Skyteam Dax project

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Skyteam Dax project

Bericht door nielspbr »

stoterstangen90 schreef: 07 nov 2020 09:27
nielspbr schreef: 05 nov 2020 14:19 Leuk tellertje.


(en nu valt ook het popeye kwartje)
Brommerpull
Volgens de website is al dat grote spul verkocht.

Zou wel grappig zijn. Met zo'n trekkertje met een paar allisons door geel mosterzaad. Desnoods met een minipuller.

Gebruikersavatar
Li'l Popeye
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2020 09:32
Bezit: Skyteam Skymax ICE
Zelfbouw minibikes met Honda GX160
Diverse Honda GX160
Locatie: Riethoven
Contacteer:

Re: Skyteam Dax project

Bericht door Li'l Popeye »

Klopt, we hebben zo'n beetje alles verkocht/weten te verkopen.
We hebben nog wel gasklephuizen met diam 100mm. Misschien iets voor zo'n nieuwe injectie Dax...
Sindsdien een hoop vrije tijd, maar dat moet ook wel met een Skyteam 8-) :?:

Gebruikersavatar
Li'l Popeye
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2020 09:32
Bezit: Skyteam Skymax ICE
Zelfbouw minibikes met Honda GX160
Diverse Honda GX160
Locatie: Riethoven
Contacteer:

Re: Skyteam Dax project

Bericht door Li'l Popeye »

Even vlug een berichtje met wat foto's van spullen die zijn gearriveerd.
Afbeelding
Een startknop. Ik moet nog bekijken of ik deze ga gebruiken. Het licht gaat branden wanneer de schakelaar ingedrukt is.

Afbeelding
Een paar beschermhoezen voor de voorvork. Mooi rood is niet lelijk.

Afbeelding
4 Stuks kleine knipperlichtjes. "Flowing led light"; dat betekend dat het van die blije "Audi" knipperlichtjes zijn.

Afbeelding
Schokbrekers zijn ook binnen. Zien er leuk uit. Deze hebben een dubbele veer, geen idee wat daar het nut van is. Bovenste veer is iets dunner (6,5mm) en heeft meer windingen/mtr dan de onderste veer (7,5mm). Benieuwd hoe ze zich gaan gedragen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Skyteam Dax project

Bericht door nielspbr »

2 soorten windingen, de veren met de windingen dichter bij elkaar zijn zachter. (als het gebruikte staal en materiaaldiameter hetzelfde is)

Gebruikersavatar
Li'l Popeye
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2020 09:32
Bezit: Skyteam Skymax ICE
Zelfbouw minibikes met Honda GX160
Diverse Honda GX160
Locatie: Riethoven
Contacteer:

Re: Skyteam Dax project

Bericht door Li'l Popeye »

Ze lijken idd meer in te veren als de onderste.
Ze zijn ook dunner.
Dan hebben ze op deze manier een soort van progressieve veer gemaakt.

Gebruikersavatar
Li'l Popeye
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2020 09:32
Bezit: Skyteam Skymax ICE
Zelfbouw minibikes met Honda GX160
Diverse Honda GX160
Locatie: Riethoven
Contacteer:

Re: Skyteam Dax project

Bericht door Li'l Popeye »

Vandaag zijn de nieuwe koppelings- en remhendel+pomp gearriveerd uit 1 van mijn vorige berichten.
De koppelingshendel heeft Chinese toleranties, want daar zit nogal wat speling op en als ik ergens een hekel aan heb is het wel speling. Dus daar moet ik nog even wat aan werken. Waarschijnlijk is het op te lossen door er een scharnierbusje in te maken.
Voor €25,17 incl verzenden voor een koppelings- en remhendel met nieuwe rempomp kun je niet alles verwachten, dus ik ben toch wel tevreden. Het ziet er beter uit dan het standaard Skyteam spul.

De Puch koplamp die ik op mijn Skyteam brommer ga bouwen heeft standaard een fitting voor een BAX15D lamp. Omdat ik graag een led lamp wil en de keuze zeer beperkt is qua BAX15D led ben ik op zoek gegaan naar een fitting voor een BA20D lamp die in de Puch koplamp zou passen. Voor BA20D zijn diverse led lampen beschikbaar en dat voor schappelijke prijzen, dus onder de €10,-.
Bij Zandri heb ik een BA20D fitting gevonden voor een Yamaha Neo, die veel leek op de Puch fitting. Ik heb de vraag bij Zandri voorgelegd of deze fitting in de Puch koplamp zou passen. Antwoord: "Nee".
Ik heb hem toch besteld, want hij leek verdacht veel op de Puch koplamp fitting, met dat verschil dat er een BA20D lamp in past. Mocht het niet passen dan zou ik hem wel aanpassen dacht ik.
Wat blijkt? Die BA20D fitting past gewoon zonder aanpassen in de Puch koplamp!
Enkele verschillende BA20D led lampen zijn inmiddels ook onderweg vanuit China.

De Kepspeed led koplamp die op de Skyteam zat heb ik inmiddels verkocht, samen met het koplamphuis en de digitale km teller.
Afbeelding
Nu de led koplamp verkocht is liggen er dus verschillende stekkers los en ik zal eens uit gaan vogelen wat waarvoor dient.
De 2 (9polige) rechtse stekkers moeten in elkaar. De 4polige zat aan de koplamp en de linkse 9 polige stekker zat aan de digitale teller.

Afbeelding
Dit is ook vakkundig gemaakt... Solderen terwijl het stekkertje nog in de plastic behuizing zit.
Dit soort taferelen ben ik al meer tegen gekomen in de Skyteam. Ik zal dus ook nog "wat werk" hebben om zelf een nieuwe kabelboom te maken. Kopen kan ook, maar zelf maken is zeker zo leuk.
Laatst gewijzigd door Li'l Popeye op 12 jun 2021 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Skyteam Dax project

Bericht door nielspbr »

Pas op met het lichtbeeld. Anders moet je niet verbaasd opkijken dat je s'nachts opeens tegen een echt led grootlicht van een auto zit aan te kijken.

Gebruikersavatar
Li'l Popeye
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2020 09:32
Bezit: Skyteam Skymax ICE
Zelfbouw minibikes met Honda GX160
Diverse Honda GX160
Locatie: Riethoven
Contacteer:

Re: Skyteam Dax project

Bericht door Li'l Popeye »

nielspbr schreef: 11 nov 2020 18:49 Pas op met het lichtbeeld. Anders moet je niet verbaasd opkijken dat je s'nachts opeens tegen een echt led grootlicht van een auto zit aan te kijken.
Snap ik. Daarom heb ik verschillende lampen besteld. Die met het beste beeld ga ik dan gebruiken.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Skyteam Dax project

Bericht door fs1tom »

Ik ben benieuwd je ervaring met de LED lampen. Heb er ook naar gekeken zit er aan te denken om een H4 LED lamp passend te maken, aangezien een H4 lamp makkelijk passend te maken is in de bestaande lamp/reflector.
Probleem is dat de koeling wel redelijk beperkt is in dat krappe koplamphuisje bij een fatsoenlijke LED lamp
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Skyteam Dax project

Bericht door stoterstangen90 »

fs1tom schreef: 12 nov 2020 09:27 Ik ben benieuwd je ervaring met de LED lampen. Heb er ook naar gekeken zit er aan te denken om een H4 LED lamp passend te maken, aangezien een H4 lamp makkelijk passend te maken is in de bestaande lamp/reflector.
Probleem is dat de koeling wel redelijk beperkt is in dat krappe koplamphuisje bij een fatsoenlijke LED lamp
Dat heeft mij tot nu toe ook tegengehouden. Ik heb de koplampreflector van een supermotorcompany nepcee in mijn monkeykoplamphuis gezet, maar dat is al erg krap. Laat staan met die koelerij erbij.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Skyteam Dax project

Bericht door nielspbr »

Ik heb onlangs led koplampen te koop gezien en daar hadden ze een speciale diepere koplamp bucket voor.
(volgens mij was dat voor een monkey maar ik weet dat niet meer zeker.)

ps. Bij die led koplamp stond ook vermeld dat die rechtstreeks op 12v dc(accu) moest en niet, zoals gebruikelijk, op wisselspanning.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Skyteam Dax project

Bericht door stoterstangen90 »

nielspbr schreef: 12 nov 2020 21:24 Ik heb onlangs led koplampen te koop gezien en daar hadden ze een speciale diepere koplamp bucket voor.
(volgens mij was dat voor een monkey maar ik weet dat niet meer zeker.)

ps. Bij die led koplamp stond ook vermeld dat die rechtstreeks op 12v dc(accu) moest en niet, zoals gebruikelijk, op wisselspanning.
Op wisselspanning geeft ie maar de helft van het licht. Een led is immers een diode
Afbeelding

Gebruikersavatar
Li'l Popeye
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2020 09:32
Bezit: Skyteam Skymax ICE
Zelfbouw minibikes met Honda GX160
Diverse Honda GX160
Locatie: Riethoven
Contacteer:

Re: Skyteam Dax project

Bericht door Li'l Popeye »

De puch koplamp (Puch koplamp ei groot) die ik erop ga maken is ook een stukje dieper. De led lampen die ik besteld heb, zijn er ook met H4 voet.
Ik heb geen idee hoe warm zo'n lampje wordt, maar dacht dat dat wel meeviel. In mijn elektrische scooter had ik ook een dergelijke ledlamp gestoken, echter dat was een BAX15D (van HarrieABC), daar had ik een standaard ronde koplamp van een Puch op gemaakt en die zijn helemaal niet diep.
Het licht wat daar vanaf kwam was redelijk met 1200-1600 lumen. Wat ik nu besteld heb is ook rond de 1200-1600 lumen.
Ik zag er ook waarbij stond 15000 lumen, maar ik dacht dat dat een schrijffout zou zijn...

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Skyteam Dax project

Bericht door nielspbr »

Het ledlampje zelf valt wel mee, maar de voorweerstand die het (cree?) lampje heel houdt moet worden gekoeld.

Gebruikersavatar
Li'l Popeye
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2020 09:32
Bezit: Skyteam Skymax ICE
Zelfbouw minibikes met Honda GX160
Diverse Honda GX160
Locatie: Riethoven
Contacteer:

Re: Skyteam Dax project

Bericht door Li'l Popeye »

Mijn kennis van led is zeer beperkt.
Het is deze, of een soortgelijke welke ik besteld heb.
Een gloeilamp begrijp ik nog wel: je maakt kortsluiting, een draad gaat gloeien en je hebt licht. Hoe led eigenlijk werkt zal ik eens opzoeken.

Plaats reactie