Mijn Novio... en het vervolg.

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

@ Novio Jorg, ik schroei bij voorkeur een koei op de bbq. Maar snap uiteraard dat de boel wel verkleurd door de hitte inbreng. Nu is het BBQ'en ff voorbij qua seizoen. Gelukkig heb ik nog een openhaard.

@ Ildert, bedankt voor de tip. Inderdaad zie ik daar bolle kruiskopjes op de tekening. Die ga ik erin zetten. Weer glimmend maar dat lost zich wel weer op. Uiteraard bedankt voor je aanbod om even in je schuur te kijken maar dat hoeft niet joh! Blijf lekker binnen, pak een biertje en een stukje oude kaas met mosterd. Da's veel fijner dan struinen naar wat schroefjes :lol: .

Was in de veronderstelling dat het met M6 boutjes vastzat. Blijkt niet zo te zijn. Op de kop van die boutjes staat een logootje. Dus dat wilde ik weer terug. Nu het M6 kruiskopschroefjes zijn weet ik dat daar geen in-/opdruk op staat m.b.t. een logo. Gaat goed komen, thanks!
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door ildert »

Bier en kaas kan ook prima in de schuur hoor :geek:
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door gonzo »

Aaaah lekker..... open haardje, kaasplank met dip, trappiste rochefort nr 10, vriendin op dekentje en vrouw de deur uit..... heerlijk :mrgreen:
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

:lol: Nou... vandaag dus de vrouw uit huis gekickt, vriendin opgebeld en de gordijnen dicht gedaan. Kids naar de gastouder. Kleedje klaargelegd, stekker v.d. deurbel eruit, kaasplankje gemaakt, wijntje/biertje erbij en uiteraard de haard aan 8-) .

Ach fantasie hoort er een beetje bij maar na een paar uur aan de zijkant van het vuur te hebben gelegen kwamen de schroefjes, moertjes en ringetjes er zo uit;
20181104_201719.jpg
Prachtig dof! proefje gelukt en dat na een bbq-tip. Daar ga ik dus een partijtje van aanmaken. Niks wat glimt komt er meer op. Lekker geleefd en dof, love it! hooguit wat conserveringsolie erop tegen roesten maar meer ook niet. Gelijk eens kijken hoe rvs zich houd na een paar uur in de haard te hebben gelegen.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Novio Jorg »

Prachtig dof! proefje gelukt en dat na een bbq-tip. :idea: mooi geworden toch :)

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door nielspbr »

Na een paar uur in de bbq, daar gaan je materiaaleigenschappen...

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door NIX »

Het zijn boutjes voor zamac...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door nielspbr »

In dit geval wel ja.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

nielspbr schreef: 05 nov 2018 11:41 Na een paar uur in de bbq, daar gaan je materiaaleigenschappen...
Daar maak ik mij in dit geval geen zorgen om Niels, ze zijn niet gegloeid in het vuur waardoor vervorming en eigenschappen zeker verloren gaan. Zou dit beslist niet doen met iets wat met veiligheid te maken heeft zoals de assen van het voor-/achterwiel o.i.d. Het heeft ook geen nut want dat zie je toch niet.
De schroefjes liggen in de haard maar niet in het vuur, wordt ook warm maar niet gloeiend. Langzaam vergal je zo die blinkende kleur.
Het fragiele elektrolytische beschermingslaagje is verwoest en daar gaat het om. Dit gebeurt ook als je ze niet in de haard stopt alleen duurt het ff langer. Heb een aantal ringen en schroefjes klaarliggen voor de volgende behandeling. De drie schroefjes van het voetensteuntje incl. ringen gaan ook dof worden. Daarna alles weer in elkaar zetten en kleedje erover. Ff druk met de mancave en de bouwperikelen die dat met zich meebrengt.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

Nou... heel wat openhaard-hangmomentjes en tig flessen wijn verder weer de draad opgepakt. Klussen aan/in en om je huis is leuk maar soms moet je gewoon ff je 'dingetje' :idea: doen. Zag een leuk origineel Honda spuitbusje te koop staan, oranje nog wel... nuttig? not. Leuk? yep! (voor mij wel althans). De knikker zit nog los maar ik ga het niet proberen om een proefstukje te spuiten. 'tDing komt tussen de andere relikwieën van oudheden en nostalgie te staan. Gewoon omdat ik dit mooi vindt. Nu weer gauw verder met klussen.

Afbeelding
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door nielspbr »

Het is ook helemaal jouw kleur niet ;)

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door stoterstangen90 »

tof
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

@nielspbr/stoterstangen90, tsja... hobby hé. beetje hier snuffelen en een beetje daar snuffelen. Je komt dan soms leuke dingen tegen.

Vandaag wilde ik de brommer bij een maatje stallen, heb gelukkig een vrij grote garage die ik de afgelopen maanden flink heb ge-upgrade. Nog niet af maar het vordert tot een volwaardig sleutel-/hobbyhok. Nu gaat ook de beneden boel aangepakt worden en moet ik ruimte hebben om de meubels op te slaan.
Wilde graag dit ritje vandaag doen omdat het mogelijk volgende week flink kouder is en mogelijk glad. Aangezien het een tripje is van 40 km. niet echt zin om dit uit te stellen tot een later tijdstip.
Dus brommer gestart en mijzelf ff fysiek voorbereid want het is niet koud maar wel nat... heb ik een grote hekel aan. Novio liep niet echt fijn na ca. twee/drie maanden stilstand. Na twee km. sloeg ze ook nog eens af, geen tempo zat erin. Max. 30 km/h. Novio had veel moeite om over het viaduct van de A27 te komen en er eenmaal overheen bij de theetuin van Eemnes sloeg ze weer af. Wordt hem niet dus rechtsomkeert!! Balen als een malle omdat er voorlopig geen tijd is om ff e.e.a. na te gaan. Mogelijk ff de carburateur eraf en reinigen denk ik. Ze start immers vlot maar bij een beetje gasgeven lijkt het of ze verzuipt.
Zeiknat thuisgekomen de Novio weer in de garage gezet en afgedroogd. Helaas :cry: ze zal hier in Huizen blijven staan tijdens de verbouwing, het is niet anders. Als de klus gedaan is dan maar eens kijken wat er met dit oranje monster aan de hand is.

Afbeelding

To be continued
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door wim V8 »

Beter zo,bij de kachel
Dan nog verse olie er in, warmdraaien, tankje tot de nok met 98 vullen, iets wat lucht uit de bandjes, busje wd40 legen over het gehele ding, ook nog een kleedje er over.
Lekker hoor. Winterslaapje.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

wim V8 schreef: 12 jan 2019 13:34 Beter zo,bij de kachel
Dan nog verse olie er in, warmdraaien, tankje tot de nok met 98 vullen, iets wat lucht uit de bandjes, busje wd40 legen over het gehele ding, ook nog een kleedje er over.
Lekker hoor. Winterslaapje.

Gr. Wim.
Inderdaad Wim, zo zou het moeten zijn... Al heb ik geen beste ervaring met WD40. Van een kennis kreeg ik recent onderstaande spuitbus. Wordt o.a. gebruikt bij Siemens om apparatuur wat opgebouwd is te beschermen tegen weer en wind tijdens transport en installatie op booreilanden enzo. Yep... een overkill voor mijn doel, maar twerkt wel buitengewoon goed. Inspuiten de boel en het penetreert zich op alles. Er vormt zich een taaie niet kleverige doorzichtige film die naar verloop van tijd verdwijnt, ca. 4-5 maanden. Genoeg voor de winterperiode en voor stilstand in een niet vochtige garage meer dan prima.

Afbeelding

Op één of andere manier blijven die foto's scheef staan :idea:
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Plaats reactie