Honda/bami SS50 en C50.
Honda/bami SS50 en C50.
Nieuwe foto's van de C staan onderaan dit bericht.
Nou. dit is mijn ss.
Ik heb dit projectje bijna een jaar geleden gekocht en er met pauzes(je koopt ook eens wat anders dan onderdelen) aan gewerkt. Dit is het resultaat, ik ben er zelf erg blij mee. Een vrij groot van alle onderdelen zijn nieuw, vaak origineel honda, maar zonder bami had ik het niet gered. Er hangt een 50 cc blokje van motomonkeys onder, wat lekker loopt. Er moeten nog wel wat dingetjes aan verandert worden, met name het stukje beunbuis wat er nu onder hangt. Dit ding maakt wel zo'n gigantische bak herrie dat je er na een tijdje zat van wordt. Ik ga binnenkort een poging doen een ander uitlaatje te bakken, want dit kan niet lang goed gaan met de politie. Iemand een fijn adresje voor gewone stalen lasbochten met een dunne wand?
Sinds gisteren heb ik er een c50 bij, volgens mij toch wel tot enige spijt van Jurrien. Maarja, ik ga hem helemaal opknappen. Eigenlijk ook wel een soort van zonde, zoals hij er zo bij staat op de foto vind ik hem eigenlijk heel erg mooi, ik voel me lichtelijk schuldig. Maar aan de andere kant is het ook niet goed hem nog verder te laten roesten, dus de keuze is gemaakt. De c ligt nu grotendeels uitelkaar, alleen wat boutjes van de ophanging van de achterrem werken nog tegen. Dan het meeste vet en olie eraf halen, en in principe moet hij dan ergens in de komende weken naar de straler gaan. Ik weet wel ongeveer zeker dat er nieuwe stukken in gelast moeten worden, maar dat komt wel goed. Als dat zo ver is post ik nog wel eens een foto.
Even een kleine update hoe het staat met de C50. Het frame bleek bij nadere inspectie wel heel erg krokant, dus ik heb een ander frame gezocht. T'is geen c50 frame, maar een C90Z2 frame. Dit frame heeft o.a. een andere ophanging van de veren en van het blok, dus er moet nog wel wat aan gebeuren. Het frame heeft echter weinig roest. De ducktail is er wel af, helaas. Maargoed, mijn plan was toch niet de brommer te restaureren naar zijn originele staat, zo lang hij in mijn ogen mooi wordt, vind ik het goed. Nu, de plannen. Ik wil er een aparte brommer van maken. Ik zou er graag wat meer tellertjes, klokjes en andere meuk op vast maken. Er komt ook een houder voor een coertbrander op. Of hij enigzins mooi wordt? geen flauw idee. In ieder geval, de tank heb ik verlast, zodat ik een oldskool zadeltje kon maken. Dit 'zadel' is nog lang niet klaar, het moet nog flink verstevigd worden. De afwijkende veerophanging van dit frame maakt het wel mogelijk twee brooks fietszadelveren onder het zadel te beunen. Er is een begin te zien van een cockpitje op de framebuis, met een toerenteller en twee grote schakelaars. Doel van de schakelaars is nog onbekend. Ik wil nog wat meer spul prutsen op en naast die framebuis, zodat die wat voller wordt. Misschien nog een versnellingsindicator, voltmeter, oliekoelertje? De hele brommer is nog in een pril stadium, maar ik wil even goed weten wat ik er nu wel of niet op ga maken, voordat ik iets vastlas. Ik weet nog niet wat ik met het stuur ga doen. Ik sta open voor alle ideeën, zolang het een beetje te realiseren is.
Een paar brakke foto's van het hoopje ijzer. Laat maar weten hoe je erover denkt.
Joooooo dan.
Welnu, na een paar maanden klooien en schelden, is de C ineens veranderd in een rijdende brum. Hij koppelt redelijk, schakelt redelijk, hij remt wel goed. Hij geeft licht, geen snelheid, en twee keer zoveel toeren aan als het blok werkelijk draait. Daarnaast trilt hij nog als een bezetene, en is voelt het zadel nog wat hard aan. Oftewel, er moeten nog wat dingetjes aan gebeuren, maar ik vind hem tof!
Er zitten ook nog wat meer recentere plaatjes van de ss bij.
Heeeeeeeeeee hiep hoi heee,
Kijk eens aan, allemaal nieuwe plaatjes.
Ík vind het een best beest, en jij?
Bauke
Nou. dit is mijn ss.
Ik heb dit projectje bijna een jaar geleden gekocht en er met pauzes(je koopt ook eens wat anders dan onderdelen) aan gewerkt. Dit is het resultaat, ik ben er zelf erg blij mee. Een vrij groot van alle onderdelen zijn nieuw, vaak origineel honda, maar zonder bami had ik het niet gered. Er hangt een 50 cc blokje van motomonkeys onder, wat lekker loopt. Er moeten nog wel wat dingetjes aan verandert worden, met name het stukje beunbuis wat er nu onder hangt. Dit ding maakt wel zo'n gigantische bak herrie dat je er na een tijdje zat van wordt. Ik ga binnenkort een poging doen een ander uitlaatje te bakken, want dit kan niet lang goed gaan met de politie. Iemand een fijn adresje voor gewone stalen lasbochten met een dunne wand?
Sinds gisteren heb ik er een c50 bij, volgens mij toch wel tot enige spijt van Jurrien. Maarja, ik ga hem helemaal opknappen. Eigenlijk ook wel een soort van zonde, zoals hij er zo bij staat op de foto vind ik hem eigenlijk heel erg mooi, ik voel me lichtelijk schuldig. Maar aan de andere kant is het ook niet goed hem nog verder te laten roesten, dus de keuze is gemaakt. De c ligt nu grotendeels uitelkaar, alleen wat boutjes van de ophanging van de achterrem werken nog tegen. Dan het meeste vet en olie eraf halen, en in principe moet hij dan ergens in de komende weken naar de straler gaan. Ik weet wel ongeveer zeker dat er nieuwe stukken in gelast moeten worden, maar dat komt wel goed. Als dat zo ver is post ik nog wel eens een foto.
Even een kleine update hoe het staat met de C50. Het frame bleek bij nadere inspectie wel heel erg krokant, dus ik heb een ander frame gezocht. T'is geen c50 frame, maar een C90Z2 frame. Dit frame heeft o.a. een andere ophanging van de veren en van het blok, dus er moet nog wel wat aan gebeuren. Het frame heeft echter weinig roest. De ducktail is er wel af, helaas. Maargoed, mijn plan was toch niet de brommer te restaureren naar zijn originele staat, zo lang hij in mijn ogen mooi wordt, vind ik het goed. Nu, de plannen. Ik wil er een aparte brommer van maken. Ik zou er graag wat meer tellertjes, klokjes en andere meuk op vast maken. Er komt ook een houder voor een coertbrander op. Of hij enigzins mooi wordt? geen flauw idee. In ieder geval, de tank heb ik verlast, zodat ik een oldskool zadeltje kon maken. Dit 'zadel' is nog lang niet klaar, het moet nog flink verstevigd worden. De afwijkende veerophanging van dit frame maakt het wel mogelijk twee brooks fietszadelveren onder het zadel te beunen. Er is een begin te zien van een cockpitje op de framebuis, met een toerenteller en twee grote schakelaars. Doel van de schakelaars is nog onbekend. Ik wil nog wat meer spul prutsen op en naast die framebuis, zodat die wat voller wordt. Misschien nog een versnellingsindicator, voltmeter, oliekoelertje? De hele brommer is nog in een pril stadium, maar ik wil even goed weten wat ik er nu wel of niet op ga maken, voordat ik iets vastlas. Ik weet nog niet wat ik met het stuur ga doen. Ik sta open voor alle ideeën, zolang het een beetje te realiseren is.
Een paar brakke foto's van het hoopje ijzer. Laat maar weten hoe je erover denkt.
Joooooo dan.
Welnu, na een paar maanden klooien en schelden, is de C ineens veranderd in een rijdende brum. Hij koppelt redelijk, schakelt redelijk, hij remt wel goed. Hij geeft licht, geen snelheid, en twee keer zoveel toeren aan als het blok werkelijk draait. Daarnaast trilt hij nog als een bezetene, en is voelt het zadel nog wat hard aan. Oftewel, er moeten nog wat dingetjes aan gebeuren, maar ik vind hem tof!
Er zitten ook nog wat meer recentere plaatjes van de ss bij.
Heeeeeeeeeee hiep hoi heee,
Kijk eens aan, allemaal nieuwe plaatjes.
Ík vind het een best beest, en jij?
Bauke
Laatst gewijzigd door BaukeSS op 05 sep 2009 19:57, 7 keer totaal gewijzigd.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
- Locatie: Ommen
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
- Bezit: Honda SS50 en C50
- Locatie: Odijk
haha ja zou kunnen, dan ga ik altijd naar mn werk. Hij is inderdaad een stuk anders dan de meeste ssjes, maar dat was ook een beetje mijn doel. Sleepy eye heb ik nog wel liggen, ik zal zo wel eens kijken of het mooi staat.joey schreef:mooi ding
volgens mij zag ik deze gistermorgen (zaterdag) rond een uur of 9 rijden kwam met veel kabaal uit de vrouwenlaan en ging richting de grenslaan.
In ieder geval bedankt voor de positieve reacties, ik zal wel weer eens een update doen als ik een ander uitlaatje heb(sportuitlaat zou ik wel graag willen, maar er moet eerst nog even een skireisje afbetaald worden )
Bauke
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
- Locatie: regio Amersfoort
B&DHC schreef:strak ding vind alleen de streepen op het frame niet zo geslaagd.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.