Pagina 2 van 4

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 08 okt 2017 12:40
door Ben C50
Daar is owatrol voor gemaakt volgens mij. Gaat in ieder grval prima. Due gemengde tussenlaag dod ik ook

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 14 okt 2017 11:51
door Stoel
Toch maar even doorgepakt met de tank, en moet nog eventjes verder doorpakken ook. Ik overweeg toch sterk om naar een DIY straal bedrijf te rijden, vooral vanwege de 'binnenkant' van de tank (dat deel wat over de framebuis gaat).

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 15 okt 2017 13:51
door Ben C50
Wauw. Blanke lak er op en gaan met die bowlingbal!

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 24 dec 2017 23:01
door Stoel
Vandaag weer eventjes bezig geweest, de beslissing van de gemeente om me wel in het weekend de stad in te laten doet toch iets goeds voor de motivatie.

Wat lelijke roestige beugels beugels uit het spatbord en andere roestige meuk in de owatrol gezet.
IMG_9913.JPG
IMG_9912.JPG
In de 1e week van 2018 heb ik een date met de nieuwe freesmachine van m'n pa om een nieuwe achterbrug te fabriceren. Daarna kan de wederopbouw weer beginnen!

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 25 dec 2017 01:35
door wim V8
Seicento wielen.

Gr. Wim.

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 27 dec 2017 18:03
door Ben C50
Golf remmen?

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 28 dec 2017 07:57
door Stoel
Oef, dat zou zo maar kunnen. Ik geloof dat de remmen ook van fiat zijn.

Heeft iemand nog tips voor een bedrijf wat goed is in benzine tanks kaal stralen?
Er zitten genoeg in de buurt, maar of ze goed zijn in tanks heb ik geen idee van, liever eentje waar iemand goede ervaring mee heeft.

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 28 dec 2017 10:39
door wim V8
Ik ga altijd naar Wiedijk in Alkmaar.
Die kan ook het meteen poedercoaten of in de grond(epoxy) spuiten.
Het is best wel belangrijk dat na het kaal stralen van metaal er direct bescherming overheen komt, tegen inwerking van zuurstof/vocht in de poriën van het materiaal. Omdat later de kans op roestadertjes onder de lak anders groot is.

Hoe gebruik je de remmen?
Met hydrauliek of mechanisch?

Gr. Wim.

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 28 dec 2017 14:23
door Stoel
Bedankt voor de tip, ik zal even contact met ze opnemen.

De remmen worden bediend met hydrauliek. Een pomp van een golf geloof ik.

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 14 jan 2018 20:11
door Stoel
Tank ligt bij een straal-bedrijf, dus dat is fijn.

Het is nog steeds wachten tot ik de achterbrug kan gaan maken bij mn pa.

Even een vraagje over de vering achter. Ik moet denk ik toch de oude lekke Yoshimura schokbrekers vervangen (lek en de rubbers zijn verrot). Nu zag ik van YSS een interessant setje LINK
Afbeelding
Ze gaan tot 350mm lengte en kosten €79, er zijn ook goedkopere a €45, maar die gaan maar tot 320mm.

Heeft hier iemand ervaring met deze YSS schokbrekers? zouden ze voldoende zijn voor een bakbrommer? (ook met een passagier).

Of een tip voor andere betaalbare (comfortabele) schokbrekers.

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 14 jan 2018 21:47
door NIX
Even naar een motorsloop?

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 14 jan 2018 21:58
door wim V8
Roukema wormerveer is een motorsloop.
Sturen ook op.

Gr. Wim.

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 14 jan 2018 23:01
door JagerB
Heb zelf YSS veren gehad op een Citta. Was altijd erg te spreken over de kwaliteit. Vergeleken met merkloze setjes van 30 euro rijdt het echt als een droom. Veel meer echte demping in plaats van alleen een veer.

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 18 jan 2018 18:55
door Ben C50
Ik rijdt met 330mm op mn apollo, en is voldoende. Misschien is 320 dus ook wel voldoende?

Re: Bakbrommer restauratie project

Geplaatst: 22 jan 2018 16:06
door Stoel
Tank terug van de straler. Uiteindelijk niet naar wiedijk gegaan, maar de tank meegegeven aan iemand die nog wat andere meuk liet stralen en poedercoaten.

Flink lomp, maar hij is iig kaal. Meteen maar in de owatrol gezet.
IMG_0020.JPG
IMG_0022.JPG