Project Gio, en de kymkut gang

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
LucasHC1337
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:16
Bezit: Honda C50H,
Honda Giorcub,
Kymco Activ x2
Kymco Nexxon

Re: Project Gio, mijn Giorcub beunhok ontbeunen

Bericht door LucasHC1337 »

gerbrandicus schreef: 28 jan 2021 00:11 Prijzen bij CMS zijn ex btw, weet niet of je dat al wist. Als je inlogt worden de prijzen incl BTW voor NL getoond. Maar ik zou dat nooit allemaal nieuw gaan kopen. Dat is gewoon een geld begrafenis en dan heb je uiteindelijk nog geen perfecte Giorcub en dan moet je ook nog een blok vinden. En die zijn onvindbaar, behalve in mijn schuur. Is niet rendabel joh.
Dan koop je beter een complete bij Fourstrokebarn: https://fourstrokebarn.com/product/honda-giorcub-wit/
Overigens, wil je toch die onderdelen kopen, bestel ze dan ook bij de Fourstrokebarn, daar is alles net ff goedkoper dan bij alle andere toko's incl CMS.
Ik verkocht vorig jaar nog een complete Giorcub voor € 400 ofzo, maar zonder top-end. Die was perfect voor jou geweest. Hij dook later weer te koop op. Geen idee waar hij nu is.
Had fsb al doorgespeurd maar nul onderdelen voor de Gio. Ken wel een andere complete gio kopen maar dat vind ik dan weer zonde van t geld, ben je 1000 euro verder en dan staat er nog steeds een halve gio in mn schuur. Liefst koop ik het ook tweedehands maar ik kan t nergens vinden en wil t uiteindelijk wel enigszins origineel hebben aangezien mijn vriendin er ook op zal rijden.

KiP
postslet
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Project Gio, mijn Giorcub beunhok ontbeunen

Bericht door KiP »

LucasHC1337 schreef: 28 jan 2021 01:24
gerbrandicus schreef: 28 jan 2021 00:11 Prijzen bij CMS zijn ex btw, weet niet of je dat al wist. Als je inlogt worden de prijzen incl BTW voor NL getoond. Maar ik zou dat nooit allemaal nieuw gaan kopen. Dat is gewoon een geld begrafenis en dan heb je uiteindelijk nog geen perfecte Giorcub en dan moet je ook nog een blok vinden. En die zijn onvindbaar, behalve in mijn schuur. Is niet rendabel joh.
Dan koop je beter een complete bij Fourstrokebarn: https://fourstrokebarn.com/product/honda-giorcub-wit/
Overigens, wil je toch die onderdelen kopen, bestel ze dan ook bij de Fourstrokebarn, daar is alles net ff goedkoper dan bij alle andere toko's incl CMS.
Ik verkocht vorig jaar nog een complete Giorcub voor € 400 ofzo, maar zonder top-end. Die was perfect voor jou geweest. Hij dook later weer te koop op. Geen idee waar hij nu is.
Had fsb al doorgespeurd maar nul onderdelen voor de Gio. Ken wel een andere complete gio kopen maar dat vind ik dan weer zonde van t geld, ben je 1000 euro verder en dan staat er nog steeds een halve gio in mn schuur. Liefst koop ik het ook tweedehands maar ik kan t nergens vinden en wil t uiteindelijk wel enigszins origineel hebben aangezien mijn vriendin er ook op zal rijden.
Mail de schuur maar, ik denk dat een behoorlijkdeel niet op de site staat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Project Gio, mijn Giorcub beunhok ontbeunen

Bericht door gerbrandicus »

Nee tuurlijk, geen enkele Europese winkel gaat daar productpagina's voor aanmaken, laat staan dat spul op voorraad nemen, voor dat handjevol dat er in Europa rijdt.
Maar alles wat leverbaar is kan besteld worden bij de Fourstrokebarn. Gewoon de onderdeelnr's mailen.

LucasHC1337
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:16
Bezit: Honda C50H,
Honda Giorcub,
Kymco Activ x2
Kymco Nexxon

Re: Project Gio, en de kymkut gang

Bericht door LucasHC1337 »

Een kleine update, de zilveren Kymco Activ is door vandalisme helaas flink beschadigd geraakt, zo'n beetje alle kappen waren kapot en zelfs delen van t frame zijn niet kaarsrecht meer. Gelukkig heeft een maat van mij er nog steeds interesse in mits ik het watergekoeld 130cc blokje er onder zou bouwen.

Na wat gepruts dat blok er weer onder, dubbele radiateuren van een KTM sx50 er op gebouwd en stuur bewerkt zodat er een koppelingshendel op zou passen. Tja het is niet meer die mooie brave kymco meer zonder die kappen maar zo kan ik tenminste weer verder met mijn leven. Opsparen voor de volgende kymco dus 😂
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Project Gio, en de kymkut gang

Bericht door stoterstangen90 »

Ik heb overigens nog wel een kappenset van een High Bird, dat is bijna een Active.
Afbeelding

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 656
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Project Gio, en de kymkut gang

Bericht door fs1tom »

Dikke Kymco's! Ik heb een ook een Nexxon, die is al 2x gebruikt voor de zwarte cross :lol: Gekocht voor 25 euro (met kenteken!). Aankomend jaar moet hij voor de 3e keer mee doen, zelfs met de standaard 50cc semi gaat dat prima (-1 tands tandwiel voorop). Alleen dit jaar wil ik denk ik wel een koker/pijp tussen het balhoofd en het frame (onder het zadel) maken, dat is wat beter voor de structurele integriteit van het frame..
Ik kwam er alleen te laat achter dat de originele uitlaten blijkbaar best prijzig zijn, ik heb die aangepast met een reciprozaag (lees: achterkant er af en paar schoten eruit gezaagd/gehamerd) voor meer kabaal, achteraf gezien mss toch niet zo slim geweest :oops:
Afbeelding
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

KiP
postslet
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Project Gio, en de kymkut gang

Bericht door KiP »

Mocht ik toch weer eens gaan, IK GA BIER NAAR JE GOOIEN! Beloofd! 8-)
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Project Gio, en de kymkut gang

Bericht door NIX »

Met het flesje eromheen!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 656
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Project Gio, en de kymkut gang

Bericht door fs1tom »

Haha
KiP schreef: 12 mar 2021 18:39 Mocht ik toch weer eens gaan, IK GA BIER NAAR JE GOOIEN! Beloofd! 8-)
Dit jaar hopelijk eind september (ik sta weer ingeschreven in de brommerklasse)!
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

LucasHC1337
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:16
Bezit: Honda C50H,
Honda Giorcub,
Kymco Activ x2
Kymco Nexxon

Re: Project Gio, en de kymkut gang

Bericht door LucasHC1337 »

fs1tom schreef: 12 mar 2021 13:40 Dikke Kymco's! Ik heb een ook een Nexxon, die is al 2x gebruikt voor de zwarte cross :lol: Gekocht voor 25 euro (met kenteken!). Aankomend jaar moet hij voor de 3e keer mee doen, zelfs met de standaard 50cc semi gaat dat prima (-1 tands tandwiel voorop). Alleen dit jaar wil ik denk ik wel een koker/pijp tussen het balhoofd en het frame (onder het zadel) maken, dat is wat beter voor de structurele integriteit van het frame..
Ik kwam er alleen te laat achter dat de originele uitlaten blijkbaar best prijzig zijn, ik heb die aangepast met een reciprozaag (lees: achterkant er af en paar schoten eruit gezaagd/gehamerd) voor meer kabaal, achteraf gezien mss toch niet zo slim geweest :oops:
Afbeelding
Aaaiiiii ja zonde.... De uitlaat van mijn nexxon is ook al af. Bij de flens al weg gerot was door de vorige eigenaar gefixt door een buisje er in te schuiven maar dat ik van de week m'n brommer ging schoonmaken prikte ik dwars door m'n uitlaat heen 😬 iets met roest enzo....
Hele ding is wel een gevalletje rijden totdat t niet meer rijdt. Heb net n goedkope yoshimura uitlaatje en nog een stille pijp besteld. Start en rijdt nog altijd betrouwbaar maar ik hoop dat hij het qua roest ook lang genoeg vol kan houden dat m'n vriendin er mee kan leren rijden zodra zij dr rijbewijs heeft

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 656
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Project Gio, en de kymkut gang

Bericht door fs1tom »

LucasHC1337 schreef: 18 mar 2021 01:29
fs1tom schreef: 12 mar 2021 13:40 Dikke Kymco's! Ik heb een ook een Nexxon, die is al 2x gebruikt voor de zwarte cross :lol: Gekocht voor 25 euro (met kenteken!). Aankomend jaar moet hij voor de 3e keer mee doen, zelfs met de standaard 50cc semi gaat dat prima (-1 tands tandwiel voorop). Alleen dit jaar wil ik denk ik wel een koker/pijp tussen het balhoofd en het frame (onder het zadel) maken, dat is wat beter voor de structurele integriteit van het frame..
Ik kwam er alleen te laat achter dat de originele uitlaten blijkbaar best prijzig zijn, ik heb die aangepast met een reciprozaag (lees: achterkant er af en paar schoten eruit gezaagd/gehamerd) voor meer kabaal, achteraf gezien mss toch niet zo slim geweest :oops:
Afbeelding
Aaaiiiii ja zonde.... De uitlaat van mijn nexxon is ook al af. Bij de flens al weg gerot was door de vorige eigenaar gefixt door een buisje er in te schuiven maar dat ik van de week m'n brommer ging schoonmaken prikte ik dwars door m'n uitlaat heen 😬 iets met roest enzo....
Hele ding is wel een gevalletje rijden totdat t niet meer rijdt. Heb net n goedkope yoshimura uitlaatje en nog een stille pijp besteld. Start en rijdt nog altijd betrouwbaar maar ik hoop dat hij het qua roest ook lang genoeg vol kan houden dat m'n vriendin er mee kan leren rijden zodra zij dr rijbewijs heeft
Het ding is wel behoorlijk roestig ja.. valt mij eigenlijk wel tegen
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Project Gio, en de kymkut gang

Bericht door MichelVH »

Dikke Kymkutjes man! Altijd qua techniek net ff wat anders dan Honda, maar ik vind het goed gebouwde brommertjes. Dikke C50 ook 8-)

LucasHC1337
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:16
Bezit: Honda C50H,
Honda Giorcub,
Kymco Activ x2
Kymco Nexxon

Re: Project Gio, en de kymkut gang

Bericht door LucasHC1337 »

Kleine update over de brommers.
Ik werd knettergek van t geluid van die Nexxon. Uitlaat was helemaal doorgerot bij de cilinderkop en onder de demper zelf. Lekte daarom ook aan alle kanten..... Dus een andere uitlaat er voor besteld. Weet uit ervaring dat deze uitlaat ook super stil is dus ook meteen besteld.
Moest wel de steppenbalk vervangen met die van de Activ want de Nexxon uitlaat loopt dus onder alles door terwijl de nieuwe eerst naar buiten gaat en dan recht naar achteren. Was skeptisch over de chrome uitlaat op een moderne fiets zoals de Nexxon maar het ziet er fantastisch uit met de dikkere pijp.
Afbeelding

En hij wordt mooi paars na een ritje :shock:
Afbeelding

De 130cc Activ heb ik geruild met een maat van me voor zijn Yamaha Theezetter, absoluut niet mijn ding zon buikschuiver maar wel een leuke ruil :mrgreen:

En er is ondertussen weer een andere Activ in mijn leven. Alweer in het zilver alleen ook deze is net zoals de Nexxon flink gebruikt en verweerd.... Kwam wel met een hoop extra onderdelen en ik hoop hem samen met de onderdelen die ik heb liggen weer netjes te krijgen.

MJP
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2022 21:12
Bezit: Bezat, ss50 (70), c50 nt (70) de laatste nog als restoratie project voor ooit.

Nu een kymco activ,..

Re: Project Gio, en de kymkut gang

Bericht door MJP »

Hey Lucas,
Ik ben laatst (Kak, active zwart/blauw) met een maatje (c50/125 groen) bij jou langs geweest volgens mij.
Voor een vork, voorwiel en knalpijp voor maat z’n vee. Ehm cee.

Heb jij dat voorwiel nog?
Ik heb behoefte gekregen aan een strakker voorwiel na die rit.

Groets,
Michiel

Plaats reactie