M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

M'n Witte Dax. Nu met Dubbele Over!

Bericht door MJB »

Ik rij sinds een jaar rond op een Skyteam ST50-6, al noem ik het gewoon een Dax.

In het begin zag hij er zo uit:
Afbeelding

Bij de aankoop had ik gelijk al een OT Dax achterlicht + beugel en orginele knipperlichten gekocht. Even later kwamen daar ook sigarenbandjes bij, dat gemonteerd te hebben was dit het resultaat:
Afbeelding

Daar heb ik een flinke tijd mee rondgereden. Na een tijd begon ik het geluid toch een beetje beu te worden. Maanden heb ik gekeken naar uitlaten, meer ervan gedroomd dan actie ondernomen. Pas sinds een maand geleden ben ik wat actiever ernaar op zoek gegaan. Uiteindelijk besloot ik dat ik een onderliggende carbon uitlaat wilde. Dan nog even kijken welk merk en type. M'n keuze lag tussen:
- Over Carbon enkel
- Daytona Megaphone
- NHRC Onderlangs
- Kitaco Onderlangs

Uiteindelijk kreeg ik voor het luttele bedrag van 125 euro een Daytona Megaphone aangeboden door iemand uit België, in de buurt van Gent. Hier ben ik naartoe gegaan en heb uiteindelijk de uitlaat voor 100 euro meegekregen. Een topkoop, de buis vertoonde een paar kleine plekjes die licht geroest waren en de aluminium beugel om de demper was een klein beetje bekrast. Nauwelijks beschadigd dus, en gemonteerd niet te zien. Ook heb ik een Sleepy Eye erop gezet (gekregen voor m'n verjaardag). Zo rij ik nu dus rond:
Afbeelding

Alweer een tijdje terug heb ik die Megaphone geruild voor een enkele Over Carbon. Die uitlaat vond ik toch mooier en de Megaphone maakte me wat teveel herrie. Hier een foto met Over:
Afbeelding

Alweer een mooie ruil dus, een Megaphone in wat mindere staat tegen een Over in zeer goede staat. En heb ik uiteindelijk 120 euro voor betaald :)

Inmiddels een voorspatbord beugel gemonteerd en wat foto's gemaakt:
Afbeelding