Nieuw leven voor de Dax
Geplaatst: 23 sep 2018 10:51
Hi allen,
Na de aanschaf van 2 werkende daxen en al mijn vrienden de ogen uitgestoken te hebben was het tijd voor een echt project.. We gaan er zelf een renoveren!
Gelukkig was er aardig wat te vinden op marktplaats, zelfs een met een extra 125 cc blok.
Tijdens een heftige avond borrelen met wat vrienden was de deal gesloten. Wouter ging dit project aan als 1e dax! een kleine 5 uur later zaten wij in de auto en konden wij deze ophalen. Helaas was deze actie zo spontaan dat er geen seconde over het vervoer nagedacht was. Een reis van een kleine 100 km stond de zondagochtend voor de boeg.
Met een 50cc blok onder de pony , bijgeleverde 125 cc en 2 extra kratten vol verrassingen kochten wij de Dax, deze liep ( na het aanrennen) wel goed maar hield verder de wensen over. Geen knipperlichten, ehh..t alle verlichting deed het niet. Laten we het nog niet over de rest van het hebben.
Inladen en wegwezen.
Apparaat stuurt prima, alleen de rat-looks van de vorige eigenaar leverde zwarte vingers en kleding op. De dax bleek met een graffiti spuit ( uiteraard niet ontvet) te zijn bewerkt. Het plan van de totale renovatie was al snel bekokstoofd. Snel strippen en laten spuiten!
Tijdens de demontage bleek dat alle draden van de kabelboom met ductape waren verbonden. Dit was voor latere zorg. De nieuwe kleur van de dax moest geel worden. Aangezien ik hem via een zakelijk contact kon laten spuiten en wij niemand blij maken met die graffiti troep hebben wij deze zelf maar kaal gemaakt. Al met al mag het resultaat er zijn!
Helaas waren we de kabelboom even vergeten in dit renovatieplan. De unieke zienswijze van de vorige eigenaar leverde slapeloze nachten. Eerst maar even de opbouw, de rest komt wel.
Nu nog even alle electro fixen.
Het idee is om het 125 cc blok te monteren en het rdw wat steekpenningen toe te doen voor een motor kenteken.
Na de aanschaf van 2 werkende daxen en al mijn vrienden de ogen uitgestoken te hebben was het tijd voor een echt project.. We gaan er zelf een renoveren!
Gelukkig was er aardig wat te vinden op marktplaats, zelfs een met een extra 125 cc blok.
Tijdens een heftige avond borrelen met wat vrienden was de deal gesloten. Wouter ging dit project aan als 1e dax! een kleine 5 uur later zaten wij in de auto en konden wij deze ophalen. Helaas was deze actie zo spontaan dat er geen seconde over het vervoer nagedacht was. Een reis van een kleine 100 km stond de zondagochtend voor de boeg.
Met een 50cc blok onder de pony , bijgeleverde 125 cc en 2 extra kratten vol verrassingen kochten wij de Dax, deze liep ( na het aanrennen) wel goed maar hield verder de wensen over. Geen knipperlichten, ehh..t alle verlichting deed het niet. Laten we het nog niet over de rest van het hebben.
Inladen en wegwezen.
Apparaat stuurt prima, alleen de rat-looks van de vorige eigenaar leverde zwarte vingers en kleding op. De dax bleek met een graffiti spuit ( uiteraard niet ontvet) te zijn bewerkt. Het plan van de totale renovatie was al snel bekokstoofd. Snel strippen en laten spuiten!
Tijdens de demontage bleek dat alle draden van de kabelboom met ductape waren verbonden. Dit was voor latere zorg. De nieuwe kleur van de dax moest geel worden. Aangezien ik hem via een zakelijk contact kon laten spuiten en wij niemand blij maken met die graffiti troep hebben wij deze zelf maar kaal gemaakt. Al met al mag het resultaat er zijn!
Helaas waren we de kabelboom even vergeten in dit renovatieplan. De unieke zienswijze van de vorige eigenaar leverde slapeloze nachten. Eerst maar even de opbouw, de rest komt wel.
Nu nog even alle electro fixen.
Het idee is om het 125 cc blok te monteren en het rdw wat steekpenningen toe te doen voor een motor kenteken.