Pagina 1 van 6

Ff voorstellen 2.0

Geplaatst: 16 dec 2017 12:04
door Dennoz
Haai,

Ik ben dennoz uit leiden , vroegah woonachtig onder de rook van het prachtige alphen an den rijn waar we als een zooitje ongeregeld de fietspaden onveilig maakte alszijnde de “red hot chili kleppers”.
Ik denk dat ik teveel hobbies heb en na vele uitstappies naar bv gitaren , mini’s , opel diplomat , escort mk2 en harley’s enz enz zijn de brommer en ik elkaar ondertussen altijd trouw gebleven (eenmaal getikt van kleppen, altijd getikt) .
De geldkraan sijpelt rustig door naar een chaly motorkenteken project ( aankoop van n paar jaar geleden, wellicht dat iemand hem herkend)
94A0463C-9816-458D-91C4-73E572FB12B7.jpeg
en mn cd (bijna 25 jaar lang mn date)die ik weer een beetje bescheiden juten proof wil gaan maken om van dat opgejaagde ogen in mn rug gevoel af te komen.
C849CFC4-C3ED-44B2-B2D8-9F75C96C243C.jpeg
Gezien ik 1 post in 3 jaar op een vw t4 forum heb gedaan verwacht ik zelf niet dat ik de meest actieve forummer zal zijn maar soms zie ik hier topics waar ik wel wat aan kan bijdragen ...dat betekend lid worden dus.

Re: Ff voorstellen

Geplaatst: 17 dec 2017 00:15
door stoterstangen90
Welkom.

Re: Ff voorstellen

Geplaatst: 18 dec 2017 10:12
door René
Welkom! Ziet er nog best grappig uit zo'n ss uitlaat op een chaly. Vanuit deze hoek althans. Steekt dat niet heel erg uit?

Ik heb je topic even naar de juiste hoek geschopt

Re: Ff voorstellen

Geplaatst: 18 dec 2017 16:45
door Dennoz
Valt mee ...centimeter of 3 vanaf de kentekenplaathouder , ik heb 1 of ander universeel dirtbike bochtje gebruikt.

Re: Ff voorstellen 2.0

Geplaatst: 26 nov 2021 21:08
door Dennoz
Om de topic “kakstuurtjes” daadwerkelijk over stuurtjes te laten gaan bevuil ik die van mezelf wel met wat sentimentele brommer geschiedenis die zuiver technisch begon in 1989.
Mn allereerste brom kreeg ik van een oom op mn elfde…een vespa ciau met schommelvork…vers uit de lego begreep ik nog niet goed dat een strenge winter zonder bougie een vastgeroeste zuiger zou betekenen. Mn vader wist dat ongetwijfeld wel maar die vond dit wel een goeie leerschool denk ik.
De volgende aankoop was een c310 die stond bij een kennis achter een schuur in een weiland, vol goeie moed begon ik aan het rijdend maken van een behoorlijk incompleet ding, stap 1 was de banden oppompen, stap 2 waren 2 velgen die door de roest netjes over de hele omtrek door het midden open scheurde. Het zat me ook niet mee.
Omdat ik nog niet echt aan het aantal takten dacht maar gewoon aan brommers heb ik daarna nog wel een rits brommers onder mn hoede gehad, zundapp cs50 , puch m50 yammie fs1 , Peugeot 103 sport , moto laura , kreidler florett , puch ms50 puch mv50 en zundapp c50 super en nog een mini 1000. Ik woonde in een klein dorp waar barn finds blijkbaar dagelijks gebeurde… of ik zocht er in ieder geval goed naar. Ik ging er slim genoeg mee om zodat ik geen krantenwijk nodig had.
Uiteindelijk kwamen de honda’s serieus op de radar . Een straat verderop (in NewVain)woonde een al oudere jongen die op een bij elkaar geraapte cd rond karde , dat geluid kwam aardig binnen en het zag er magisch uit maar hij wilde er nog niet van af ondanks mijn geijkte manier van werken.
Een dorpie verderop stond bij een locale autogarage een gecustomizde ss van de zoon des huize in de showroom , zwart met wit met een LAPD embleem op de tank , c voorspatbord , tommacelli stuur en imi hoge uitlaat waren de voornaamste kenmerken .
Elke week gingen we wel 1 of 2 keer op de fiets er heen om voor de showroom te gaan kwijlen tot de dag zou komen dat er genoeg gespaard was…..want deze stond niet voor de grabbel. De droom was over toen uiteindelijk een of andere gozer genaamd “pita” de concurrentie strijd gewonnen had. Jammer joh!
Ik kocht uiteindelijk een pc50 uit het locale advertentie blad , dat blokkie was niet veel meer dus er volgde al snel een novio zonder achterwiel voor het donor blok, deze tip kwam bij pita vandaan want we hadden elkaar onderhand al leren kennen .de voorraad onderdelen en netwerk begon al aardige vormen aan te nemen.
Uiteindelijk kwam ik een vent tegen die op een c70 reed die zn engelse collega op de kwekerij had laten staan , hij had verder niet veel met 4takt dus ik kon hem overhalen deze te ruilen voor een zundapp ks50 die ik nog bij n neef wist te staan, later bleek dat pita ook achter die C aan zat….jammer joh. De C heb ik samen met mn vader opgeknapt dus daar kon ik alvast wat maanden aan wennen voordat ik 16 werd.
Uiteindelijk heb ik die omgeruild voor een ss die me na een jaar op school weer ontvreemd werd door een lichtgetinte jongeman met nederlands paspoort . De volgende ss was een k3 met n puntgave groene tank maar zonder blok, gelukkig lag de schuur al vol met die zooi dus de volgende dag kon ik alweer op pad.
Ik had nog een maat die net aan snapte hoe zijn tankdop open moest dus toen zijn cd op een dag niet meer starte kon ik die voor een leuke prijs overnemen, ik had eindelijk mijn cd .
De ss kon ik goed verkopen en al snel later kocht ik de volgende cd die ff niet starte van die zelfde maat .
Dit werd mijn dagelijkse bakkie want die andere had ik gedemonteerd om weer wat frisser op te bouwen.
Onderweg uit mijn stage naar huis nam ik vanwege haast wat kortere routes door alphen want we moesten naar nofx in de melkweg…een auto uit een inrit had geen brommer van mijn kant verwacht dus ik reed mn bakkie aardig krom op zijn voorwiel. Een leven zonder brommer was niet voor te stellen maar gelukkig had die ene maat van me weer een brommer die niet starte, deze keer een amigo met star frame , die gozer was heel goed in dure impuls aankopen en niet zo goed in verkopen. De “nette “ cd kwam ook terug op de weg met een hao blokkie met 70 ot kop , deze was snel en betrouwbaar en echt leuk om te rijden.
Later heb ik bij een zolder verkoop van een motorzaak nog een grijs ss frame met achterbrug gekocht en met de kromme cd als donor er weer een brommer van gemaakt, daar kon ik ook weer van af en er kwam een c90 economy voor terug , pita luisterde onderhand liever naar de naam poeta en die had altijd de neiging om de avond voor een rit nog aan zn blokkie te beginnen , meestal werd dat het een blokkie heineken en te weinig sleutelen en omdat hij onderhand al lang bij de bff’s zat heeft hij de hondadag van 2001 ofzoiets op mijn economy gevierd, nu kon ik mn vader ook aantonen dat een schuur vol brommers best nuttig was. Nadat ik mijn aandacht wat meer verschoof naar auto’s en motoren heb ik een groot deel van de onderdelen aan Bart Speet en een vriend gedoneerd , de “nette” cd heb ik nog steeds want dat is gewoon mijn bakkie hoewel ik het voor de vierde keer niet meer eens ben met de kleuren die ik zelf ooit best leuk vond . In 2017 heb ik die chaly nog bij elkaar geraapt om de hobby levend te houden maar omdat ik er niet echt richting aan kon geven heb ik hem een jaar later aan mn bff poeta verkocht die hem overigens nog uit onze garage moet ophalen zodra hij weet hoe hij zijn vrouw deze aankoop moet uitleggen. Ik heb bij die jongen uit het dorp een flinke zolder onderdelen weggehaald maar die cd heeft hij nooit weg willen doen , ik begrijp hem prima maar het heeft me altijd bezig gehouden …waarschijnlijk was dat gewoon mijn eerste liefde.
Ik prijs mezelf en generatie genoten gelukkig dat de rdw er zich nog niet echt mee bemoeide want wij konden alles bij elkaar rapen en er meteen op wegscheuren , gouwe tijden , en dat allemaal zonder spaakstuurtjes.

Re: Ff voorstellen 2.0

Geplaatst: 26 nov 2021 21:20
door Dennoz
hier waren we op de weg terug van boodschappen doen bij Lucien de la riviera ( de rivierhond volgens ons) , ik had dat hao blok gekocht en jean een uitlaat blijkt, ergens in 1995 en zo te zien was ik hier nog niet naar nofx geweest. :o Afbeelding

Re: Ff voorstellen 2.0

Geplaatst: 27 nov 2021 12:01
door wim V8
Mooi, zo'n verhaal.
En dan ook die Hanomag Henschel "snackmobiel".

Die is in '99 nog in een B film gebruikt

Afbeelding
Bron:https://www.imcdb.org/vehicle_565960-Ha ... -1973.html

Vanaf 1.53.00
https://www.youtube.com/watch?v=eNbdf-ptjRo


Gr. Wim.

Re: Ff voorstellen 2.0

Geplaatst: 27 nov 2021 12:57
door Dennoz
Haha , het is m echt …lang leven de scroll functie , man wat een film .
Is dit jouw genre Wim?

Re: Ff voorstellen 2.0

Geplaatst: 27 nov 2021 13:10
door wim V8
Dennoz schreef: 27 nov 2021 12:57 Haha , het is m echt …lang leven de scroll functie , man wat een film .
Is dit jouw genre Wim?
Nee, de film is vreselijk!

Zelfs de deuk zit er nog in:

Afbeelding

Afbeelding

Re: Ff voorstellen 2.0

Geplaatst: 27 nov 2021 15:56
door ildert
Mooi verhaal :D

Is de gele cd ook van jou geweest? Ik heb 14 jaar geleden een zwart gele cd van ene sander uit zeeland gekocht, en die staat sindsdien hier in de schuur.

Zo als gekocht in 2007
Afbeelding

Inmiddels met wel werkend 5bak blok en honda schijf ipv yamaha
Afbeelding

Re: Ff voorstellen 2.0

Geplaatst: 27 nov 2021 16:56
door Dennoz
Die gele cd was idd van mij, een vriend van me had er een yellow cab thema van gemaakt , de a-technische vriend heeft die weer overgenomen van m en n jaar later had ik m …de zwartwitte blokjes stickers waren er al afgewaaid, nog een jaar later zat het voorwiel tegen de cilinderkop aan en zijn een gros van de delen een ss geworden .
Wat er uiteindelijk met de tank en kapjes is gebeurd weet ik niet meer.

Trouwens ,zoals je cd nu is vind ik wel cool , beetje bij elkaar geprokkeld ….

Re: Ff voorstellen 2.0

Geplaatst: 27 nov 2021 21:39
door Dennoz
Poeta blijkt hier een anonieme gast of bot te zijn want ik kreeg ineens wat foto’s voor op het forum door in de app.
De LAPD ss Afbeelding

De ratgrey ss eerst cdAfbeelding

De “nette” cd in wit grijs Afbeelding

Dezelfde cd in deze tijden , tijd voor een kleurtje …een c310 achterbrug plaatst mn achterwiel mooier in het spatbord, wel even wat lassen en slijpen natuurlijk want dat past niet zomaar!!!.Afbeelding

Re: Ff voorstellen 2.0

Geplaatst: 02 dec 2021 15:40
door ildert
Leuk die oude fotoos, we hebben wat afgerommeld met wat we toen als oude zooi bestempelden....menig ori uitlaat eindigde afgezaagd bij het oud ijzer :lol:

Ik probeer nog steeds mn jeugddroom bij elkaar te sprokkelen en dat is een rode cd50 met schijfrem. Langzaam begint het te komen, technisch ben ik er wel, nou nog een keer tegen de mooie ori patina kleurdelen aanlopen.

Het is een beetje een allegaardje want dit waren in mijn tijd de hot options, ori chroom achterspatje, ori ss schijfrem met schijfremspatbord. Dh uitlaat. De vijfbak hoorde je toen niemand over maar die heb ik er later zelf bij bedacht. Het blok is een verzameling van cd50 carters, ss50 5bak met de eerste versnelling van een 4bak....nt kruk met ot drijfstang zodat 5bak topend weer past.....maar dan met 12v cdi onsteking.

Re: Ff voorstellen 2.0

Geplaatst: 02 dec 2021 16:02
door Rocketmonkey
Ik vind wel dat je die frisbee in het achterwiel had moeten laten zitten hoor Ildert :lol:
Die Forza Marmita was volgens echt de hardste en meest averechts werkende 4t 'sport'uitlaat ooit, echt categorie 'auto-alarmen af'...

Welkom 2.0 btw Dennoz! Leuk deze opleving van het forum!

Re: Ff voorstellen 2.0

Geplaatst: 02 dec 2021 17:06
door ildert
Had ik die voor je moeten bewaren? :oops:
is volgens mij het eerste wat er af ging :geek:

Dat en het omgekeerde fietsstuur :shock:
Daar kwam een stuur van een xl500 voor terug, over gooi-style gesproken, met ori gas.

Afbeelding

Afbeelding