Little Cub vanaf pag 16

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door nielspbr »

sl70...

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door René »

Jep.

Na een beetje klussen ziet het er zo uit:

Afbeelding

Dit zijn de onderdelen, op wat klein grut na, die ik tot nu toe heb. De rest moet ik nog bij elkaar zien te sprokkelen. Een zadel is al onderweg.

Voor de wielen wilde ik eigenlijk gewoon ss/cd/c naven gebruiken. SL naven zijn niet hetzelfde maar mij lijkt me dat SS naven ook gewoon moeten passen. Als het kan wil ik een cd naaf achter, ivm het andere tandwielsysteem. Wat moet je daarvoor doen? De sleuf aan de linkerkant groter maken?
Laatst gewijzigd door René op 17 nov 2011 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door nielspbr »

Was een sl achterwiel niet kleiner als 17" ?

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door René »

Jawel, 14 inch. Voorwiel is 16 inch. Maar het is de bedoeling dat ik het hele ding weer netjes ga maken. Dus stralen en laten coaten, boutjes laten verzinken, enz. Er komen ook nieuwe velgen en spaken, dus heb alleen de naven nodig.

jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door jifu-dax »

Nice René,

Maak er iets mooi`s van!

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door niek is ik »

Setje xl50 of XR80 wielen pakken?

Volgens mij zijn die het zelfde...

Achternaaf lijkt mij in iedergeval dat model in plaats van SS...

Al maakt het ook niet veel uit...


Inderdaad beter CD naaf pakken, geen gekut meer met dat tandwiel systeem. Moet je inderdaad aan een kant de achterbrug uitvijlen.
En CD remplaat enzo hebben, die is anders als ss. En ook weer anders als XL/XR

EDIT:
Wat ik vergeet:
Super gaaf ding!
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door René »

Thnx

Misschien dat ik gewoon wat sl70 wielen van ebay trek. Is misschien net zo makkelijk. Wat is eigenlijk het verschil tussen deze naven en ss naven? De remplaat die omheen valt, ipv eromheen (zoals CB)?
Laatst gewijzigd door René op 18 nov 2011 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik..
Official HVN procrastinator
Berichten: 360
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:52
Locatie: Nijmegen

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door Erik.. »

Awesome! Super toffe fietsjes zijn dat, wellicht nog nét iets mannelijker dan chalies. Wordt een motorfiets?
Afbeelding

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door René »

Ja dat is wel de bedoeling. Weet alleen nog niet wat ik er voor blok onder hang. Wil eigenlijk zelf iets bouwen, maar dat gaat sowieso langzamer en meer geld kosten dan een 150cc bami blok. Dus daar moet ik nog even goed over nadenken.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door René »

Iemand een chaly kopen?

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door gerbrandicus »

Gaaf, nog een SL!
Heb je het op laten sturen uit de US? Dure grap, dat frame. Heb ik ook gedaan, maar toen kon het nog met de boot en was het allemaal goedkoper.
Je bent in elk geval goed begonnen, de zijkappen zijn lastig. Achterlichtsteun is heel lastig en heel duur, dus daar wil ik zelf ook iets anders op verzinnen.
Je kunt gewoon SS naven nemen, zijn volgens mij precies hetzelfde. Het onderdeelnummer is inderdaad anders, maar ik zou niet weten wat er anders is. Als je SS naafjes hebt kun je eens komen vergelijken met mijn wielen.
Ik moet eigenlijk ook eens de tandjes tellen van de telleraandrijving, dat zal wel anders zijn.
CD achternaaf zal wel pas te maken zijn.

Ik heb nog SL70 carters voor je als je wilt, dan heb je het enigszins origineel.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door René »

Was best een duur grapje inderdaad. Ik denk zo'n 300 dollar aan verzendkosten. Gelukkig staat de dollar laag. Ben wel blij met hele pakket. De spatborden zijn mooi recht en zonder deuken. Tank ook zonder deuken en roest. Zijkappen zijn gaaf. Dus ben er wel tevreden mee.

Een sl voornaaf heb ik al een op de kop getikt voor niet al te duur. Achternaaf moet ik nog even kijken. Want er staan veel complete wielen op ebay, maar dan betaal je gelijk 80 dollar aan verzendkosten. Dus ik ga gewoon even afwachten of er wat voorbij komt. Vragen of de verkoper de naaf eruit wil slijpen is ook een optie. Maar als het niks wordt ga ik het gewoon met een ss naaf proberen.

Dat achterlichtsteunen duur zijn heb ik wel gemerkt. Maargoed, de winter duurt nog lang, dus nog tijd genoeg om rustig af te wachten.

Of de telleraandrijving anders is weet ik niet. Zou het niet kunnen dat het verschil gewoon in de teller zit?

Ik wil wel een sl70 blok gaan ombouwen naar 110cc ofzo. Maar om de kosten een beetje te drukken heb ik besloten om dat naar de volgende winter te schuiven. Voorlopig gooi ik er dan gewoon een bami blok onder :oops: . Moet dan alleen nog even kijken met welk blok ik het ding dan laat keuren. Heb nog wel een 50cc chaly blok liggen. Daar zou het volgens mij ook mee moeten kunnen.

Wat wil je hebben voor die carters? Heb ze nu niet echt nodig, maar wil er wel ff over na denken. Misschien nog ander sl spul in de aanbieding? Ik zelf heb alleen nog een tank over, interesse?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door nielspbr »

Tellers zijn vanbinnen over het algemeen hetzelfde kwa input, de correcte overbrenging wordt bij het wiel gemaakt.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Chaly pag 3, nieuw project pag 4!!!

Bericht door NIX »

Hee Jaimy, doe eens een paar plaatjes van een SL achterwiel?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie