Nieuwe broem: CD50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door NIX »

Ik straf je later wel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door nielspbr »

Je had natuurlijk ook dat stuk van het nt90 deksel kunnen polijsten.
(creabrea: en de schroefkoppen in verzonken gaten kunnen lijmen)

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door Roel »

nielspbr schreef: 29 aug 2018 20:44 Je had natuurlijk ook dat stuk van het nt90 deksel kunnen polijsten.
Ik denk niet dat dat heel erg mooi gaat worden... Maar de lijmoplossing is zo gek nog niet, zonder gaten kan het deksel altijd weer terug naar ori.

Het dekseltje (van GEPOLIJST ALUMINIUM) zit er trouwens nog niet op hoor, hij ligt er los op voor de foto.

Rinus
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2018 19:53
Bezit: Cd 50

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door Rinus »

Hallo Beste Honda liefhebbers . Mijn naam is Rinus ben nieuw hier Ben een Cd50 aan het op knappen voor een kennis.
Hij wil dat die weer de weg op mag .Er moet dus een kenteken op .Maar waar vind ik nou het frame Nr ???

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door Roel »

@Rinus: aan de linkerkant van de brommer, ongeveer waar de draden uit het blok komen.

Nou, het kapje is gespoten. Met gewone Motip velgenspray en blanke lak. Volgens mij qua kleur helemaal niet zoals ori Honda, maar ik ben niet ontevreden. Staat beter dan het bamikapje, vind ik.
c90kapje.jpg

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door ildert »

Dat afschroefbare dekseltje was een noodzakelijk kwaad om puntjes te kunnen stellen zonder het hele trappermechaniek los te halen. Nou heb je die beide niet dus waarom moest dat perse zo? Zonde van het originele dichte deksel. Waarom niet het logodeel borstellen en blank lakken en de rest netjes in zilver, dat was een stuk origineler geweest.
Roel schreef: 01 sep 2018 17:35 @Rinus: aan de linkerkant van de brommer, ongeveer waar de draden uit het blok komen.

Nou, het kapje is gespoten. Met gewone Motip velgenspray en blanke lak. Volgens mij qua kleur helemaal niet zoals ori Honda, maar ik ben niet ontevreden. Staat beter dan het bamikapje, vind ik.

c90kapje.jpg
grote klappen, snel thuis

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door MrSinga »

Roel schreef: 29 aug 2018 20:58
nielspbr schreef: 29 aug 2018 20:44 Je had natuurlijk ook dat stuk van het nt90 deksel kunnen polijsten.
Ik denk niet dat dat heel erg mooi gaat worden...
Zo waren ze bij Z50A, J1 ook hoor. Zilvergrijs carter met het verhoogde deel voor vliegwiel geborsteld/gepolierd

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door Roel »

Mijn (trapperloze) kapje van de CD had wel degelijk een afschroefbaar dekseltje. Zoals ik hem nu heb lijkt hij het meest op dat kapje, en zelf vind ik het er best ok uitzien.

Ik ben de brommer dit weekend trouwens klaar aan het maken voor een ritje van >800km door Duitsland. Ik heb de halfgare accu vervangen, en in plaats van één imi spiegel links heb ik nu twee originele spiegels erop. Ik heb ook tijdelijk het riempje om het zadel eraf gehaald, want de vorige keer kreeg ik toch wel last van dat ding na een paar honderd kilometer... Kabeltjes gesmeerd, straks nog even een oliewissel, en dan weer gereedschap en kleine onderdelen voor in het aanhangertje bij elkaar sprokkelen.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door ildert »

Dat zijn imitatie deksels, die kocht iedereen omdat ori dichte japanse deksel niet veel voor handen was en als wel heel duur.
Roel schreef: 02 sep 2018 07:52 Mijn (trapperloze) kapje van de CD had wel degelijk een afschroefbaar dekseltje. Zoals ik hem nu heb lijkt hij het meest op dat kapje, en zelf vind ik het er best ok uitzien.

Ik ben de brommer dit weekend trouwens klaar aan het maken voor een ritje van >800km door Duitsland. Ik heb de halfgare accu vervangen, en in plaats van één imi spiegel links heb ik nu twee originele spiegels erop. Ik heb ook tijdelijk het riempje om het zadel eraf gehaald, want de vorige keer kreeg ik toch wel last van dat ding na een paar honderd kilometer... Kabeltjes gesmeerd, straks nog even een oliewissel, en dan weer gereedschap en kleine onderdelen voor in het aanhangertje bij elkaar sprokkelen.
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door Roel »

Ah, ok. Nooit geweten, weer wat geleerd!

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door ildert »

Veel succes met je rit, hoe lang ga je er over doen?
Roel schreef: 02 sep 2018 09:25 Ah, ok. Nooit geweten, weer wat geleerd!
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door Roel »

Dank je. Het is een heen-en-weer rit naar een klein plaatsje in de buurt van Dömitz (aan de Elbe, voormalige DDR). Heenrit - volgens de TomTom - iets minder dan 400km op donderdag, zondag terug. Ik denk dat een enkele reis te doen is in 10-11 uur met paar korte tussenstops, maar als het langer duurt vind ik dat niet zo erg. Ik vertrek 's ochtends heel vroeg en probeer een barbecue daar 's avonds te halen.

De langste afstand die ik ooit op 1 dag heb gereden is ook 400km, en dat was ook in Duitsland (waar je nergens tussen de fietsers hoeft te rijden en dus vlotter en veiliger kan doortuffen). Was verassend goed te doen!

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door ildert »

Das een beste rit voor een bbq 😅👍 goed dat het brommertje zich zo goed houdt op zulke afstanden.
Roel schreef: 02 sep 2018 10:12 Dank je. Het is een heen-en-weer rit naar een klein plaatsje in de buurt van Dömitz (aan de Elbe, voormalige DDR). Heenrit - volgens de TomTom - iets minder dan 400km op donderdag, zondag terug. Ik denk dat een enkele reis te doen is in 10-11 uur met paar korte tussenstops, maar als het langer duurt vind ik dat niet zo erg. Ik vertrek 's ochtends heel vroeg en probeer een barbecue daar 's avonds te halen.

De langste afstand die ik ooit op 1 dag heb gereden is ook 400km, en dat was ook in Duitsland (waar je nergens tussen de fietsers hoeft te rijden en dus vlotter en veiliger kan doortuffen). Was verassend goed te doen!
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door Roel »

Afgelopen weekend dus naar Duitsland gereden. Verste punt was de westoever van de Elbe bij Dömitz - exact de grens van de voormalige DDR, 430km van huis. Over de Elbe liep vroeger een spoorlijn, de brug is in WW2 gebombardeerd en omdat deze over de grens DDR-WDR lag is hij na de oorlog nooit meer gerepareerd. De ruïne van de brugbogen staan nog wel steeds in de uiterwaarden: een bizar maar erg mooi gezicht. Een vriend van mij was er ook bij afgelopen weekend met een VW (ovaaltje):
nnnnn.jpg
Het brommertje heeft de afstand (totaal 900km) probleemloos afgelegd. Eén keer de ketting gespannen, verder niks. Heerlijk toeren over de Bundesstrassen. Superleuke reacties onderweg en bij tankstations. De heen- en terugrit beiden in één dag gereden. Houten kont, ja, maar te doen!
bbbbb.jpg
cccccc.jpg
20180906_174309inihih.jpg

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 610
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Nieuwe broem: CD50

Bericht door Dennoz »

cool!
Hop hop gas dr op

Plaats reactie