Roels Amigo

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Roels Amigo

Bericht door Roel »

Even voorstellen, mijn Honda Amigo. Al drie generaties in de familie. Oorspronkelijke kleur was in 1969 geel, vervolgens oranje, vervolgens weer geel, en tot slot rood (2003 ofzo). Mijn oma heeft er nog op gereden, en mijn vader reed er in de zomer vaak mee naar z'n werk. Eén van de sterkste jeugherinneringen die ik heb is dat ik als jochie van 7 of 8 's avonds aan het begin van de straat wachtte tot mijn vader met de Amigo van zijn werk kwam en dat ik dan het laatste stukje, staand op het voetenplankje, mee mocht rijden.

Het is een behoorlijk afgeragd brommertje. Het is de eerste brommer waar ik ooit op reed, hele zaterdagmiddagen over het maïsland met bijbehorende springbulten, samen met vriendjes. Gouden tijden! Ook altijd gezeik met de carburateur toen. Verstopt of lekken, maar het blok zelf ging maar door, 30 jaar na de springbulten loopt het ding nog steeds! Met dezelfde cilinder, het blok is nooit open geweest, bizar eigenlijk.
ritje1.jpg
Ik rij er nog regelmatig op, en als de andere brommer uit elkaar ligt is de Amigo mijn woon-werkpaard. Vandaag weer extra lief voor hem geweest met verse olie, een nieuw bougietje, gestelde klepjes en een wasbeurtje.
ritje2.jpg
Het is een gedrocht om te zien, en zonder achterveren is alles wat geen asfalt is een marteling voor de bestuurder, maar dit monstertje gaat nooit meer weg. Nog een paar jaar, en dan is generatie 4 aan de beurt.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Roels Amigo

Bericht door Gooische Honda »

Gedrogt? niet man! toch super om die fiets te hebben met dat echte sentiment. En dan nog zo lang in de familie!!! Koesteren, leuk ding.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Roels Amigo

Bericht door Ben C50 »

Dat is een taaie! Mooi ding hoor. Mooi verhaal. Genieten! en mooi dat hij ook gebruikt wordt!

Tom666777
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 sep 2018 20:53
Bezit: Honda Amigo Pf 50 bwj 1974

Re: Roels Amigo

Bericht door Tom666777 »

Ha..prachtig toch ? En wat een verhaal...
Daar draait het om.
Blijven koesteren dat stukje mekaniek.

Plaats reactie