Mijn Novio... en het vervolg.

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door wim V8 »

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

Inderdaad herkenbaar qua kleur :D ,dochterlief vindt die slijmtroep he-le-maal 'de bom'.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

NIX schreef: 08 aug 2019 08:37 Zo'n te klein rubber wil nog wel eens uitzeten als je het vet maakt en in een zakje doet.
Bedankt voor de tip NIX, heb nog een poging gedaan om dat rubbertje op te snorren om het uit te proberen maar ik denk dat ik het weggegooid heb in mijn frustratie :roll:
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door NIX »

Nooit wat weggooien.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

NIX schreef: 25 aug 2019 21:45 Nooit wat weggooien.
Klopt, dat zei mijn oude buurman ook totdattie dood ging... tig containers verder was er weer wat bewegingsruimte. Maaruh… ik kwam het rubberen pakkinkje een aantal weken geleden weer tegen in het bakje 'Novio'. Ingevet, zakje eromheen en weer teruggelegd in het bakje. Helaas reactie blijft uit. Maaruh, dat chemische goedje functioneert goed. Brandstofdicht!
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

Wat een feest, 'BAM' 2020 in aantocht en mijzelf getrakteerd op een Honde C50. komt bij de collectie alleen moet ik de juiste nog tegenkomen. Zie linkje;
viewtopic.php?f=8&t=34247

Novio wil ik ook houden, gewoon een leuk gezellig fietsje en... we hebben nog wat ruimte :roll:
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

Eigenlijk is Honda rijden, euh… Novio in mijn geval, best wel saai. Ik koester haar. ga niet met regen op stap en onderhoud haar goed. Er is niets afwijkends te melden. Tokkelen naar de markt, boodschapje doen. Sigaren halen en met dochterlief achterop ff ijsje scoren. Dat soort dingen maken de hobby leuk. Dus iets nuttigs posten heeft eigenlijk geen zin. Het werkt en functioneert naar behoren 8-) .

De C50 staat nog onder haar kleedjes. Langzaamaan behoorlijk wat onderdelen gestruind, maar dat later. De planning was al opgeschoven en daar maak ik maar gebruik van. Nu met Covid-19 en alle preventieve maatregelen die erbij horen besloten om de hoop maar op te geven dat het dit jaar rijden wordt op dat apparaatje. Niet getreurd, genoeg leuke dingen te doen. Dan komt dat kenteken maar eind dit jaar. En wordt het volgend jaar genieten. we'll see.

De SS50 die ik 26 jaar geleden heb aangeschaft prikkelt ook... ook daar is een doosje voor gemaakt wat langzaam gevuld wordt met spulletjes die door de tijd weggekaapt zijn. Altijd irritant die kabouters die zaken eraf schroeven door de tijd heen :idea:

Will certainly be continued
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

Toch een update. De C50 eigenlijk aangeschaft om deze zomer van te kunnen genieten met dochterlief achterop. Dat zal wel goed komen maar niet op hele korte termijn. Nu de benen van m'n dochter steeds langer worden is het niet bepaald comfi om ze nog op de voeten- steun-/plankje te wurmen. Als ze na een tijdje afstapt mietert ze zo om, gevoel is dan geheel weg en de bloedsomloop moet weer even op gang komen. Tijd voor actie.
Na wat gesnuffel in m'n voorraadje ijzer wat bandstaal gevonden, ff buigen op gevoel en 'voila'.

Afbeelding

Ik kan wel iets lassen aan m'n brommer maar dat vindt ik niet succesvol. Beter iets maken wat demontabel is en het origineel niet aantast.

Afbeelding

Het past feilloos. Gemonteerd tussen de bout van de achterbrug en het bevestigingspunt van de schokdemper.

Afbeelding

Stukje ferro op maat geslepen... nog wat grof maar de nabewerking komt nog. Eerst ff kijken of het gaat lukken wat ik wil.

Afbeelding

Ff passen met de voetjes, juiste stand/hoek...

Afbeelding

Aardig gelukt lijkt me, aflassen en nog ergens een stukje hardhout zien te regelen waar ik een mooi plankje uit kan zagen.
Aflakken in de oranje kleur en voor de veiligheid met wat rondstaal iets maken als afscherming voor die ronddraaiende spaken...
Het lastige is om een langere achterbrugbout te scoren. Die is nu M10 x 200 met een grote borst. Bij voorkeur heb ik er nu eentje om de dikte van de ijzeren steuntjes op te vangen (l + r) en dat is zeg maar 1 cm. bijelkaar. M10 x 220, wat afkorten kan altijd nog...

Wordt vervolgd.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door nielspbr »

Een stuk in de lengterichting gegroefde steigerplank op die steuntjes schroeven.
(en een randje bovenlangs (5 a 6 rond) om voetjes uit de spaken te houden)

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door wim V8 »

Maar??
Er bestaan toch gewoon stepjes van denfelt?
Plug en play.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door gonzo »

nielspbr schreef: 25 mei 2020 18:17 Een stuk in de lengterichting gegroefde steigerplank op die steuntjes schroeven.
(en een randje bovenlangs (5 a 6 rond) om voetjes uit de spaken te houden)
Of vlonderplank...... meteen mooi hardhout.
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door nielspbr »

gonzo schreef: 26 mei 2020 11:37
nielspbr schreef: 25 mei 2020 18:17 Een stuk in de lengterichting gegroefde steigerplank op die steuntjes schroeven.
(en een randje bovenlangs (5 a 6 rond) om voetjes uit de spaken te houden)
Of vlonderplank...... meteen mooi hardhout.
Als ik aan een steiger denk bedoel ik boot/jachtsteiger, geen bouwsteiger.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

wim V8 schreef: 25 mei 2020 18:42 Maar??
Er bestaan toch gewoon stepjes van denfelt?
Plug en play.

Gr. Wim.
Klopt Wim, maar ach... ik had ff zin om moeilijk te doen. Ik ontkwam er niet aan om iets te maken. Ook voor die Denfelt stepjes moet ik freubelen. En die spaken blijven toch smerig eng dichtbij die voetjes...
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Gooische Honda »

Lekker bezig! Wilde een spuitbus laten mengen hier op het dorp. Hoor (en zie) daar goede dingen van. Maar die wachtrij... iedere keer weer die wachtrij van particulieren die maar blijven miepen en advies vragen (hoog 60+ gehalte :roll: ) over een potje verf en die ene kwast... Laat maar. Dus naar de automaterialenzaak verderop. Motip rek, ff het voorkantje meegenomen, kiezen en klaar. Niet mijn merk maar ach, voor het doel nu meer dan prima.

Afbeelding

Beide rekjes zijn klaar, staan in de menie. Nog ff lekker laten drogen en dan die oranje banje bleu eroverheen.
De voeten plankjes... nope geen steigerhout of vlonder gerelateerd spul. Wilde een stukje hardhout. Maar eerst een malletje gemaakt van muliplex. Dat past gelijk zo goed dat ik het er, voor nu, maar bij laat. Het leuke tijdens het schuren (waar heb je het over... :cry: ) is dat tijden het schuren van de vorm die laagjes zichtbaar worden, wordt ook wel sjiek denk ik. Tikkie donkerder lakken en dan tig lagen blanke lak erover. Vastzetten met rvs schroefjes :P . En weer klaar. Voor nu het resultaat...

Afbeelding

Zeg nu eerlijk, voor een 'tussendoor' projectje toch redelijk gelukt. Ben er niet voor 100% tegenaan gegaan en neem genoegen met het resultaat. Een puik steuntje voor dochterlief nu en een tijdje later m'n zoontje.
Zodra de oranje lak droog is een foto van het geheel. Oja... nog even een M10 bout regelen maar dat lijkt goed te komen.

Wordt vervolgd
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: Mijn Novio... en het vervolg.

Bericht door Novio Jorg »

De overbezorgde vader :) goed zo.
Maar nu zal die wel maar 30km rijden niet?

Plaats reactie