Nieuw

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Tom666777
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 sep 2018 20:53
Bezit: Honda Amigo Pf 50 bwj 1974

Nieuw

Bericht door Tom666777 »

Hallo allen.
Nieuw hier dus even voorstellen.
Ik ben Tom. 44 en woon ten noorden van Antwerpen net naast Nederlandse grens in Stabroek Putte.
Ik werk als mekanieker bij de gemeente Kapellen en als mekanieker in bijberoep aan land en tuinbouwmachines. Reeds vele motos te hebben opgebouwd was het nu tijd een Amigo te zoeken. Leuk om naar het werk te tuffen en bij goed weer naar een klant. Ik vond er een dichtbij en kocht die dan. Een Pf 50 bouwjaar 1974 wat ook mijn geboortejaar is. Ik wou de brommer zeker in US olive drab kleur omdat 74 het voorlaatste jaar van de vietnamoorlog was. Het tuffertje volledig uit elkaar gehaald..ook de motor..alles diepgereinigd en dichtingen enz vervangen waar nodig. Nieuw set velgen met degelijke lagers..niet de bolletjes..en kleurtje er op. Enkel nog verder zoeken naar origineel voorlicht. Brommertje tuft leuk en ben heel tevreden met mijn werk. Nu effe zien om foto hier bij te voegen.
Bijlagen
20180909_141107.jpg
20180909_141113.jpg
20180909_141148.jpg
Laatst gewijzigd door Tom666777 op 13 sep 2018 21:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Tom666777
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 sep 2018 20:53
Bezit: Honda Amigo Pf 50 bwj 1974

Re: Nieuw

Bericht door Tom666777 »

Extra tank van een Novio bij opgezet. Vond ik gewoon leuk en beter van zicht. Met 2 tanks heb ik steeds brandstof genoeg..tja elk zn ding natuurlijk..

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Nieuw

Bericht door Goldie »

Netjes hoor!

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Nieuw

Bericht door gonzo »

Nice! Zou alleen iets aan die gele tankrmbleempjes gedaan hebben..... verders mooi ding..
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Nieuw

Bericht door Gooische Honda »

'Born to be wild'... 8-) Gewaagd issie zeker en ik, persoonlijk, vindt die gele logo's wel wat hebben i.c.m. die groene kleur! Ik zou dan weer die glimmende achtervering groen maken.
Waar ik benieuwd naar ben is het lagerwerk van de naafjes? Er staat hier op het web wel een beschrijving maar dat lijkt me erg omslachtig. Heb je andere naafjes gebruikt? 'Kheb ergens gelezen dat naafjes van een bepaald type Tomos ook gebruikt kunnen worden. Als je hier iets van kan neerzetten dan graag, ben benieuwd!
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Tom666777
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 sep 2018 20:53
Bezit: Honda Amigo Pf 50 bwj 1974

Re: Nieuw

Bericht door Tom666777 »

Hey.
Over de tanklogos...wel die zijn 100 % origineel en 44 jaar verweerd dus daar kom ik niet aan. Die glimmende achterveren komen nog in het groen want het plaatje klopt idd niet. Ik nam een skf lager met juiste asdiameter. De buitendiameter scheelt praktisch niks maar heeft toch een strijkje nodig op de draaibank. Herspaken liet ik doen op nieuwe velg. Nu toch nog de segmentringetjes even vervangen want er is wat verbrande terugkeer in de olie. Klepzittingen zijn gerodeert met rodeerpasta. Dan zou dit hopelujk goed moeten zijn..heel misschien laat ik wel nog het draagvlak van de cilinder vlakken. Over lagers van een tomos heb ik al gelezen maar niet geprobeerd.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Nieuw

Bericht door Gooische Honda »

Dankjewel, weet je toevallig nog het type/nummer van die SKF's? als ik hier in de buurt een handige harrie vindt die kan draaien dan wil ik dat ook t.z.t. doen. Nieuwe velgen met spaken en een puik lager erin!
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Plaats reactie