Nieuwe broem: C310s

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Nieuwe broem: C310s

Bericht door Roel »

Twee weken geleden gekocht voor mijn vrouw, zodat we komend voorjaar/zomer samen langere tochten kunnen maken: een zwarte C310s. Lekker compleet met beenkappen, kettingkast, bagagedrager, voetsteuntjes voor zoonlief en een origineel achterlichtje. Ideaal schakelsysteem ook: mijn vrouw heeft geen ervaring met schakelbrommers, maar op dit ding rijdt ze zo weg! Het is een type3, en dus ook een stuk vlotter en comfortabeler dan de achterveringloze Amigo waar ze hiervoor op reed.
DSC_9936.jpg
Toen ik hem kocht (bij Fourstrokeservice in Heeze) zat er een lelijk alternatief achterlicht op, maar Ivo had bizar genoeg nog een ori zwart achterlichtje liggen in zijn magazijn, die kreeg ik erbij. Veel beter zo!
DSC_9938.jpg
DSC_9942.jpg
Al 300km ermee gereden, maar dat gaan er snel meer worden!

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Nieuwe broem: C310s

Bericht door Gooische Honda »

Wauw! fraai, gefeliciteerd. Ziet er prachtig uit uit. Type drie sneller...? leg het me ff uit. Wat ik ergens gelezen heb is dat de Belgische varianten sneller waren door div. kleine standaard aanpassingen. Kan je hier iets over kwijt. Ben nieuwsgierig wat het verschil is qua techn. specs T1, T2 en type 3.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Nieuwe broem: C310s

Bericht door Roel »

Eigenlijk weet ik zelf ook nog niet alle verschillen, maar ik heb begrepen dat de type 3 iets grotere kleppen heeft, hogere nokken op de nokkenas (zodat de kleppen verder open gaan), een ander vliegwiel en een iets grotere carburateur. Hij zou er volgens sommigen 80 mee kunnen, maar ik denk dat de stoterstangen dan door de kop naar buiten vliegen! Ik hou er helemaal niet van om zulke oude blokjes lang voluit in toeren te laten gillen dus ik hou het mooi bij max 50-60. Dat voelt als de ideale kruissnelheid voor het blokje.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Nieuwe broem: C310s

Bericht door Gooische Honda »

Bedankt voor je antwoord, inderdaad zo rap hoeft het niet met die stoterstangen. 60 km/h is een mooie snelheid zo. Geniet ervan, mooie machine!
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Plaats reactie