif troep af.

het is de schuld van je foon, die orienteert hem alleen correct voor z'n eigen schermpje, onafhankelijk van hoe die genomen is. I-phone zeker?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: ss50 k3 project

Bericht door Goldie »

Afbeelding

Leuk ding!!
Weer eens wat anders 8-)

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

lil schreef: 25 jul 2020 10:07 foon op z'n kant houden als je een foto maakt, want foon fotos zijn altijd oblong. en anders even een screenshot maken van de foto, die dan even roteren en bijsnijden met irfanview(gratis), dan ben je ook gelijk van je exif troep af.

het is de schuld van je foon, die orienteert hem alleen correct voor z'n eigen schermpje, onafhankelijk van hoe die genomen is. I-phone zeker?
Nee android, is ook horizontaal genomen maar hij draait hem toch om. Zie dat Goldie bovenstaande al heeft ondernomen ;)
nasi is meer mijn ding

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1905
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: ss50 k3 project

Bericht door lil »

hmmk... mijn ervaring is dat dit probleem minder is met een galaxy dan met een I-phone. maargoed, dat dus.

hijs wel een beetje roestig he?... :)
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

lil schreef: 26 jul 2020 19:15 hmmk... mijn ervaring is dat dit probleem minder is met een galaxy dan met een I-phone. maargoed, dat dus.

hijs wel een beetje roestig he?... :)
Klopt, maar technisch wel in orde ( op wat kleine puntjes na :) ) ik houd er wel van als iets er geleefd uit ziet, dans sons jus zoals ook wel eens wordt gezegd. Jammer genoeg is deze niet in de originele kleuren. Daarom zal hij ooit nog wel eens spuitbeurt krijgen, want er wordt dan toch niet over iets origineels heen gespoten. Maar voorlopig nog niet. Denk het frame etc dan zwart te laten poedercoaten en de tank ergens in specialpaint te laten doen.
nasi is meer mijn ding

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

Gister een uitlaatje opgehaald in Baarn ipv een uitlaatbocht aan te lassen. Bij kjell keek je toch tegen de 110€ voor een schade uitlaat, dat koste deze ook en wat meer. Maar het scheelt een hoop gehannes. Er rest nog het aansluiten van de lichtjes en wat afstel werk. hij wilt namelijk niet doortrekken en totaal niet stationair lopen. Maar dat komt wel wanneer het wat kouder is.

Afbeelding
nasi is meer mijn ding

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

weer even geleden dat ik iets geplaatst heb, maar er is dan ook niet veel aan gewerkt. de voorvorkpoten zijn onderhand vervangen want deze bleven maar lekken. na wat onderzoek bleken de originele poten niet meer goed af te sluiten. waar ik nu echter tegenaan loop is het feit dat ik hem niet stationair afgesteld krijg. ik rijdt de brom goed warm, luchtschroef op 1,25 slag, stationairschroef uitdraaien tot hij net niet uit valt. vervolgens draai ik aan de luchtschroef om het toerental omhoog te krijgen, maar dit heeft geen effect. hij lijkt totaal niet te reageren op de luchtschroef, iemand die het probleem herkent? ga er morgen nog eens naar kijken...
nasi is meer mijn ding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: ss50 k3 project

Bericht door nielspbr »

Je moet eerst lucht afstellen en dan pas het toerental omlaag.

Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: ss50 k3 project

Bericht door Wdaan »

nielspbr schreef: 14 nov 2020 23:25 Je moet eerst lucht afstellen en dan pas het toerental omlaag.
ik volg het werkplaatshandboek en wat er hier op het forum wordt verteld. maar wat is volgens u de juiste volgorde?
luchtschroef op 1,25 slag, warmdraaien, luchtschroef indraaien tot het hoogst mogelijk toerental en dan stationair terug draaien?
maar in welke afstelling stond de stationair in eerste instantie?

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: ss50 k3 project

Bericht door NIX »

Zodanig dat ie blijft lopen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie