Mijn C50 ot... en het vervolg

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door lil »

KiP schreef: 18 mar 2021 17:50 Vanwaar de vloeibare pakking 🤨
dan is het dichter dan dicht, beter kan je het niet hebben, toch? zeg dat het niet zo is


a propos; @Gooische Honda, als je dat doet dan blijft je pakking kleven aan whatever carterhelft en kan je hem voorzeker nooit meer hergebruiken. nog afgezien van de hoeveelheid werk die je hebt om de pakkingresten van de carterdelen te verwijderen.

overigens; wanneer je vloeibare pakking moet gebruiken, breng het dan zeker niet al te spaarzaam aan, dit om ten allen tijden olielekkages te voorkomen. overtollige uitgeperste vloeibare pakking zal geen probleem vormen indien dit tussen de tandwielen terecht zou komen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

lil schreef: 18 mar 2021 16:18
Gooische Honda schreef: 18 mar 2021 10:42Nu is een blokje niet gebouwd om onder een hoek van 90 graden zijn werk te doen...
precies dat, ik zou me er geen zorgen over maken.

en anders maak je hem toch gezellig weer open en kijk je hoe het werkt met alles gemonteert in een van de carterhelften. (de rechter zou ik zeggen, omdat daar de schakelhevel zit, maar nu vraag ik me af naar welke kant je 90 graden ben gegaan, en oftie het op de andere kant ook doet...)


a propos; wil iedereen z'n honda nu eventjes 90 graden op z'n kant leggen en bevestigen of dit probleem zich bij hun ook voordoet? een kleine moeite, toch?... dan kan onze gooise hondabroeder weer rustig slapen. ;)

een beetje consideratie met mensen met autisme, het leven is niet makkelijk voor hen weet je. be nice
deze mensen kunnen niet leven met aannames, ze willen precies weten waarom iets is zoals het is. en dat is een goeie instelling, voorzover het geen obsessie word.
sommige dingen zijn nou eenmaal ongeweten, en dan kan je alleen zelf op onderzoek uit gaan, en dan word je een ontdekker...
🤣👊🏻 je snapt me en vertoont begrip, wow, da's schaars in deze samenleving. Ik prijs mij gelukkig!!

Ik denk dat het ok is mbt tot beroerd schakelen op z'n zijkant. Onderbouwing; de vrijloop vd schakelas beïnvloed dit. Zo voelt het, als ik het blokje omkieper naar de andere zijde (ontstekingskant naar boven) dan geen probleem. Producteigenschap🙄... denk ik
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

KiP schreef: 18 mar 2021 17:50 Vanwaar de vloeibare pakking 🤨
Tsja, een likje om er inderdaad zeker van te zijn... ben er ook niet zo'n voorstander van maar een minimaal gebruik zodat er geen klodders achterblijven in- en uitwendig. 'Tspul werkt wel en is erg makkelijk te verwijderen dit tot tegenstelling van andere merken die inderdaad soms lastig te verwijderen zijn.
Nadeel is inderdaad dat de pakking niet hergebruikt kan worden als het langer zit. Stel ik moet de helften nog los maken ivm een helder 💡 dan trek ik die blauwe smurrie er nog goed vanaf. Gaat uiteraard niet als er een tijdje mee gereden is, dan is het einde pakking.
En🤤 autist eigen, ik wrijf alle blauwe meuk aan de buitenzijde weg, geen vieze klodders zichtbaar.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door lil »

o ja ik ken autisten, en geloof me, ik spaar je nog ;) het is erger dan het lijkt

bedankt voor je test trouwens, 90 graden naar rechts geen probleem, genoteerd.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

Heerlijk zo'n lock down, met terugtrekkende beweging je cave in. Super! Steuntje gelast om het blokje rechtop in de werk bank te zetten. Handig voor verder monteren en de testrun🙉

Afbeelding

Koppeling gemonteerd, stom stom, vergeten dat dekseltje te vervangen. Voor functie maakt het geen snars uit dattie lelijk is. Maar ja... dat wordt weer een nachtje slecht tukken🤪

Afbeelding

Frisse pasbusjes gemonteerd

Afbeelding

En als ras-autist die lelijke flappen v.d. pakking wegsnijden. Ziet er niet uit (vind ik) en het oog mag ook wat.

Afbeelding

De koppelingszijde moet nog, deze is nog ff te vers.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door lil »

Gooische Honda schreef: 24 mar 2021 14:29dat wordt weer een nachtje slecht tukken🤪
je doet het jezelf aan he. haha, het leven is zo hard

maar je gaat lekker man, good job
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

8-) ach... tikkie overdrijven en zelfspot hoor. Echt ff een dagje doorpakken zit er niet bij. Het is sprokkelen qua tijd. Maar goed.. een oud gezegde; 'vele kleine draadjes maken samen een manshemd' dus we houden moed. Alleen helpt het dan niet mee als je zo'n koppakking wil monteren, da's niet fraai... balen. Weer iets regelen🥺

Afbeelding

Pakking meet 52 mm. Grmpf😠, moet 47 mm. hebben.

Iemand iets om te ruilen? Anderzijds, heb hier ook nog een dik 90cc-achtig blokje liggen, geen flauw idee hoeveel mm. aan diameter daarin zit... misschien maar als spare 'op de plank'🥴
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door NIX »

Dit is een 110 pakking.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

NIX schreef: 26 mar 2021 09:15 Dit is een 110 pakking.
Oohoooo 110cc💪🏻 dat zijn pas spierbundels! Voor op het plankje 'later/ooit'.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

Weer zo'n dagje van 'eerst dit dan dat dan zo en ff dit, als dat af is zus en dan zo'. Zo'n dag dus. Ff bestellen, ophalen, retour vol vreugde en dan... dan meet je 49.3 mm. 🤬

Afbeelding

Wat een ellende, komt uit zo'n D&K setje. Heb een setje 70cc pakkingen besteld en opgehaald. Zou 47 mm. moeten zijn... is het dus niet😭. Ik zeg 'regel maar weer wat anders'. Dit is niet ok toch, ik weet niet beter dan dat het qua diameter exact moet passen...

Afbeelding

Bij de verpakking lossnijden in al mijn enthousiasme ook nog ff in m'n duim gejast, aargh ik ben chagrijnig!!
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door gonzo »

Is dit niet zo'n samendrukpakking? Dus die metalen ring druk je samen wanneer je alles op spanning trekt, waardoor ie wel de juiste afmetingen krijgt? Ik zeg maar wat, weet dat we zoiets ooit hadden bij een oldtimert...
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

gonzo schreef: 26 mar 2021 17:16 Is dit niet zo'n samendrukpakking? Dus die metalen ring druk je samen wanneer je alles op spanning trekt, waardoor ie wel de juiste afmetingen krijgt? Ik zeg maar wat, weet dat we zoiets ooit hadden bij een oldtimert...
Klopt Gonzo, ik ken ze die samendruk pakkingen uit inderdaad de ouwe auto techniek. Ongetwijfeld zal deze een haartje in diameter afnemen bij het aanhalen van de kop. Maar niet zoveel dat het lekker past... ik snap er geen kneiter van en kom ook tot de ontdekking dat m'n bier op is. Wat een heftige zware ontmoedigende tijd is dit zeg, pffff😖. Wie weet raad (nee nee de biervoorraad leg ik straks gewoon weer aan)
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Dennis »

Een andere pakking regelen dus. Ik kan even kijken voor je, maar is toch wel ergens leverbaar?
''UNOX MAN''

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Dennis »

Meerdere 50 pakkingen hier, geen 70
''UNOX MAN''

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Mijn C50 ot... en het vervolg

Bericht door Gooische Honda »

Dennis schreef: 26 mar 2021 19:11 Meerdere 50 pakkingen hier, geen 70
👍🏻Bedankt Dennis, ja joh ze zijn volop leverbaar bij de bekende leveranciers. Maar ja, ff langs gaan en al baliehangend met schuifmaat checken wat je koopt zit er ff niet bij helaas. Nu online bestellen en buiten aanpakken.

Ik dacht dus ff een setje in Soest op te halen van D&K (uit m'n hoofd). Dat is dus niet helemaal compatibel op z'n zachst uitgedrukt. Kan een incident zijn uiteraard. Normaliter stap ik ff op de moped en cruise er morgen ff heen, maar ja..Corona rules he🤢. Ik probeer die andere cave in Utrecht ff, als men daar genegen is om de schuifmaat ter hand te nemen dan knoert ik daar morgen ff heen. 47.0 mm. rules only🚀🤣
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Plaats reactie