Honda ss50 k1
Geplaatst: 15 jan 2018 18:39
Hallo!
Na lange afwezigheid op dit forum, en de laatste jaren weinig gebruik gemaakt te hebben van mijn ss50, vond ik het maar eens tijd om die nieuw leven in te blazen en weer een beetje op te knappen!
Ruim 10 jaar geleden kocht ik mijn ss50 als mijn eerste gemotiseerde 2-wieler. In het begin om mee naar school te rijden en daarnaast ook lekker te touren.
In de loop van de jaren heb ik er flink aan gesleuteld om hem rijdend te houden en op te leuken. (Althans.. wat ik toen leuk vond )
Zo zag hij eruit toen ik hem kocht: Zo zag hij eruit na wat aanpassingkjes: Vervolgens werd ik iets verstandiger en heb ik de originele achterbrug weer gemonteerd, originele honda blok (welke ik bij de koop kreeg, maar eigenlijk weinig mis mee was) gemonteerd en de blauwe V8 uitlaat afgeschuurd. Ik wisselde nog wel eens tussen de V8 en de lage sigaar als ik iets anders wou.
In de tussentijd heb ik er wat bij verzameld, namelijk zijn grote broer de Honda CB550 F2 uit 1977 welke ik uit elkaar heb gehaald en grotendeels heb opgeknapt: En daarna een Matchless G3l uit 1949 welke ik in de originele staat heb terug gebracht: De Honda ss50 staat er nu zo bij: Omdat ik het leuk vind om te klussen aan oude 2 wielers en er aan de andere 2 op dit moment geen grote dingen hoeven te gebeuren is het de beurt aan de ss!
De bedoeling is om het frame + delen in RAL7016 (rat grey achtig) te poedercoaten, tank te spuiten in ruby red, wielen opnieuw te spaken, spatjes vervangen, het blokje weer mooi te laten lopen etc. Er zit een ori Honda ss blok onder met 70cc, 50cc kop en een 19mm walbro (welke vervangen moet worden). Een prettige set-up die ik zo wil houden. Een beetje terug naar origineel maar dan net anders!
Groeten,
David Bouwmeester
Na lange afwezigheid op dit forum, en de laatste jaren weinig gebruik gemaakt te hebben van mijn ss50, vond ik het maar eens tijd om die nieuw leven in te blazen en weer een beetje op te knappen!
Ruim 10 jaar geleden kocht ik mijn ss50 als mijn eerste gemotiseerde 2-wieler. In het begin om mee naar school te rijden en daarnaast ook lekker te touren.
In de loop van de jaren heb ik er flink aan gesleuteld om hem rijdend te houden en op te leuken. (Althans.. wat ik toen leuk vond )
Zo zag hij eruit toen ik hem kocht: Zo zag hij eruit na wat aanpassingkjes: Vervolgens werd ik iets verstandiger en heb ik de originele achterbrug weer gemonteerd, originele honda blok (welke ik bij de koop kreeg, maar eigenlijk weinig mis mee was) gemonteerd en de blauwe V8 uitlaat afgeschuurd. Ik wisselde nog wel eens tussen de V8 en de lage sigaar als ik iets anders wou.
In de tussentijd heb ik er wat bij verzameld, namelijk zijn grote broer de Honda CB550 F2 uit 1977 welke ik uit elkaar heb gehaald en grotendeels heb opgeknapt: En daarna een Matchless G3l uit 1949 welke ik in de originele staat heb terug gebracht: De Honda ss50 staat er nu zo bij: Omdat ik het leuk vind om te klussen aan oude 2 wielers en er aan de andere 2 op dit moment geen grote dingen hoeven te gebeuren is het de beurt aan de ss!
De bedoeling is om het frame + delen in RAL7016 (rat grey achtig) te poedercoaten, tank te spuiten in ruby red, wielen opnieuw te spaken, spatjes vervangen, het blokje weer mooi te laten lopen etc. Er zit een ori Honda ss blok onder met 70cc, 50cc kop en een 19mm walbro (welke vervangen moet worden). Een prettige set-up die ik zo wil houden. Een beetje terug naar origineel maar dan net anders!
Groeten,
David Bouwmeester