Mijn C50 ot... en het vervolg

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

nielspbr schreef: 31 mar 2021 21:07 Niet kijken naar de grootte van de opening tussen de punten. Ze moeten op F opengaan, veel belangrijker.
Controle met strobo, vloeitje of lampje.
(ok, wie draait er nog sigaretten.)
O ja, da's waar het kan ook nog met een lampje.. hoe zat dat ook alweer? Heb het 150 jaar geleden ook zo gedaan, volgens mij moest je het lampje aansluiten over de puntjes toch? Strobo is in the house voor de finishing touch.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Oscar »

Verdorie zat net terug te lezen en zag dat jouw koppelings dekseltje beschadigd was. Wil je die nog steeds hebben? Volgens mij heb ik die liggen, mag je zo hebben dan. Woon ook in t gooi dus... :) maar beetje laat idd

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

Oscar schreef: 02 apr 2021 20:33 Verdorie zat net terug te lezen en zag dat jouw koppelings dekseltje beschadigd was. Wil je die nog steeds hebben? Volgens mij heb ik die liggen, mag je zo hebben dan. Woon ook in t gooi dus... :) maar beetje laat idd
👍🏻die zou ik graag van je willen hebben Oscar! Al zit het blokje nu dicht en loopt in de testopstelling. Aankomende winter gaat ze weer open. Ik wil dan een ander (hogere zuiger met meer dome) monteren. Kan dan gelijk dat dekseltje vervangen👌🏼.
Als de C50 straks rijdt met deze configuratie geef ik dat wel aan. Mooi testritje voor in de buurt🙈. Maaruh dan geef ik je er wel een lekker biertje voor terug onder het motto 'voor wat, hoort wat'.
Ben nu druk doende met de carburateur... krijg de motor nog niet lekker stationair lopend, dat kost me nog best wel wat moeite...
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Oscar »

Afbeelding

Hmm veel smaken maar niet de juiste zie ik. Sorry!

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door NIX »

Als je perse een onbeschadigd exemplaar wil, heb ik er ook nog wel eentje liggen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

Oscar schreef: 04 apr 2021 07:48 Afbeelding

Hmm veel smaken maar niet de juiste zie ik. Sorry!
Maakt niet uit, bedankt voor de genomen moeite uiteraard!
NIX schreef: 05 apr 2021 10:18 Als je perse een onbeschadigd exemplaar wil, heb ik er ook nog wel eentje liggen.
Euh, NIX.. gezien je boom-klimactiviteiten schat ik in dat je in/bij een diep en donker bos woont ver weg van de bewoonde wereld. Man zover durf ik niet van huis🙈. Naar uiteraard bedankt, het is natuurlijk van de zotte om een dekseltje te vervangen om genoemde reden... als ik het blokje om wat voor reden weer een keer open pel geef ik een gil, issie weg dan lekkere pech voor mij. Heb je hem dan nog, ruilen voor een fijn flesje 🍺. Komt goed!
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

Pff, waar ik bang voor was is bewaarheid. Het afstellen v.h. geheel. Maar het lijkt eindelijk te lukken met uiteraard de tegenslagen.

1 De gasschuif die in de 20 mm. carb. zat was niet de goede. Lang verhaal maar hij sloot niet goed af. Gelukkig wat gesprokkeld en zo tot een correcte gekomen.

2 Olielekkage 🤯, het grote rubber ringetje was te dun af-fabriek. De aandrukkracht was nihil waardoor lekkage. Had ik zelfs nog geluk met deze koperen pakking can 0.8 mm. De org. dikte van de koppakking is 1.2 mm. Het had er dan uit gespoten.

Afbeelding

3 Het aangeschafte carb. revisie setje waar alles in zat om een 20 mm. weer fris en fruitig te krijgen. Helaas zijn de sproeiers 'made in China' en dus 👎🏻. Niet af te stellen. Wederom is het dan fijn om wat achter de hand te hebben. Er zit nu een org. Keihin 35 stationair sproeier in en een 75 hoofdsproeier👌🏼

4 Het stekkerblok (zwart/witte draad) v.h. blokje miste klemkracht waardoor een zwakke vonk, aanknijpen en nu een dikke blauwe ⚡

5 Gasnaald op 1 na laagste ribbel afgesteld.

6 Vlotter op 'hoog' gezet

7 Vonkjes komen mooi op 'F' met strobo lamp

8 Contacthoek 28 graden (V8 instelling ff terugrekenen)

9 Klepjes op 0.05 afgesteld

10 bougietje NGK, dacht een 7 met 0.6 mm. electrode afstand.

Nu is het 1/4 'kickslag' en lopen.
Nog wat pielen met de stationair en de aanslagschroef, dit luistert erg nauw. Koste me best wat tijd om het goed te krijgen vertrouwende op de sproeiers die bij nadere beschouwing direct de oud ijzerbak in gemieterd hadden kunnen worden. Strobo op de grond gemieterd, nee niet uit frustratie... kapot nu😭

Hoop binnenkort ff een uitlaatje te freubelen zodat er wat tegendruk is, dit beïnvloed ook het lopen uiteraard. Blokje gaat eronder als het tip top voor elkaar is.

Vraagje het blok blaft er best op los, kan m'n org. sigaar daar wel tegen?🤔🙄 zou het jammer vinden als in de loop v.d. zomer m'n schotjes los liggen. Tips/advies voor zo'n laag merkloos after markt ding met bredere bocht...
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door NIX »

Gooische Honda schreef: 08 apr 2021 19:49
Oscar schreef: 04 apr 2021 07:48 Afbeelding

Hmm veel smaken maar niet de juiste zie ik. Sorry!
Maakt niet uit, bedankt voor de genomen moeite uiteraard!
NIX schreef: 05 apr 2021 10:18 Als je perse een onbeschadigd exemplaar wil, heb ik er ook nog wel eentje liggen.
Euh, NIX.. gezien je boom-klimactiviteiten schat ik in dat je in/bij een diep en donker bos woont ver weg van de bewoonde wereld. Man zover durf ik niet van huis🙈. Naar uiteraard bedankt, het is natuurlijk van de zotte om een dekseltje te vervangen om genoemde reden... als ik het blokje om wat voor reden weer een keer open pel geef ik een gil, issie weg dan lekkere pech voor mij. Heb je hem dan nog, ruilen voor een fijn flesje 🍺. Komt goed!
Tja, omgeving Nijmegen. Er liggen er ook wel meer dan 1, eigenlijk. Kan zo een keer in een envelopje.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

NIX schreef: 08 apr 2021 22:15
Gooische Honda schreef: 08 apr 2021 19:49
Oscar schreef: 04 apr 2021 07:48 Afbeelding

Hmm veel smaken maar niet de juiste zie ik. Sorry!
Maakt niet uit, bedankt voor de genomen moeite uiteraard!
NIX schreef: 05 apr 2021 10:18 Als je perse een onbeschadigd exemplaar wil, heb ik er ook nog wel eentje liggen.
Euh, NIX.. gezien je boom-klimactiviteiten schat ik in dat je in/bij een diep en donker bos woont ver weg van de bewoonde wereld. Man zover durf ik niet van huis🙈. Naar uiteraard bedankt, het is natuurlijk van de zotte om een dekseltje te vervangen om genoemde reden... als ik het blokje om wat voor reden weer een keer open pel geef ik een gil, issie weg dan lekkere pech voor mij. Heb je hem dan nog, ruilen voor een fijn flesje 🍺. Komt goed!
Tja, omgeving Nijmegen. Er liggen er ook wel meer dan 1, eigenlijk. Kan zo een keer in een envelopje.
👍🏻Maar mijn fles bier gaat niet goed komen per post. Komt wel een keer nix. Voor nu laat ik het even zo.

Ik breek m'n nek met het afstellen... het loopt mooi inmiddels. Koude start is nog wat moeilijk. Ook stationair heb ik het nog niet zo naar m'n zin. 'Tmoet beter lopen.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

Afstellen en proefdraaien.. beetje zus, beetje zo. Uiteindelijk liep het geheel perfect, laatste check gisteren. Weer het kunstof tussenstuk onder carb. nat v.d. benzine😡. Slechte ervaring met peut en hitte, zelfs met zweten neem ik geen genoegen. Ik kreeg het niet voor elkaar. Gisteren 'radeloos' de schroefdraad met brandstof bestendige pakking ingesmeerd, voila... geen lekkage meer. Voor nu ok, maar ik wil de fiber ringetjes vervangen voor aluminium ringetjes. Bij mij is het d.m.v. die fiber ringetjes niet dicht te krijgen op 1 of andere manier.

Afbeelding

De laatste start voordat het eronder gaat, geleend dempertje met wat 'houtje-touwtje' werk gemonteerd. Starten... lopen... laatste check... huh🙄. Wa's dat... minimaal gesputter aan de onderzijde v.d. cilinder. De kop verder aanhalen kan niet meer dus helaas... m'n koper projectje is... mislukt... 😔. En achteraf verklaarbaar want die 15 a 20 Nm is te weinig om goeie druk uit te oefenenen op koper (totale oppervlakte speelt hierbij een grote rol). Het dicht wel af maar dan gaan we naar min. >40 Nm en mogelijk nog een x hoekverdraaing... dom dom dom dom. M6 draai je dan volledig aan gruzelementen. Een zachte pakking is dus -slik- beter 😖 dan, in dit geval, een koperen.

Maar nooit wedden op 1 paard, weken geleden een 70cc pakkingsetje besteld uit China. Yep... €1,50 en nog wat centjes voor verzending🤣. Kwam puur toevallig gisteren binnen en het leuke... strak 48 mm. Dat past dus bijna net zo mooi als m'n koperen pakking. Niet getreurd, kop eraf, andere pakking erin, kop erop. Afmonteren en starten. Job done. Geen gesputter tussen blok en kop en ook geen natte carburateur voet. Hopelijk kan ik het blokje aankomende week monteren.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door lil »

o als die pakking precies goed is zou ik er nog een paar extra bestellen
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

lil schreef: 12 apr 2021 03:17 o als die pakking precies goed is zou ik er nog een paar extra bestellen
👊🏻e e.a. staat inderdaad in bestelling😇
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

Inmiddels loopt ze en draait redelijk rond. Redelijk🤔, er moet nog wel wat gedaan worden. Afgelopen woensdag de 1e 50 km. gereden, rustig aan en max. 50 km/h (genoeg gas over). Geen olielekkage wel een min. zwetende carburateur, snap er niets van maar heb nu m'n twijfels over de afdichting van de vlotter naald. Als dit ook een Chinees product is snap ik het wel👎🏻. Dicht niet goed af waardoor er lekkage zichtbaar is uit het overstroom buisje. Ook zie je dat de pakking nat is. Nadere inspectie dus.

Van 2 naar 3 gaat stroef, moet echt hard inzetten. Hopelijk heeft dit met inlopen te maken.

Stationair loopt ze niet echt op 1 lijn, wat rommelig zeg maar.

Gisteren met het 2e proefrondje tot 60 gegaan, plof dag 💡. Ik denk dat er flink wat Volts lopen bij je halfgas, laat staan vol gas... nog meten, misschien is het 12V....

Tandwiel verhouding is 14-38, ik ervaar dat hier ook nog wat winst is te behalen.

20 mm. carb. met een 75 sproeier.

Zijn er tips? Tandwielverhouding, ik neig om in ieder geval een 13 voor te zetten om te beginnen. Als ik nu 60 rijd dan best wel hoog toerental. Laat staan als de 70 wordt aangetikt.

Mijn missie is relaxt 70, zonder terugval bij wind/heuvel. Harder mag maar hoeft niet. Vind het heerlijk om vermogen te hebben en niet aan te spreken.

Afbeelding
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door NIX »

70cc rij ik met 13/41 op 17" wielen.

Als de accu goed in het systeem zit blijven de lampjes heel. Check de zekering. Wat voor ontsteking zit erin?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

NIX schreef: 22 apr 2021 09:58 70cc rij ik met 13/41 op 17" wielen.

Als de accu goed in het systeem zit blijven de lampjes heel. Check de zekering. Wat voor ontsteking zit erin?
13/41👌🏼 thanks

Tsja wat voor ontsteking. NipponDenso contactpunten en in het vliegwiel zit geen vervroeging. Onderstaande foto zit erin;

Afbeelding

Is toch een 6V ontsteking?

Zekering zal ik vanmiddag ff checken, bedankt voor de tip.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Plaats reactie