M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Zo ziet dat er dus uit:
Afbeelding
Ook gelijk een grabbar erop gezet. Daar was ik al even naar op zoek en ik kreeg er gratis een mee van die Belg. Geluid is anders dan een enkele Over, maar zeker niet zachter (wat ik wel verwacht had).
Laatst gewijzigd door MJB op 31 dec 2007 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan Smit
4T-MSB regular
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 aug 2007 15:37
Locatie: Wijthmen (Zwolle)

Bericht door Daan Smit »

Ziet er strak uit man! Merk je qua prestaties nog wat verschil tussen een enkele en dubbele pijp?

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Niet echt eigenlijk. Misschien dat dat bij veel cc's wel wat verschil maakt, maar bij een simpel Skyteam 50cc blokje niet echt.

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Bericht door Camiel »

Haha vet :lol:
Honda SS50 125cc 49cc

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Re: M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Bericht door MJB »

Ik stof dit topic toch maar weer 'ns af. Nadat m'n Dax tijdenlang stil gestaan heeft is hij sinds gisteren weer de weg op gegaan. Een paar maanden geleden kwam ik erachter dat de bouten die m'n naaf aan m'n velg vastzetten continu lostrilden. Toen vervolgens eigenlijk nooit meer naar omgekeken omdat ik inmiddels op kamers woonde in Utrecht, maar vorige week vanwege het mooie weer toch maar besloten er wat aan te doen. Eerst overwogen om een nieuwe naaf te kopen, zelfs even een schijfrem achter overwogen, maar dat werd toch allemaal onnodig duur. Dus nu maar bij Leertouwer helicoils erin laten draaien. Gisteren de naaf weer opgehaald en gelijk alles weer gemonteerd. Toen ook maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de uitlaatbuis te polijsten, die lag er toch af.

Vandaag even doelloos rondom Amersfoort gereden als testrit, allemaal prima. Nog even wat nieuwe foto's geschoten met hoe hij er nu uitziet:
Afbeelding
Afbeelding

Veel is er niet echt veranderd, alleen zijn dit nu wat betere foto's ten opzichte van de laatste. Maar met dit weer ga ik er wel weer vaker op rondrijden, het rijdt zo leuk en de reacties van mensen langs de weg zijn geweldig :D En uiteraard broeien er nu weer allemaal nieuwe ideeën en plannen op. Of het nou verstandig is of niet om er nog meer geld in te steken ben ik nog niet uit :lol:
Het nadeel is alleen dat ik 'm in Utrecht nergens kwijt kan, alleen buiten voor m'n voordeur. Maar ik weet niet of dat nou zo verstandig is.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Bericht door nielspbr »

Uitlaat als nieuw ;)

Ik zou hem in Utrecht zeker niet buiten laten staan.

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Bericht door Saik0 »

MJB schreef:Het nadeel is alleen dat ik 'm in Utrecht nergens kwijt kan, alleen buiten voor m'n voordeur. Maar ik weet niet of dat nou zo verstandig is.
Leuk om te zien dat die dingen nog aardig overleven door de jaren heen, ondanks wat men roept over de kwaliteit. Verder zou ik hem goed verstoppen als je hem in utrecht neer gaat zetten, degene die mijn dx kocht was hem na 2 dagen alweer kwijt omdat hij uit zijn schuur gejat is.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Bericht door roow »

Saik0 schreef:
MJB schreef:Het nadeel is alleen dat ik 'm in Utrecht nergens kwijt kan, alleen buiten voor m'n voordeur. Maar ik weet niet of dat nou zo verstandig is.
Leuk om te zien dat die dingen nog aardig overleven door de jaren heen, ondanks wat men roept over de kwaliteit. Verder zou ik hem goed verstoppen als je hem in utrecht neer gaat zetten, degene die mijn dx kocht was hem na 2 dagen alweer kwijt omdat hij uit zijn schuur gejat is.
Misschien is er nog hoop, ik ben benieuwd:)

Leuk dat je 'm weer een keer 'update'.

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Bericht door chaly-dude »

Op je nieuwe foto's komt het fietsje wel beter tot z'n recht. Want afgezien van een uitlaatje erbij en een grabbar is er weinig verandert volgens mij?
Maar het ziet er puik uit.

beetje stiller geworden met dubbele demper?

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Re: M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Bericht door MJB »

Echt heel veilig lijkt het me niet nee. Eén keer een nacht durf ik nog wel aan, maar permanent voor de deur is niet handig. Ik kan 'm dan wel ergens aan vast zetten met een goed slot, maar dat garandeert nog niet veel. Maar goed, hij is wel tegen diefstal verzekerd, dus als ie gejat zou worden krijg ik wel een aanzienlijk deel vergoed.

En echt veel stiller is hij niet. Met die enkele Over was het nog een 50cc blok. Toen deze dubbele erop ging reed ik nog even met 50cc rond. Toen was hij niet stiller, maar wel veel minder diep. Nu al een tijdje een Zoncheng 70cc blok waardoor het allemaal wat beter klinkt. Tunneltjes blijven erg leuk.

Daan Smit
4T-MSB regular
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 aug 2007 15:37
Locatie: Wijthmen (Zwolle)

Re: M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Bericht door Daan Smit »

Waar heb je die buis mee gepolijst als ik vragen mag? Ik heb een dubbele Over titanium, moet ik dan de dempers ook meteen meepakken?

Tof ding btw!

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Re: M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Bericht door MJB »

Polijsten heb ik met drie verschillende pasta's gedaan. Het maakt op zich niet heel veel uit wat je pakt, zolang het maar vrij grof is. Dat hangt een beetje af van hoe verkleurd de buis is en wat je ermee wilt bereiken, maar mijn buis was donkerbruin en ik heb het alleen met grove pasta gedaan, waar dus echt van die kleine korrels in zitten. Met de hand kan het best, maar ik heb de dremel gepakt, gaat toch wat sneller :)

Of je dat polijsten ook met titanium kunt doen weet ik niet, maar volgens mij zijn die dempers van die Over titanium sowieso al een beetje dof, die zou ik zelf niet gaan polijsten eerlijk gezegd, hooguit grondig schoonmaken.

Oh, en bedankt :D

Plaats reactie