Honda/bami SS50 en C50.

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
BaukeSS
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 nov 2007 19:15
Locatie: Zwolle

Honda/bami SS50 en C50.

Bericht door BaukeSS »

Nieuwe foto's van de C staan onderaan dit bericht.

Nou. dit is mijn ss.
Ik heb dit projectje bijna een jaar geleden gekocht en er met pauzes(je koopt ook eens wat anders dan onderdelen) aan gewerkt. Dit is het resultaat, ik ben er zelf erg blij mee. Een vrij groot van alle onderdelen zijn nieuw, vaak origineel honda, maar zonder bami had ik het niet gered. Er hangt een 50 cc blokje van motomonkeys onder, wat lekker loopt. Er moeten nog wel wat dingetjes aan verandert worden, met name het stukje beunbuis wat er nu onder hangt. Dit ding maakt wel zo'n gigantische bak herrie dat je er na een tijdje zat van wordt. Ik ga binnenkort een poging doen een ander uitlaatje te bakken, want dit kan niet lang goed gaan met de politie. Iemand een fijn adresje voor gewone stalen lasbochten met een dunne wand?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sinds gisteren heb ik er een c50 bij, volgens mij toch wel tot enige spijt van Jurrien. Maarja, ik ga hem helemaal opknappen. Eigenlijk ook wel een soort van zonde, zoals hij er zo bij staat op de foto vind ik hem eigenlijk heel erg mooi, ik voel me lichtelijk schuldig. Maar aan de andere kant is het ook niet goed hem nog verder te laten roesten, dus de keuze is gemaakt. De c ligt nu grotendeels uitelkaar, alleen wat boutjes van de ophanging van de achterrem werken nog tegen. Dan het meeste vet en olie eraf halen, en in principe moet hij dan ergens in de komende weken naar de straler gaan. Ik weet wel ongeveer zeker dat er nieuwe stukken in gelast moeten worden, maar dat komt wel goed. Als dat zo ver is post ik nog wel eens een foto.

Afbeelding

Afbeelding

Even een kleine update hoe het staat met de C50. Het frame bleek bij nadere inspectie wel heel erg krokant, dus ik heb een ander frame gezocht. T'is geen c50 frame, maar een C90Z2 frame. Dit frame heeft o.a. een andere ophanging van de veren en van het blok, dus er moet nog wel wat aan gebeuren. Het frame heeft echter weinig roest. De ducktail is er wel af, helaas. Maargoed, mijn plan was toch niet de brommer te restaureren naar zijn originele staat, zo lang hij in mijn ogen mooi wordt, vind ik het goed. Nu, de plannen. Ik wil er een aparte brommer van maken. Ik zou er graag wat meer tellertjes, klokjes en andere meuk op vast maken. Er komt ook een houder voor een coertbrander op. Of hij enigzins mooi wordt? geen flauw idee. In ieder geval, de tank heb ik verlast, zodat ik een oldskool zadeltje kon maken. Dit 'zadel' is nog lang niet klaar, het moet nog flink verstevigd worden. De afwijkende veerophanging van dit frame maakt het wel mogelijk twee brooks fietszadelveren onder het zadel te beunen. Er is een begin te zien van een cockpitje op de framebuis, met een toerenteller en twee grote schakelaars. Doel van de schakelaars is nog onbekend. Ik wil nog wat meer spul prutsen op en naast die framebuis, zodat die wat voller wordt. Misschien nog een versnellingsindicator, voltmeter, oliekoelertje? De hele brommer is nog in een pril stadium, maar ik wil even goed weten wat ik er nu wel of niet op ga maken, voordat ik iets vastlas. Ik weet nog niet wat ik met het stuur ga doen. Ik sta open voor alle ideeën, zolang het een beetje te realiseren is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paar brakke foto's van het hoopje ijzer. Laat maar weten hoe je erover denkt.

Joooooo dan.

Welnu, na een paar maanden klooien en schelden, is de C ineens veranderd in een rijdende brum. Hij koppelt redelijk, schakelt redelijk, hij remt wel goed. Hij geeft licht, geen snelheid, en twee keer zoveel toeren aan als het blok werkelijk draait. Daarnaast trilt hij nog als een bezetene, en is voelt het zadel nog wat hard aan. Oftewel, er moeten nog wat dingetjes aan gebeuren, maar ik vind hem tof!

Er zitten ook nog wat meer recentere plaatjes van de ss bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Heeeeeeeeeee hiep hoi heee,

Kijk eens aan, allemaal nieuwe plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ík vind het een best beest, en jij?

Bauke
Laatst gewijzigd door BaukeSS op 05 sep 2009 19:57, 7 keer totaal gewijzigd.

japCD50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jun 2007 21:19
Locatie: Doorn

Bericht door japCD50 »

aparte ss, maar best vet opzich

sleepy eye zou hem vetter maken denk ik!

ik had ook stukje beunbuis er op zitten, dat geluid is niet te harden..
wil je niet liever sport uitlaatje dan gewoon normaal ding?
bolo

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

deze zag ik laatst ook al op school staan, nette brommer

B&DHC
4T-MSB addict
Berichten: 820
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:10
Locatie: Eindhoven

Bericht door B&DHC »

strak ding vind alleen de streepen op het frame niet zo geslaagd.

is zoon uitlaat zonder demper niet wat slecht voor je blokje?

pirtre
4T-MSB regular
Berichten: 381
Lid geworden op: 22 feb 2007 19:12
Locatie: Amersfoort

Bericht door pirtre »

mooi origineel ding hoor!
alleen die uitlaat :?
maarja, dat wilde je zelf ook al veranderen

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

gaafste ss die ik in tijden heb gezien, echt heel stoer 8)
TWD for life!

Basdb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2007 16:02
Locatie: Zwolle

Bericht door Basdb »

Netjes netjes netjes :D Gaaf ding...een beetje vreemd, maar wel lekker :P

joey
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2007 11:47
Locatie: zwolle

Bericht door joey »

mooi ding
volgens mij zag ik deze gistermorgen (zaterdag) rond een uur of 9 rijden kwam met veel kabaal uit de vrouwenlaan en ging richting de grenslaan.

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

Gaaf ding!
uitlaat is wat minder, maar daar ga je iets aan doen gelukkig!

ik heb hetzelfde probleem met mijn koppeling, dus als iemand een oplossing heeft !?

BaukeSS
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 nov 2007 19:15
Locatie: Zwolle

Bericht door BaukeSS »

joey schreef:mooi ding
volgens mij zag ik deze gistermorgen (zaterdag) rond een uur of 9 rijden kwam met veel kabaal uit de vrouwenlaan en ging richting de grenslaan.
haha ja zou kunnen, dan ga ik altijd naar mn werk. Hij is inderdaad een stuk anders dan de meeste ssjes, maar dat was ook een beetje mijn doel. Sleepy eye heb ik nog wel liggen, ik zal zo wel eens kijken of het mooi staat.

In ieder geval bedankt voor de positieve reacties, ik zal wel weer eens een update doen als ik een ander uitlaatje heb(sportuitlaat zou ik wel graag willen, maar er moet eerst nog even een skireisje afbetaald worden :lol: )

Bauke

Camiel
4T-MSB addict
Berichten: 871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:26
Bezit: SS50
Locatie: Tilburg

Bericht door Camiel »

Basdb schreef:Een beetje vreemd, maar wel lekker
Te ziek, dit wilde ik ook posten :P
Honda SS50 125cc 49cc

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Bericht door se7ven »

B&DHC schreef:strak ding vind alleen de streepen op het frame niet zo geslaagd.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

bedenk is hoe die eruit ziet zonder strepen, juist... hetzelfde als elke ss maar dan bruin ipv zwart
TWD for life!

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

SingaBernd schreef:Gaaf ding!
uitlaat is wat minder, maar daar ga je iets aan doen gelukkig!

ik heb hetzelfde probleem met mijn koppeling, dus als iemand een oplossing heeft !?
Klein beetje meer speling geven wil het probleem nog weleens oplossen..
Ga heen en vereenvoudig u!

ruben
4T-MSB regular
Berichten: 251
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door ruben »

nitelife schreef:bedenk is hoe die eruit ziet zonder strepen, juist... hetzelfde als elke ss maar dan bruin ipv zwart
inderdaad, ik vind het wel wat hebben.

Ik hoop voor je dat je een donkere kleur jas heb, zal wel lekker spetteren :D

Plaats reactie