Even voorstellen: iichel zijn Honda CB50 1979
Geplaatst: 24 apr 2019 09:09
Hoi allemaal,
nadat er al een blauwe CB50 in de familie was, kon ik toch niet helemaal de verleiding weerstaan om er ook eentje aan te schaffen.
Het is een blauwe CB50J geworden uit 1979, met NL kenteken.
De bromfiets is al in goede staat, echter wil ik er natuurlijk het maximum uit halen.
Met bromfietsen heb ik nog totaal geen sleutelervaring, echter heb ik enige ervaring opgedaan met mijn auto... klik
Voor de nieuwe brommer zijn er uiteraard wel wat plannen...
- Mooi schoon maken en enkele plekjes roest bijwerken; de vorige eigenaar is flink los gegaan met de spuitbus met mat zilver....
- Oliewissel
- Origineel bagagerekje erop
- Elektronica helemaal in orde maken (accu en lampjes missen in de koplamp)
- Wellicht motorisch nog iets aanpassen (nokkenas, vliegwiel, uitlaat)
- Hydraulische schijfrem vooraan in plaats van mechanisch
- Kettingbeschermer weer zwart maken
Het belangrijkste vind ik dat hij gewoon origineel blijft, dus alleen originele Honda onderdelen erop
Ik heb me aangemeld op het forum om hier ideeën op te doen over wat er allemaal mogelijk is, en her en der wat technische info te verzamelen.
De sleutelervaring komt dan vanzelf wel...
Maar vooral lekker erop gaan rijden!
nadat er al een blauwe CB50 in de familie was, kon ik toch niet helemaal de verleiding weerstaan om er ook eentje aan te schaffen.
Het is een blauwe CB50J geworden uit 1979, met NL kenteken.
De bromfiets is al in goede staat, echter wil ik er natuurlijk het maximum uit halen.
Met bromfietsen heb ik nog totaal geen sleutelervaring, echter heb ik enige ervaring opgedaan met mijn auto... klik
Voor de nieuwe brommer zijn er uiteraard wel wat plannen...
- Mooi schoon maken en enkele plekjes roest bijwerken; de vorige eigenaar is flink los gegaan met de spuitbus met mat zilver....
- Oliewissel
- Origineel bagagerekje erop
- Elektronica helemaal in orde maken (accu en lampjes missen in de koplamp)
- Wellicht motorisch nog iets aanpassen (nokkenas, vliegwiel, uitlaat)
- Hydraulische schijfrem vooraan in plaats van mechanisch
- Kettingbeschermer weer zwart maken
Het belangrijkste vind ik dat hij gewoon origineel blijft, dus alleen originele Honda onderdelen erop
Ik heb me aangemeld op het forum om hier ideeën op te doen over wat er allemaal mogelijk is, en her en der wat technische info te verzamelen.
De sleutelervaring komt dan vanzelf wel...
Maar vooral lekker erop gaan rijden!