Mijn Honda MotoDAX (update: af & draaiend)

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

wel dan heb je een opgeboorde wave 100 te pakken. een wave 125blok heeft namelijk 3 ophangingspunten die niet overeenkomen. als je een blok met 2 ophangpunten hebt zit je goed.
TWD for life!

Dakana
4T-MSB regular
Berichten: 473
Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Dakana »

wave 125 blok ;

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Engine.jpg

past indd niet onder een normaal frame
Afbeelding

florens
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 feb 2008 19:25
Locatie: Den Hoorn, ZH

Bericht door florens »

Hallo,

Het framenummer start met PT125 en er zitten twee ophangpunten aan. Wat ik wel opvallend vond (het pakket is ondertussen met de zeepost mee), was dat de cartervorm anders is. Ik heb een donkerbruin vermoeden, dat ik ook nog een WAVE/NICE 110 mee moet nemen. Heeft iemand daar nog suggesties voor? Ik heb al gezien dat ze hier WAVE en NICE-motoren hebben met twee type cylinders: koelribben in de rijrichting en koleribben dwarsover. De laatste zijn volgens mij de nieuwere. Al maakt dat hier geen moer uit. Ik heb hier een paar blokken open zien gaan met nog geen 10.000 km op de teller, die volledig op waren.

Mocht het nu allemaal niet passen, dan ben ik niet direct van plan mijn hele frame om te bouwen. Het lijkt dan weer een beetje als vroeger... ja, een verhaaltje uit de oude doos: eind jaren '80 probeerden wij van die koeienblokken (OT C-90) onder een SS te sleutelen. Die hadden drie ophangpunten en dat werkte helemaal niet.

Zijn kop en cylinder van de 125 bruikbaar op een GB4, 5 of 6 carter? De onderdelen lijken namelijk verdacht veel op de nieuwe spullen van Takegawa.

Iemand nog een aanrader wat mee te nemen uit Camboja of Vietnam op viertaktgebied?

Alvast bedankt voor de reacties tot op heden.
'zou ff een oproepje op marktplaats zetten voor een kleppen deksletje, moeten er genoeg liggen bij de verschillende prikkers denk ik....'

Plaats reactie