mag weg

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1917
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

𓀠

Bericht door lil »

ja, twee gig hoort meer dan genoeg te zijn, maar tegenwoordig kost het je al een complete gig om een extra browsertab te openen. zeg dat het niet belachelijk is
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16199
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: mag weg

Bericht door nielspbr »

2 gb ram? Zit je op linux of windows 7 32bits?
Mijn telefoon heeft al 6 en dat is een goede budget telefoon...
Als je iets nieuws (pc) koopt, niets onder de 8 G kopen.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1917
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: mag weg

Bericht door lil »

ja wastie nog maar win7, dat draaide een stuk lekkerder dan deze win10 ellende, maar ik kan nu niet meer terug met dit ding dus gebruik ik hem maar voor internet.
linux is wellicht het overwegen waard...

een echte treitertrend dit, computers worden steeds sneller, maar de programmatuur word steeds stommer (= trager), zodat je per saldo niks opschiet. en iedereen koopt trouw al die nieuwe computertjes waardoor ik nu genoodzaakt word om aan die onzin mee te doen, want alles word trager. bah
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: /

Bericht door NIX »

brom vlieg schreef: 06 apr 2022 19:18 Hillarische reacties hier, zegt genoeg over sommige mensen

Sommige foto's waren opeens niet meer zichtbaar en ik ging een nieuw topic openen tot ik sommige reacties las!

De NOS parts staan er nog steeds op :roll:

Stand van zaken + nergens te koop :roll: Moest het frame krom zijn zou ik geen 1000den euros aan parts uitgeven :geek:
achterlicht + achterlichtbeugel + achterrem gedeelte vernieuwd.
Mandje erop, zadel erop en wiel erin.

De clipping point stond wel te koop om een originele te steken (heb ik op stock) omdat ik niet helemaal overtuigd was.


Afbeelding

Afbeelding
Beter leg je zoiets van te voren uit. Ik weet het: ongevraagd advies. Maar er waren wat mensen die het met veel plezier volgden.

Het laden is overigens zelfs hier geen probleem. Wel is het scrollwieltje van mijn muis gehemeld, ik denk door het draaien in dit topic, maar dat terzijde.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

KiP
postslet
Berichten: 2390
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: mag weg

Bericht door KiP »

lil schreef: 07 apr 2022 01:03 ja wastie nog maar win7, dat draaide een stuk lekkerder dan deze win10 ellende, maar ik kan nu niet meer terug met dit ding dus gebruik ik hem maar voor internet.
linux is wellicht het overwegen waard...

een echte treitertrend dit, computers worden steeds sneller, maar de programmatuur word steeds stommer (= trager), zodat je per saldo niks opschiet. en iedereen koopt trouw al die nieuwe computertjes waardoor ik nu genoodzaakt word om aan die onzin mee te doen, want alles word trager. bah
Dus je hebt wel oude meuk, en omdat jij oude meuk heeft moet iedereen op het forum kleine foto's uploaden. Je past je maar aan of wacht een paar tellen tot de foto's geladen zijn.
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: mag weg

Bericht door stoterstangen90 »

KiP schreef: 07 apr 2022 08:24
lil schreef: 07 apr 2022 01:03 ja wastie nog maar win7, dat draaide een stuk lekkerder dan deze win10 ellende, maar ik kan nu niet meer terug met dit ding dus gebruik ik hem maar voor internet.
linux is wellicht het overwegen waard...

een echte treitertrend dit, computers worden steeds sneller, maar de programmatuur word steeds stommer (= trager), zodat je per saldo niks opschiet. en iedereen koopt trouw al die nieuwe computertjes waardoor ik nu genoodzaakt word om aan die onzin mee te doen, want alles word trager. bah
Dus je hebt wel oude meuk, en omdat jij oude meuk heeft moet iedereen op het forum kleine foto's uploaden. Je past je maar aan of wacht een paar tellen tot de foto's geladen zijn.
Dat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16199
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: mag weg

Bericht door nielspbr »

stoterstangen90 schreef: 07 apr 2022 10:15
KiP schreef: 07 apr 2022 08:24
lil schreef: 07 apr 2022 01:03 ja wastie nog maar win7, dat draaide een stuk lekkerder dan deze win10 ellende, maar ik kan nu niet meer terug met dit ding dus gebruik ik hem maar voor internet.
linux is wellicht het overwegen waard...

een echte treitertrend dit, computers worden steeds sneller, maar de programmatuur word steeds stommer (= trager), zodat je per saldo niks opschiet. en iedereen koopt trouw al die nieuwe computertjes waardoor ik nu genoodzaakt word om aan die onzin mee te doen, want alles word trager. bah
Dus je hebt wel oude meuk, en omdat jij oude meuk heeft moet iedereen op het forum kleine foto's uploaden. Je past je maar aan of wacht een paar tellen tot de foto's geladen zijn.
Dat.
Reken er maar op dat alles steeds geheugenhongeriger wordt en dat gaat van z'n leven niet meer minder worden. Linux kan met minder basisgeheugen toe maar zodra je daar een browser start slaat de geheugenhonger even hard toe, het namelijk niet het os maar de browser die honger heeft en chrome is zo'n beetje de ergste.

(en met het goedkoopste ziggo kabel abonnementje kun je nog steeds gewoon 4k streamen zonder hikken dus het ligt echt aan je eigen apparatuur)

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1917
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: mag weg

Bericht door lil »

nee, het is de schuld van iedereen die apparaatjes koopt die alleen nog maar 4K formaat gebruiken. dit is precies wat die fabrikanten willen, dat iedereen gedwongen word om die nieuwe zooi te kopen. dit forum moet dat gewoon ontmoedigen door een limiet te stellen aan de grootte van fotobestanden, dit om het forum voor iedereen toegankelijk te houden, voor nu en in de toekomst.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16199
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: mag weg

Bericht door nielspbr »

Helaas is dat niet wat de gemiddelde mens wil. De techniek schrijd voort en er is geen weg terug. Wat jij doet met dat oude bakje kun je ook doen met een raspberry pi van een paar tientjes die je aan een monitor of tv hangt.
Zou me niet verbazen als een aantal tv's de dingen die je nu via je computer doet ook kan uitvoeren. Zelfs een telefoon van 200 euri heeft betere en snellere hardware.

ps. Ik heb nog een tv(lcd) en een paar monitoren(lcd) staan die ik met goed fatsoen niet eens weg durf te geven. Die gaan van de zomer richting inzamelpunt.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: mag weg

Bericht door gonzo »

lil schreef: 07 apr 2022 16:43 nee, het is de schuld van iedereen die apparaatjes koopt die alleen nog maar 4K formaat gebruiken. dit is precies wat die fabrikanten willen, dat iedereen gedwongen word om die nieuwe zooi te kopen. dit forum moet dat gewoon ontmoedigen door een limiet te stellen aan de grootte van fotobestanden, dit om het forum voor iedereen toegankelijk te houden, voor nu en in de toekomst.
Dus het is onze schuld dat jij moet wachten tot de foto's zijn opgeladen????? Hahaha, kan ik mee leven hoor😉.

Maar je hebt ook een punt. Kom, laten we met z'n allen hier niet meer mee aan meedoen, en koop geen nieuwe zooi meer. Dat zal ze leren als we dat met z'n allen doen......... Wat denk je zelf🙄
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4007
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: mag weg

Bericht door wim V8 »

Afbeelding


Wat is dit?
Je kan r zelfs op klikken :o

Gauw maar n paar x gedaan haha.


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: mag weg

Bericht door fs1tom »

Haha 2gb hoort genoeg te zijn.. 15 jaar geleden ja
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: mag weg

Bericht door Oscar »

ik was juist blij met de mooie grote foto's. Kan je nog een keer inzoomen hoe het echt zit. Pc is al 4 jaar oud, heeft er geen enkele moeite mee. Sowieso redelijk hoog onnodig bash gehalte in dit topic. Laten we dat voor de Jack's van deze wereld houden en niet voor de mensen die de moeite nemen een netjes uitgewerkt topic van een build te maken.

Gr. Oscar

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4007
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: mag weg

Bericht door wim V8 »

Deze PC 2eh gekocht in 2016! 100,-
W10 er op.
Gaat als een malle.
Er worden niet eens zichtbaar foto's geladen, ze staan er gewoon??
Dus die lill lilt maar wat. ;)


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16199
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: mag weg

Bericht door nielspbr »

56k6 modem?

Plaats reactie