Mijn Honda SS50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Michiel C

Mijn Honda SS50

Bericht door Michiel C »

Deze Plofpony over gekocht van mijn broeder die hem toen een jaartje in bezit had. Ik kocht hem met een Zonsheng 70 cc blokje, net gespoten tank en in redelijke staat. zag er zo uit toen:

Afbeelding

Had er eigenlijk gelijk al een nieuw uitlaatje voor gekocht (NHRC) en stickers op de tank gedaan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een maandje of 2/3 gewoon lekker rond gereden met deze ss, en deed het altijd prima. Ik ben toen helaas uitgegleden over een stuk modder toen ik af moest remmen voor een stoplicht :? . Ik hield er een schaaf in mijn nieuwe uitlaat, diepe kras in mijn originele voorspatbord (balen), koplamphuis afgebroken, schaaf in mijn originele km teller, en steppenbalkje gebroken aan over...
Nu ik toch bezig was met het opbouwen van mijn ss vond ik het ook wel nodig om wat nieuwe dingen ervoor te kopen. heb nieuwe kleinere achterveertjes gekocht, nieuw koplamphuisje, frame laten poedercoaten, voorvork weer netjes maken en natuurlijk alles lekker oppoetsen.. uiteindelijk zag het er zo uit:

Afbeelding
Afbeelding

Al een tijdje terug is toen mijn zonshen 70 blokje vastgelopen door een afstandsringetje die ik vergeten was bij de tandwielen. Deze as vond het daarom nodig om in mijn carter te boren.
Toen dacht ik: laat ik maar van dat gezeik af zijn van immitatie en gewoon een ori blokje kopen. Na een lange tijd sparen en zoeken kwam ik er eentje tegen, Een ori full 70 met snelle nok nog wel te verstaan (bedankt dummie). Nu met dit nieuwe blokje loopt hij erg goed.
nog een aantal nieuwe foto's:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bedrading is helemaal in orde en er hoeft eigenlijk vrij weinig aan te gebeuren. Het enige wat mij wel dik zou lijken is een schijfrem te hebben. Dit is nu mogelijk omdat ik een oude complete Cb-50 heb gekocht. Hiervan ga ik de voorvork weg halen en helemaal op mijn ss monteren. Het enige wat ik daar aan moet doen is de balhoofdpen van de cb verwisselen met die van mijn ss...

Commentaar is welkom, zowel positief als negatief
Laatst gewijzigd door Michiel C op 10 mei 2007 12:14, 5 keer totaal gewijzigd.

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

leuk ssje man! :wink:
Afbeelding

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

en koop nu maar 'n ori-blokje, 8)

R-onald
4T-MSB regular
Berichten: 250
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:35
Locatie: austerlitz

Bericht door R-onald »

leuk ding! jou zie ik dus steeds rijden in zeist! Ik denk steeds dat het boele is maar nu weet ik voortaan NHRC Michiel, kitaco uitlaat boele :lol:

y0ur1

Bericht door y0ur1 »

Kun je de fotos nog klikbaar maken voor een grotere versie :P

Timon de Klein
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 192
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Werkhoven

Bericht door Timon de Klein »

Staat achter je ss de cd50 van Wardt (hoe je het schrijven moge) die later een geknikt frame had?

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

leuk ding hoor!
idd jammer dat je op je snuffert bent gegaan, maar ach... volgens mij gebeurd iedereen dat wel een keer :)

sugardaddy
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2007 07:33
Locatie: Amersfoort

Bericht door sugardaddy »

spreek voor jezelf ouwe

Denniss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:16
Locatie: Hoevelaken

Re: Mijn Honda SS50

Bericht door Denniss »

Michiel C schreef:Helaas is 4 maandjes geleden mijn blokje vastgelopen met een as die mijn carter in boorde (afstandsringetje vergeten). kan nu dus niet rijden maar dit is misschien wel goed met dit verschrikkelijke weer.. Maar ben opzoek naar een nieuwe

Kom maar op met het commentaar
dit is wle het goede moment een blokje te regelen geloof ik :P

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

als je kijkt wanneer ie zn topic heeft gestart :roll:

inmiddels bopt ie weer rond
Afbeelding

Michiel C

Bericht door Michiel C »

heb nu al weer een tijdje een ori blokje, hij loop nu weer geweldig en met dit weer is dat ook wel chill.
Die daar achter staat (rode cd) is inderdaad van ward, is mijn broeder dus staat indezelfde schuur. Hij heeft er nieuw frame voor gekocht, wnat die andere was zo krom als een glijbaan. blokje ligt uit elkaar omdat er iets mis was met de krukas... moet ook nog gemaakt worden...
Binnenkort maak ik nog wel een aantal nieuwe foto's, en hoe ik ze klikbaar moet maken weet ik niet, dus.[/quote]

Michiel C

Bericht door Michiel C »

Nieuwe foto's toegevoegd.

Michiel C

Bericht door Michiel C »

bedrading is nu helemaal goed, alles doet het behalve pinkers, want dat vind ik persoonlijk niks. neutraallampje, toeter, voorlicht (groot+klein), achterlicht en remlicht werken. dit alles met accu spanningsregelaar en gelijkrichter. was veel gedoe maar hij doet t nu wel perfect.
het enige is een schijfremmetje als ik geld heb....

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Bericht door Steve55 »

dan is et nu tijd voor schijfrem dus :P

Staat te koop... moet alleen nog langere voorpoten halen en een mt Tstuk en gaan met die banaan (a)
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

LJV

Bericht door LJV »

Leuke brommer, mooie kleur ook! Wat is de kleurcode voor dit oranje, weet je die nog?

Groeten!

Plaats reactie