Project 2 gaat van start.

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Tom666777
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 sep 2018 20:53
Bezit: Honda Amigo Pf 50 bwj 1974

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door Tom666777 »

Motortje draait...vandaag nog wat tijd gehad..nog wat fijn afstelling ontsteking en kleppen..hier en daar nog een trobbelke met de carb die samengesteld is uit verschillende carbs..
Uiteindelijk dacht ik...klaar..damn plof brrrrŕrr plof...
Hier is iets niet juist...wat zoeken en vleek er achter het vliegwiel een kabeltje niet goed te liggen van de coil. Gaf door aan het chassis...effe isoleren..goed plaatsen en een halve trap en ..draait als een naaimachientje...dit is toch zo een rustgevende techniek.
Nu kunnen we rustig afwerken.
Nog even zoeken naar een glasje van het achterlicht en de sokket van het voorlicht.
Aan het voorlicht blijft het glas ook niet zitten...denk dan toch een ander te moeten zoeken..
We zien wel. Ik sta met dit project waar ik wilde..
Wie weet...bevalt deze mij zo goed dat ik niet verkoop 😀😀
Wil het filmpje poste maar lukt niet...

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door Gooische Honda »

Tom666777 schreef: 29 sep 2018 21:51 en de sokket van het voorlicht.
Aan het voorlicht blijft het glas ook niet zitten...denk dan toch een ander te moeten zoeken..
We zien wel. Ik sta met dit project waar ik wilde..
Wie weet...bevalt deze mij zo goed dat ik niet verkoop 😀😀
Wil het filmpje poste maar lukt niet...
Euh Tom666777, ik pieker me suf... maar wat bedoel je met een sokket? Heb nog wat klein spul liggen van mijn Novio ennuh… als ik iets heb daarvan wat jij nodig hebt dan sta ik dat graag af. Voor wat hoort wat!

Voor de rest heb je er een puik Pf50-je van gemaakt in rap tempo.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door wim V8 »

Ik zie een clipje dat ontbreekt onderaan het glas.
Daarom zat er vaak een plakbandje rond het glaasje bij brommertjes met dit soort lampen.
novio koplamp.jpg
novio koplamp.jpg (80.68 KiB) 1806 keer bekeken
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door Gooische Honda »

Ah, ik zal vanmiddag eens even wat speuren in het schap 'Novio' :D
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Tom666777
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 sep 2018 20:53
Bezit: Honda Amigo Pf 50 bwj 1974

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door Tom666777 »

Het klipje ontbreekt idd. Dat heb ik niet. De sokket is het deeltje waar je het lampje moet indraaien.
Wie iets heeft..laat maar weten. Alvast bedankt voor de reacties.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door Gooische Honda »

Ha Tom, hier noemen we dat een lamphouder of een fitting. Maar wat boeit het! we komen er uit. Overigens vind ik sokket wel een gaaf woord. Net even gekeken of ik iets had liggen... Ik werd al blij bij het zien van een complete koplamp met teller erin. Echter heb ik al de oude en echt slechte zooi weggegooid en alleen het kale huis bewaard.

Dat klipje aan de onderkant van de koplamp zou ik ook moeten hebben, alleen ben ik dat niet tegengekomen. Vreemd wat ik ben best wel georganiseerd bezig :roll: als het om opslag gaat...

Dus ff gekeken bij de div. aanbieders;
https://www.4taktwinkel.nl/Koplampunit- ... neel-Honda

Weet niet of ik nu stout ben maar mocht men het er niet mee eens zijn dan verwijder ik het linkje, ik ben geen sponsor maar help graag daar waar dat kan.

De fitting is bij deze aanbieder niet meer aanwezig.

Maaruh, ik moet vanmiddag even weg. Morgen ga ik nog een keer zoeken. Ik moet iets hebben liggen wat je nodig hebt en ik graag weggeef aan je, ff geduld.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door Gooische Honda »

I.v.m. mijn irritatie dat ik de fitting niet kan op sporen nog even een rondje opslag gedaan net. Niet te vinden! Balen want ik was erg in de veronderstelling dat ik er eentje had. Heb een plank vrij gemaakt waarop ik alles van de Novio heb liggen.

Ff snel rondje geGoogeld;

https://www.2dehands.be/brommers-scoote ... 02623.html

Bovenstaand in rotte conditie 12,00 Euri's… tsja het is maar wat je er wenst voor te krijgen, ik mik ze weg in deze toestand. Maarrrr

https://www.2dehands.be/brommers-scoote ... 12306.html

Een gebruikte voor 5,00 Euri… tsja dat is een redelijk prijsje voor een niet rot exemplaar. Sorry Tom, met mijn voorraadje kan ik je niet helpen hierbij, of ik moet hem per ongeluk nog tegenkomen... ergens...

Aanbod genoeg in het Belgische land zeg, en inderdaad prijzen voor Novio's… :roll:
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Tom666777
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 sep 2018 20:53
Bezit: Honda Amigo Pf 50 bwj 1974

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door Tom666777 »

Lamphouder...ja :D is wel duidelijker he sokket is een afleiding uit het Frans..zo bestaan er hier veel woorden.
2de hands vind ik ze wel..ik had de tijd nog niet gehad. Ik was aan het sleutelen :)
Toch bedankt om effe te zoeken.
Inderdaad..de Noofjes en Amigo's zijn gewild hier en dus duur. Dan moet de restauratie nog beginnen.
Soit.
Vandaag in de namiddag terug tijd gehad om de klus zo goed als te klaren.
Ketting..tandwiel voor...kabelboom..aansluiten..pedalen.
Ok..alles gaat goed. Dan is het tijd voor de proefrit.
Starten. 1 kik..vroeeeeem. 200 meter gedaan.
Shit..ik voel direct aan wat er verkeerd is.
Godverd&^%$%;&,,,*(()(^%$$@@#$^^&*((()).
Je weet wel.
Gisterenavond dan toch niet zo goed het kort gesloten draadje in de ontsteking gefixed.
Ok...nu moet dit goed zijn..voor altijd.
Ik knip de handel af naast de spoel en soldeer netjes een nieuw stukje draad en verberg het achter de contactpunten zo naar boven richting bobijn.
Simpel...moest ik gisteren al zo gedaan hebben.
Maar ja...je weet hie dat gaat soms..
De zaak weer dicht en jas aan..helm op , kik..start direct en ploffen maar met de machine.
Damn...dit voelt goed aan..rijdt vlot..trekt op als een Noof...dus niet hard maar zonder bijtrapoen dus ok.
Ik voel me goed...nog een rondje...opletten wel. Papieren zijn ok..kreeg ik mail van maar ik heb ze nog niet op zak..ook geen nr plaat en verzekering. Als Jan politie me zou tegen houden.......
Ah...het is maar in de straat. Het is mooi weer en ik genier na lang en veel sleutelen.
Terug naar huis en ik rol mij een Van Nelle.
Ik zit tevreden te zien naar dit mooie stukje mekaniek en ben blij.
Het voor en achterlichtje komt wel goed deze week.
O ja...het blauwe stuur er af..had blijkbaar nog stuurtje liggen dat na poetsen voldoende mooi was..hmmm ziet er toch beter uit zo.
Bijlagen
20180930_181716.jpg
20180930_181710.jpg
20180930_181703.jpg

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door Gooische Honda »

Fraai, heel erg fraai en een chromen stuurtje erop! En in recordtijd zeg... -wow-
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Tom666777
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 sep 2018 20:53
Bezit: Honda Amigo Pf 50 bwj 1974

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door Tom666777 »

Dank u wel..
Ja..hoe meer ik er naar kijk hoe meer die bevalt.

Tom666777
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 sep 2018 20:53
Bezit: Honda Amigo Pf 50 bwj 1974

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door Tom666777 »

Nu is er nog 1 klein probleem.
Wielen zijn dezelfde maat als die ik heb ingeruild.
Bij de persoon waar ik de wielen haal met aangepaste naaf moet je oude naven binnen brengen..soit..doet niet ter zake.
Nieuwe banden er op...steunpoot gemonteerd...vergeleken met mn andere Noof..Amigo..net hetzelfde.
Vering op de Noof is origineel maar toch komt mn achterwiel tegen de grond zodat ik op steunpoot niet in gang kan trappen in stilstand.
Vering verkleinen is geen optie.
Ik ga straks of morgen 2 kleine blokjes van vierkant 1cm onder de steunpoot lassen en dan zal probleem zijn opgelost.
Bijlagen
20180930_184959.jpg

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door Gooische Honda »

Heb hetzelfde 'probleem' met mijn Novio, hier nog geen aandacht aan besteed. Op de foto's zie ik inderdaad dat het standaardje te ver lijkt 'doorgeslagen'. Check even de aanslag, er hoort een rubber onder te zitten waartegen het standaardje rust als deze 'uit' staat. Als die weg is tezamen met wat slijtage van de standaard (daar waar hij in aanraking komt met de grond) dan is dat het probleem van jou (en mijn) Novio.
Check het rubbertje of deze aanwezig is en las minimaal je standaard op, de boel ff rondvijlen en weer in het blauw zetten 8-) .
Om er een stukje platstaf/vierkant op te lassen ga je het ook redden hoor maar het ziet er dan zo massief uit joh.
Gelijk even gekeken of dat rubberen aanslagje te zien is op de tekeningen van CMS;

https://www.cmsnl.com/honda-pf50r-novio ... 7EJaUlRdet

daar zie ik deze niet op staan... terwijl deze info mij onlangs werd verteld door een man die mij aansprak in Laren en die zelf ook een Novio en een C310 heeft en deze types vroeger in zijn fietsenzaak in onderhoud had, een oude liefhebber met kennis zeg maar... althans zo klonk het.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Tom666777
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 sep 2018 20:53
Bezit: Honda Amigo Pf 50 bwj 1974

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door Tom666777 »

Het rare is in vergelijking met mijn andere dat de steun net hetzelfde staat. Toch ga ik effe zien voor dat rubbertje. Desnoods steek ik daar zelf iets in.
Lassen is de laatste optie en natuurlijk gaat dit zo gelast worden dat het helemaal netjes is . Materiaal heb ik genoeg maar eerst toch maar effe zien; Dus...nu richting garage :)

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door NIX »

Het is socket. Engels, dus.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Project 2 gaat van start.

Bericht door nielspbr »

Misschien wel sokkel ;)

Plaats reactie