Mijn cee's

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Mijn cee's

Bericht door lil »

op verzoek, wat plaatjes.

2006 c50 injectie presscub
Afbeelding
dit is mijn dagelijkse broem, met een stom injectieblok, althans... dat vond ik. ik heb zo'n beetje genoeg honda's voor de rest vamme leven, dus ik dacht, dat stomme ding rij ik eerst op. maar... hij gaat helemaal niet op... hij blijft maar rijden. ik heb er nu al ettelijke aantallen tienduizenden kilometers mee gereden, en nog steeds geen centje pijn. en ik doe er letterlijk helemaal niks aan he. ik heb één keertje olie ververst, nu alweer tienduizend kilometer geleden. en, HIJ GAAT GEWOON NIET KAPOT!!... ik bedoel, hij hoort toch stuk te gaan dan?... straks gaat ie m'n hele leven mee en heb ik nooit op m'n andere honda's gereden. het is echt een ramp.
enfin, inmiddels ben ik hem wat meer gaan waarderen. alles went, nietwaar. het ding is uitermate betrouwbaar, start altijd in één trap, weer en wind, regen, kou, paar weken stilstaan. gewoon echt altijd. hij loopt heel zuinig, ik heb het getest, met een 16 tands voor rijd ie 1 op 100 bij 35km/uur, heel mooi laagtoerig met het gas op een haar na helemaal dicht. hij kan ook hard, hij haalt gemiddeld 60, 70 als het meezit, en 50 met een goeie tegenwind. met een flinke wind mee gaat ie naar de 80, maar dan komt de overtoerenbeveiliging in werking.(jaja, dat heeft ie. ik kan hem volgas houden in z'n vrij en dan gaat ie niet stuk) hij heeft er inmiddels al 83000 km op zitten en ik zal hem nu binnen 2 jaar wel klokkie rond krijgen.

1996 c50 business cub
Afbeelding
ik heb er ooit wat mee gereden, hij loopt heel mooi, en superlaag stationair, bijna onhoorbaar. loopt 1 op 75 bij 35km/uur met een 15 tands voor. haalt gemiddeld 60 a 70, kan nog wel wat harder maar ik wil hem sparen. verder weet ik niet veel, ik weet niet hoe die zich houdt op hele lange ritten, maar hij lijkt me betrouwbaar. 25000 km op de teller.

1975 c70 passport
Afbeelding
deze reed ik mee voordat ik op de injectie presscub overging. loopt mooi en rustig, mooi laag stationair. loopt 1 op 70 bij 35km/uur met 15 tands voor. maar hij kan ook echt goed hard, hij is duidelijk sterker, trekt rauw op, rauw geluid uit de uitlaat (BRAAA uit condensgaatje), loopt gemiddeld 80, 90 als het meezit, en in den haag heb ik keer de 100 aangetikt met loeiende overtoeren. was een mooie licht glooiende weg met wat wind mee. ondanks z'n leeftijd maar 6000 km op de teller.

divers;
economy cub
Afbeelding

presscubjes, 1 injectie en 1 carbu
Afbeelding
die met injectie heeft een gebroken kickstartveer en de ander een kapot drijfstanglager.

lely driewieler
Afbeelding
wil ik een honda blokje op maken.

gazelle brombak
Afbeelding
dit is hoe ik hem kocht. ik kan nu geen fotos maken, moet hem eerst uitgraven.
de crosser en de c110 idemdito.

andere fotos zal ik later bijvoegen in deze posting, ik maak er geen nieuwe voor.
Laatst gewijzigd door lil op 09 feb 2020 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Mijn cee's

Bericht door NIX »

Wat een schatjes.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: Mijn cee's

Bericht door Novio Jorg »

Bedankt Lil voor je collectie, verkoop je de 1996 c50 business cub ?

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn cee's

Bericht door Gooische Honda »

ooooh mooi, leuk, fraai, lekker, gaaf, cool en alles wat ook maar een positieve benadering geeft!!! :P
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Mijn cee's

Bericht door lil »

Novio Jorg schreef: 07 jan 2020 19:19 Bedankt Lil voor je collectie, verkoop je de 1996 c50 business cub ?
o nou moeten ze um ineens hebben hoor, haha

waarom specifiek deze? hij komt bij die man uit apeldoorn vandaan he


nb: hij heeft wel snorkenteken hoor, ik zeg het maar effe.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: Mijn cee's

Bericht door Novio Jorg »

Snorkenteken en 60 rijden in Rotterdam waar ik woon lijkt mij niet handig :(

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Mijn cee's

Bericht door lil »

je moet ook geen 60 gaan rijden, maar gewoon 30 - 35 ofzo, relaxt. kijk, mijn brommers hebben geen lange vertanding om hard te gaan, maar om laagtoerig te zijn, want dat is zuinig, en dat is wat ik wil.
op die injectie cub zit zelfs een 16 voor, en bij hoge snelheden valt ie helemaal terug met tegenwind. maar als je 30 rijd dan is de rijwind maar heel weinig en dan gaat het perfect. ik rij voor 100 euro heen en weer naar spanje.

maar zeg eens, waarom precies die c50?
kijk, waar ik heen wil met die vraag is, dat dat ding bij die man uit apeldoorn vandaan komt, en dan kan je dus net zo goed eentje van hem nemen. ik heb het daar al eens eerder over gehad maar dan slaat er niemand op aan, en nu staat er een foto van mijnes en is het ineens bingo. dusss... maar misschien had je een andere reden, ik weet niet
Laatst gewijzigd door lil op 09 feb 2020 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: Mijn cee's

Bericht door Novio Jorg »

Ben wel benieuwd naar die ceetjes van die man, heb foto's van die brommers? Of een telefoonnummer?

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Mijn cee's

Bericht door lil »

ik zal iig eens vragen wat ie nog heeft. ik kom liever aan met meerdere gegadigden dan iedere keer voor een enkel ceetje, die man heeft meer te doen, die ceetjes zijn bijzaak.
kan even duren, misschien zit ie wel in japan.

wat had je anders over voor die van mij?



edit: ok de loods is leeg, het restant aan ceetjes zijn naar een handelaar gegaan. waarschijnlijk coos, die kent hem nu dus ook, want die biedt nu ineens ook aan om ceetjes op bestelling uit japan te laten overkomen.
hij zit zelf in japan nu, over een paar dagen weet ik meer. willicht neemt ie ze op bestelling mee, ik maak er in dat geval een aparte thread voor aan in aangeboden en gezocht. hou het in de gaten en plaats je bestelling dan daar, scheelt je weer een tussenhandelaar.
Laatst gewijzigd door lil op 08 jan 2020 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Mijn cee's

Bericht door lil »

grappig hoe ik zeg; 30 rijden, terwijl die c70 een wok status heeft. 80 met een snorfiets, tussen oudewater en montfoort, op de weg, waar je maar 60 mag. :D

de agent was schappelijk, geen boete. hij reed zelf in z'n jeugd ook op cubjes, heel praatje gemaakt. ik mocht zelfs gewoon doorrijden, ik moest per slot toch ook nog helemaal terug naar westland. 8-) maar wel rustig hé! lol
ze waren getipt door een automobilist, maar hij vond dat echt zo klikspaan achtig. de politie bellen voor iemand die een overtreding maakt, kom zeg...

maar ik had dus echt een hele reeks van boetes kunnen krijgen he, en rijbewijs kwijt, en weet ik wat nog meer.

dus wees gewaarschuwd mensen, de verrader slaapt nooit.

maargoed, die wok status is dus wel een probleem wat ik niet zomaar oplos, want het blok waarop die gekeurd is is naar z'n grootje. hoop werk waar ik voorlopig nog niet aan toe ben.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Mijn cee's

Bericht door gerbrandicus »

Nou ik zal je zeggen dat ik ook weleens de politie bel als ik een wegpiraat tegenkom. Zoals onlangs, toen twee dikke Audi's aan het straatracen waren in de bebouwde kom, snelheden van over de 100km/h en elkaar afsnijden, langs kinderen die op de fiets naar school gingen.
Of een Golf die met zeer hoge snelheid slalommend tussen het verkeer en over de vluchtstrook over de snelweg raast. En gister had ik eigenlijk ook moeten bellen toen er op de A2 brug bij Vianen een auto met zeker 200km/h langs me suisde, met 110 op mijn teller moest ik mijn stuur goed vasthouden want er was echt een drukgolf.
Maar goed, een situatie met groot gevaar voor andermans leven is wel even andere koek dan een brommertje die te hard rijdt.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Mijn cee's

Bericht door lil »

ik reed keurig netjes alsof ik op een motorfiets reed. ik hou altijd rekening met het andere verkeer, zeker omdat je als motorrijder gewoon erg kwetsbaar bent. het zijn inderdaad altijd automobilisten die lekker veilig in hun auto maling hebben aan anderen, maar dan nog. ik heb alleen de politie een keer gebelt voor een vrachtwagen die mij opzettelijk af kwam snijden, want dat is gewoon een gerichte moordpoging, ook al reed ik toen in een auto. ik heb aangifte gedaan maar het is geen zaak geworden wegens gebrek aan bewijs. maar anderszins ga ik echt niet voor politie agentje spelen. wat mensen doen moeten ze zelf weten, zolang ik er maar geen last van heb. tis leven en laten leven.

a propos; vrachtwagen chauffeurs zijn prima rijders, geen kwaad woord over, was alleen deze ene keer.

oh en fietsers, die zijn wel zo'n beetje het allerergste wat er is. ergernis nummero uno, continu naast elkaar blijven fietsen zodat er niemand langs kan, of je moet 3 breed erlangs, en dan ben jij dus in overtreding. en nummero twee, wielrenners die het fietspad als racebaan gebruiken. oh en de weg ook... :roll:
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

RemyReints
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 sep 2012 16:50
Bezit: -honda c50
Locatie: Dalfsen

Re: Mijn cee's

Bericht door RemyReints »

lil schreef: 07 jan 2020 23:55

edit: ok de loods is leeg, het restant aan ceetjes zijn naar een handelaar gegaan. waarschijnlijk coos, die kent hem nu dus ook, want die biedt nu ineens ook aan om ceetjes op bestelling uit japan te laten overkomen.
hij zit zelf in japan nu, over een paar dagen weet ik meer. willicht neemt ie ze op bestelling mee, ik maak er in dat geval een aparte thread voor aan in aangeboden en gezocht. hou het in de gaten en plaats je bestelling dan daar, scheelt je weer een tussenhandelaar.
Zijn niet naar coos gegaan, ken die man niet. ;)

4taktwinkel import komt direct uit japan, geen tussenhandelaren.
- honda SS 190
- honda C50 streetcub
- honda FTR223
- honda CB125s Project
- honda CB125 twin Project
- honda Civic 1976 2.0exi blok

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Mijn cee's

Bericht door lil »

ok, jammer. hem had ik ze nog het meest gegund van alle handelaren.
en ja in de context bedoel ik met tussenhandelaren alle handelaren. die man verdient er niks op en steekt er verder ook geen extra moeite in, hij vult z'n containers ermee af, hij rekent alleen wat ie zelf eraan kwijt is, dus aankoop daar en invoerbelasting hier, that's all, de verscheping is in wezen gratis.
en ik hoef ook niks, ik zie alleen graag heel nederland weer op honda viertaktjes rijden.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Mijn cee's

Bericht door lil »

disclaimer/claimer;

alle data van mij en over mij is en blijft eeuwig en altijd mijn onvervreemdbaar eigendom, bij deze copyrighted, hetzij onder bestaande wetgevingen, en anders namens eigen authoriteit. 'fair use' is toegestaan onder voorbehoud. echter onder geen beding mag het te gelde gemaakt worden.

verders accepteer ik geen enkele verantwoording voor enig gevolg vanwege mij, mijn data, of wat ik hier ook moge doen.

zo, dat was een mooie 15e post. ik had eigenlijk de 2e en 3e moeten reserveren, maar enfin, gedane zaken nemen geen keer.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Plaats reactie