M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Bericht door MJB »

Ik rij sinds een jaar rond op een Skyteam ST50-6, al noem ik het gewoon een Dax.

In het begin zag hij er zo uit:
Afbeelding

Bij de aankoop had ik gelijk al een OT Dax achterlicht + beugel en orginele knipperlichten gekocht. Even later kwamen daar ook sigarenbandjes bij, dat gemonteerd te hebben was dit het resultaat:
Afbeelding

Daar heb ik een flinke tijd mee rondgereden. Na een tijd begon ik het geluid toch een beetje beu te worden. Maanden heb ik gekeken naar uitlaten, meer ervan gedroomd dan actie ondernomen. Pas sinds een maand geleden ben ik wat actiever ernaar op zoek gegaan. Uiteindelijk besloot ik dat ik een onderliggende carbon uitlaat wilde. Dan nog even kijken welk merk en type. M'n keuze lag tussen:
- Over Carbon enkel
- Daytona Megaphone
- NHRC Onderlangs
- Kitaco Onderlangs

Uiteindelijk kreeg ik voor het luttele bedrag van 125 euro een Daytona Megaphone aangeboden door iemand uit België, in de buurt van Gent. Hier ben ik naartoe gegaan en heb uiteindelijk de uitlaat voor 100 euro meegekregen. Een topkoop, de buis vertoonde een paar kleine plekjes die licht geroest waren en de aluminium beugel om de demper was een klein beetje bekrast. Nauwelijks beschadigd dus, en gemonteerd niet te zien. Ook heb ik een Sleepy Eye erop gezet (gekregen voor m'n verjaardag). Zo rij ik nu dus rond:
Afbeelding

Alweer een tijdje terug heb ik die Megaphone geruild voor een enkele Over Carbon. Die uitlaat vond ik toch mooier en de Megaphone maakte me wat teveel herrie. Hier een foto met Over:
Afbeelding

Alweer een mooie ruil dus, een Megaphone in wat mindere staat tegen een Over in zeer goede staat. En heb ik uiteindelijk 120 euro voor betaald :)

Inmiddels een voorspatbord beugel gemonteerd en wat foto's gemaakt:
Afbeelding

Helaas is even geleden de ster van m'n achtervelg zodanig beschadigd dat ik een nieuwe nodig heb. Ik zou gewoon een nieuwe achterster kunnen kopen en verder rijden zoals het was, of gelijk andere velgen eronder zetten met monkeynaven. Na enig zoekwerk heb ik op Daxboard een setje naven gevonden die ik binnenkort ga ophalen. Daarna zal ik of tweedehands velgen van een goed merk kopen of nieuwe Aftermarket velgen.

Update:
Na lange tijd ben ik eindelijk weer mobiel. Heeft echt een hoop geklooi gekost, voornamelijk met de achterrem want die heb ik echt met de slijpmachine moeten bewerken.

Een foto (betere volgen nog wel, zeker met dit weer):
Afbeelding

Veranderingen:
10" 8 Gaats velghelften
Michelin S1 banden daarop (100-80-10 voor, 110-80-10 achter)
Monkeynaven
Champion rode bougiedop, brengt toch weer een klein beetje kleur in het hele kleurloze geheel :P

En binnenkort met deze veren erop:
Afbeelding
Daytona Showa's. Ik heb enkel nog Dax ophangpunten nodig (12mm), er zitten nu monkey ophantpunten op die maar 10mm groot zijn.

Vandaag stukje gereden en op het industrieterrein de beloofde betere foto's te maken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ook bij Leertouwer de busjes gehaald om m'n Showa's te monteren. Eens kijken hoe ik de oude bussen er het makkelijkst uit kan halen en de nieuwe er in kan krijgen.

Toekomstplannen:
- Doe maar een suggestie!
Laatst gewijzigd door MJB op 02 jan 2008 01:26, 11 keer totaal gewijzigd.

Jaap

Bericht door Jaap »

nou je kan je "to do list" wel wat aanpassen :)

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Inderdaad, die plannen zijn een beetje Out-of-date. Ik ga er geen Powerfilter op zetten omdat dat op 50cc toch niks uithaalt en het alleen maar voor extra herrie zorgt. Voorspatbord-beugel heb ik besteld bij Rovaza en komt hopelijk morgen (maandag) binnen :)

Ook ben ik van plan ooit nog eens m'n achtervering te vervangen. Dat zullen dan waarschijnlijk Kitaco's worden of Gazi gasveren.

@Xorep: Heb het stukje weggehaald, ik dacht inderdaad ook al dat alleen Jinchengs zo heette :)

Inbreed.clan667
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 feb 2007 17:19
Locatie: Appeldorp
Contacteer:

Bericht door Inbreed.clan667 »

errug leuk in het wit

misschien die sigaren bandjes met groen er op zetten
samen met wat lady dax schildjes en natuurlijk een bloemetjes zadel
maar zo is die ook gaaf

greetz
www.clan667.com

The next Dutch Freezetag Server

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Bloemetjes zadel vind ik juist niet echt mooi. Ik weet dat het op de Honda White Dax zat, maar ik heb liever een zwarte (of iets anders, maar geen bloemetjes). Groene stickers heb ik ook aan gedacht ja, maar het hele zwart-wit idee vond ik ook wel leuk staan :)

En wat die Lady-dax schildjes betreft, hoe zien die eruit eigenlijk?

Jaap

Bericht door Jaap »

MJB schreef:Bloemetjes zadel vind ik juist niet echt mooi. Ik weet dat het op de Honda White Dax zat, maar ik heb liever een zwarte (of iets anders, maar geen bloemetjes). Groene stickers heb ik ook aan gedacht ja, maar het hele zwart-wit idee vond ik ook wel leuk staan :)

En wat die Lady-dax schildjes betreft, hoe zien die eruit eigenlijk?
je vergeet iets essentieels bij het zwart wit idee :D

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Zwart achterlicht en knipperlichten? :mrgreen:

Ja ik weet wat je bedoelt, maar maak dan ook even een topic met jouw Dax :wink:

Jaap

Bericht door Jaap »

done

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

de bestuurder zou 'n neger moeten zijn.......

Jaap

Bericht door Jaap »

BasC50 schreef:de bestuurder zou 'n neger moeten zijn.......
wie weet isie dat ook :wink:

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Jaap schreef:
BasC50 schreef:de bestuurder zou 'n neger moeten zijn.......
wie weet isie dat ook :wink:
Dat niet, maar wat niet is kan nog komen...

Inbreed.clan667
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 feb 2007 17:19
Locatie: Appeldorp
Contacteer:

Bericht door Inbreed.clan667 »

lol
een neger op een white lady dax......

dit zijn de schildjes
Afbeelding
en dit de sigarenbandjes
Afbeelding
en het bloemetjes zadel
Afbeelding

greetz
www.clan667.com

The next Dutch Freezetag Server

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Update!

Nieuwe foto met voorspatbord beugel, stukje tekst erbij en toekomstplannen bijgewerkt :)

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Ding word al mooi, andere banden ook . Maar die 8gaats velgen op een dax ben ik niet zo voor, maja eigen keuze .

Plaats reactie