Honda ZB 88SR
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Zo jij zit niet stil zeg! Goed werk.
Ik kan me precies voorstellen wat je bedoelt met dat lekker opgefokte hoogtoerige. Lekker voor een bocht met een flinke dot tussengas terugschakelen, de bocht in smijten met veel toeren en hem er lekker doorheen trekken, super!
Maar een platte Hitachi?
Sowieso heb ikzelf een hekel aan punten, maar met die krukas kan je ook geen vervroegend vliegwiel monteren. Of je moet de inner/outer speciaal voor die kruk nemen.
Ik kan me precies voorstellen wat je bedoelt met dat lekker opgefokte hoogtoerige. Lekker voor een bocht met een flinke dot tussengas terugschakelen, de bocht in smijten met veel toeren en hem er lekker doorheen trekken, super!
Maar een platte Hitachi?
Sowieso heb ikzelf een hekel aan punten, maar met die krukas kan je ook geen vervroegend vliegwiel monteren. Of je moet de inner/outer speciaal voor die kruk nemen.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Precciiiiieeessssgerbrandicus schreef: Ik kan me precies voorstellen wat je bedoelt met dat lekker opgefokte hoogtoerige. Lekker voor een bocht met een flinke dot tussengas terugschakelen, de bocht in smijten met veel toeren en hem er lekker doorheen trekken, super!
niet dat gemieter met een lomp koppelend vermogen wat meer schakelen is dan genieten
nou de plannen waren er al om een andere kruk te gaan monterenMaar een platte Hitachi?
Sowieso heb ikzelf een hekel aan punten, maar met die krukas kan je ook geen vervroegend vliegwiel monteren. Of je moet de inner/outer speciaal voor die kruk nemen.
en ik wist dat deze krukas met korte tap redelijk on-universeel zou zijn, maar de rest van het blok was wel wat ik nodig had, dus ik heb hem toch maar opgehaalt...
en de outor rotor komt op de nieuwe krukas, met verloop stukje dus dat moet goed komen
de punten moeten alleen eventjes werken om het blok te testen, daarna gaat de hele hopsa er weer onderuit
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
nou even een update
helaas, hij loopt nog niet
ik ben de hele middag bezig geweest, maar met iets te veel hooi op de vork en iets te veel delen die maar "precies goed moesten komen" krijg ik niet alles voor me kaar
momenteel lijkt het koppeligns deksel op het kitaco binnenwerk wat problemen te geven waardoor de koppeling om de paar omwentelingen weer blokeert
ook wil het boeltje niet ontkoppelen dus daar zit nog genoeg werk aan
gek genoeg het geen waar ik me het meest zorgen om maakte, de ontsteking
die knettert er prima op los, voor de paar omwentelingen die die haalt dan
met alle slangen links en rechts is het een grote warboel langs de uitlaat die rechtstreeks er door heen omhoog komt
en ook daarna geeft ie een probleem, hij komt met de korte cilinder tegen het frame aan, en ook de uitlaat demper lijkt niet te passen ...
nuja, die is bij te buigen, dat heb ik immers al is eerder moeten doen voor de lange cilinder....
goed en dan nog talloze kleine irritaties als een schakelas die minder ver naar buiten zit en daarom niet past met mijn backstep
ik ga het denk ik lekker op geven
aangezien ik morgen een open dag heb waar ik bij moet zijn,
dus zondag met de bandit!
helaas
helaas, hij loopt nog niet
ik ben de hele middag bezig geweest, maar met iets te veel hooi op de vork en iets te veel delen die maar "precies goed moesten komen" krijg ik niet alles voor me kaar
momenteel lijkt het koppeligns deksel op het kitaco binnenwerk wat problemen te geven waardoor de koppeling om de paar omwentelingen weer blokeert
ook wil het boeltje niet ontkoppelen dus daar zit nog genoeg werk aan
gek genoeg het geen waar ik me het meest zorgen om maakte, de ontsteking
die knettert er prima op los, voor de paar omwentelingen die die haalt dan
met alle slangen links en rechts is het een grote warboel langs de uitlaat die rechtstreeks er door heen omhoog komt
en ook daarna geeft ie een probleem, hij komt met de korte cilinder tegen het frame aan, en ook de uitlaat demper lijkt niet te passen ...
nuja, die is bij te buigen, dat heb ik immers al is eerder moeten doen voor de lange cilinder....
goed en dan nog talloze kleine irritaties als een schakelas die minder ver naar buiten zit en daarom niet past met mijn backstep
ik ga het denk ik lekker op geven
aangezien ik morgen een open dag heb waar ik bij moet zijn,
dus zondag met de bandit!
helaas
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
goed, gister Nacht dan toch werkend gekregen en vanochtend af gemaakt
dus helemaal klaar om te gaan
gingen we op pad met zijn 4e
om na 100meter weer om te keren en naar huis te rollen ... hij hield het weer voor gezien
wat er precies mis is me een raadsel, maar hij stopte er acuut mee en na wat testen zojuist doet ie het weer.... fijn ....
maar momenteel staat ie er dus zo bij ;
verdomt jammer dat het na al die moeite niet gelukt is om mee te rijden
het blokje pakt lekker fel op en reageert prima
toch zitten er nog wat spookproblemen in ...
naja, ga er binnenkort wel weer aan verder sleutelen
dus helemaal klaar om te gaan
gingen we op pad met zijn 4e
om na 100meter weer om te keren en naar huis te rollen ... hij hield het weer voor gezien
wat er precies mis is me een raadsel, maar hij stopte er acuut mee en na wat testen zojuist doet ie het weer.... fijn ....
maar momenteel staat ie er dus zo bij ;
verdomt jammer dat het na al die moeite niet gelukt is om mee te rijden
het blokje pakt lekker fel op en reageert prima
toch zitten er nog wat spookproblemen in ...
naja, ga er binnenkort wel weer aan verder sleutelen
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 29 jan 2007 15:08
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
wel
het blok is al reeds er onder uit
en uit elkaar getrokken
nieuwe blokje is in opbouw
voor nu alleen de vers.bak en krukas volledig uitgeshimt, dus moet nog hoop gedaan worden (koppeling, ontsteking, topend etc)
maar zo gaat ie er waarschijnlijk uit zien ;
de rechterkant lijkt ongewijzigd
de linker kant daar in tegen wel wat updates ;
thnx to arthur heel mooi superhead kapje ;
en natuurlijk de nodige kleine details ;
blok word als volgt ;
88cc ;
-gestraalde ss50ze carters
-nieuwe NTN bak lagers + bronze bussen
-kitaco 270% pomp
-takegawa/honda 5bak + take kickas
-kitaco 41.4 peervormige race krukas
-takegawa ot natte koppeling met kitaco 4plaats binnenwerk
-takegawa IDI ontsteking
-fukugawa HT distributie ketting
-takegawa 52mm superhead zuiger
-takegawa 52mm cilinder
-takegawa superhead A1
-takegawa 10620 nokkeas
-takegawa pe28 monkey-r spruitstuk
-keihin pe28 met funnel
nuja en de nodige kleine details als zelfgedraaide aanslut nippels in de kop, zelf gemaakt oliedopje met nippel onder aan koppelings carter, strak getrokken lifan vliegwiel kap met hippe take sticker etc
blokje gaat met zorg inelkaar dus t zal nog wel even duren voor dat het er een maal onder zit
groetjes
stef
het blok is al reeds er onder uit
en uit elkaar getrokken
nieuwe blokje is in opbouw
voor nu alleen de vers.bak en krukas volledig uitgeshimt, dus moet nog hoop gedaan worden (koppeling, ontsteking, topend etc)
maar zo gaat ie er waarschijnlijk uit zien ;
de rechterkant lijkt ongewijzigd
de linker kant daar in tegen wel wat updates ;
thnx to arthur heel mooi superhead kapje ;
en natuurlijk de nodige kleine details ;
blok word als volgt ;
88cc ;
-gestraalde ss50ze carters
-nieuwe NTN bak lagers + bronze bussen
-kitaco 270% pomp
-takegawa/honda 5bak + take kickas
-kitaco 41.4 peervormige race krukas
-takegawa ot natte koppeling met kitaco 4plaats binnenwerk
-takegawa IDI ontsteking
-fukugawa HT distributie ketting
-takegawa 52mm superhead zuiger
-takegawa 52mm cilinder
-takegawa superhead A1
-takegawa 10620 nokkeas
-takegawa pe28 monkey-r spruitstuk
-keihin pe28 met funnel
nuja en de nodige kleine details als zelfgedraaide aanslut nippels in de kop, zelf gemaakt oliedopje met nippel onder aan koppelings carter, strak getrokken lifan vliegwiel kap met hippe take sticker etc
blokje gaat met zorg inelkaar dus t zal nog wel even duren voor dat het er een maal onder zit
groetjes
stef
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Nee hoor, dat gaat perfect. Ik heb namelijk een NT C90 kap op OT carters, dus ook met gleuf, maar met een hele dag door de stromende regen rijden heeft hij geen enkele moeite.niek is ik schreef:het past wel zo'n kap maar sluit niet helemaal lekker aan...
dus als je een dagelijkse rijder bent kun je nog wel eens problemen krijgen met vocht...
Ga heen en vereenvoudig u!