Voorstellen Maarten en opknappen rode SS50

Wil je je voorstellen? Plaats hier je gezicht. Voor als je (nog) geen foto's van je brommer hebt.
SS50-Maarten
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
Bezit: Honda SS50 K1

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door SS50-Maarten »

Dat is een prachtig aanbod Nix, dank je wel! Ik druk op de "vind ik geweldig knop".

Voor nu moet ik eerst de brommer goed lopend hebben. Inmiddels heb ik de kleppen gesteld wat ik aanvankelijk toch niet goed had gedaan want ze tikten luid. Nog een keer geprobeerd en toen was het veel beter. Reed ook beter. Met windje mee 72 kmph op de klok.

De carburateur heb ik beter op orde. Zo vond ik in het bijgeleverde doosje met spullen van de oude eigenaar een andere gasnaald. Want het bleef toch een beetje vaag dat de gasnaald zo hoog (rijk) mogelijk moest staan. De andere zit er nu in op de een na hoogste (rijkste) stand. Hoofdsproeier 90 heb ik geprobeerd, brommer begon wat te pruttelen in hoge toeren, dus teruggegaan naar 85. Stationairsproeier 35 is onderweg (had het verkeerde model besteld). Zit nu 33 in. Zal niet veel schelen denk ik.
Nu reageert de brommer eindelijk op de luchtschroef.

Desondanks blijf ik met één probleem zitten: als de motor warm is dan gaat het bij stationair draaien en bij het gas dichtdraaien na een stuk volgas mis. Ploffen, uitvallen. Aanduwen. Inmiddels ben ik er vrij zeker van dat het de ontsteking is, maar ik weet niet goed waar te beginnen. Bobine, ontstekingsspoel, puntjes, condensator. Liefst zet ik alles er nieuw op zodat het gewoon goed is....

Afbeelding
Stationairsproeiers. Links is dus niet het goede model. De verkeerde besteld.


Afbeelding
Andere gasnaald (links) is iets dunner. Doet het beter


Afbeelding
Mitsubishi ontsteking


Afbeelding
Motorblok is een CD50E. Is dat ok?
Voortandwiel is 13.


Afbeelding
Inlaatklep gesteld.


Afbeelding
Uitlaatklep gesteld.
Heppie met kleppie! :D

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 698
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door Dennoz »

begin met de meest simpele dingen! dat zijn de je contactpunten schuren , op tijd zetten en je bougiedop vervangen op een klein stukje afgeknipte kabel, je vliegwiel is vastgezet zo te zien , die kan je een klein beetje op voorontsteking zetten ( dus puntjes open net voordat f op je vliegwiel het streepje passeert.
de carburateur afstellen kan af en toe een taaie zijn , wellicht moet je alle kanalen een keer goed doorblazen.
een lichtere overbrenging in je bak zal namelijk niks verbeteren aan de afstelling.
en of Nix je in dit geval daadwerkelijk hulp aangeboden heeft kan je op meerdere manieren lezen, volgens mij was hij meer met zijn veren aan het pronken!
Hop hop gas dr op

SS50-Maarten
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
Bezit: Honda SS50 K1

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door SS50-Maarten »

Dennoz schreef: 24 mei 2024 06:56Begin met de meest simpele dingen! dat zijn de je contactpunten schuren , op tijd zetten en je bougiedop vervangen op een klein stukje afgeknipte kabel, je vliegwiel is vastgezet zo te zien , die kan je een klein beetje op voorontsteking zetten ( dus puntjes open net voordat f op je vliegwiel het streepje passeert.
Bedankt voor de tips Dennis! Ik heb de vliegwieltrekker ook binnen, dus ik ga de ontsteking/punten eerst eens goed bekijken, en dan de afstelling controleren.
Heppie met kleppie! :D

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4091
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door wim V8 »

Vliegwiel lijkt al vastgezet (de verlatende nok), ik zie geen veertje.
Doe daar dan ook een foto van binnenkant vliegwiel.


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

SS50-Maarten
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
Bezit: Honda SS50 K1

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door SS50-Maarten »

Ok geen half werk, ik heb besteld originele contactpuntjes voor Mitsubishi, originele condensator en een niet originele bobine.

Stroboscoop lamp komt er ook aan. Een goede op batterijen, dus geen accu nodig. Goed zichtbaar in het daglicht en ook geschikt voor de brommers die hogere toerentallen draaien (dan een SS50).
Heppie met kleppie! :D

pronk
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 feb 2023 15:09
Bezit: Nu:
C50 L OT turfgroen
CD50 H candy sapphire blue
Toen:
C50, SS50, CD50, Amigo

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door pronk »

Hallo Maarten, zou jij mij een plezier willen doen door met een schuifmaat de breedte van jouw ss velgen (voor en achter) te meten aan de buitenzijde?
En dan in dit topic het antwoord zetten: viewtopic.php?f=8&t=16325
Ik overweeg ss velgen onder mijn cd te zetten om zo breed mogelijke banden te plaatsen.
Als je dat wil, dan veel dank
Groet Bas

NIX
chaly addict
Berichten: 18902
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door NIX »

Ga er maar van uit dat je CD achter 1.40 heeft en voor 1:20. Check of ze verschillende breedtes hebben. SS en C70 hebben 1.40 voor en achter. Oude C50 heeft voor en achter 1.20. Latere C50's met de schokkers aan de buitenkant brug, TT en NT heeft allemaal 1.40. Breder dan 1.40 ga je op 17" Honda brommers niet tegenkomen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

NIX
chaly addict
Berichten: 18902
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door NIX »

SS50-Maarten schreef: 24 mei 2024 07:07
Dennoz schreef: 24 mei 2024 06:56Begin met de meest simpele dingen! dat zijn de je contactpunten schuren , op tijd zetten en je bougiedop vervangen op een klein stukje afgeknipte kabel, je vliegwiel is vastgezet zo te zien , die kan je een klein beetje op voorontsteking zetten ( dus puntjes open net voordat f op je vliegwiel het streepje passeert.
Bedankt voor de tips Dennis! Ik heb de vliegwieltrekker ook binnen, dus ik ga de ontsteking/punten eerst eens goed bekijken, en dan de afstelling controleren.
Check vooral hoe de nok is vastgezet. Dat zou ook een oorzaak van het onregelmatige lopen kunnen zijn.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Guggenheimer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 132
Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc
Locatie: Blaricum

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door Guggenheimer »

Wat een ontzettend leuk topic. Mooie brommer. Leuk hoe je het allemaal beschrijft en deelt.

(ook een handigere manier van vragen stellen en antwoorden krijgen)

SS50-Maarten
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
Bezit: Honda SS50 K1

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door SS50-Maarten »

pronk schreef: 24 mei 2024 16:45 Hallo Maarten, zou jij mij een plezier willen doen door met een schuifmaat de breedte van jouw ss velgen (voor en achter) te meten aan de buitenzijde?
En dan in dit topic het antwoord zetten: viewtopic.php?f=8&t=16325
Ik overweeg ss velgen onder mijn cd te zetten om zo breed mogelijke banden te plaatsen.
Als je dat wil, dan veel dank
Groet Bas
De velgen zijn voor en achter 56mm breed, de buitenbanden zijn beide 2,75x17 (Metzeler Perfect ME77). Voor bredere velgen moet je eens kijken bij Pebro Wheels
Guggenheimer schreef: 25 mei 2024 10:47 Wat een ontzettend leuk topic. Mooie brommer. Leuk hoe je het allemaal beschrijft en deelt.

(ook een handigere manier van vragen stellen en antwoorden krijgen)
Dank je wel! :D
Dennoz schreef: 19 mei 2024 19:29 Je vlotter moet 7mm boven het vlotterbakje uitsteken wanneer de naald dicht zit , dat is ook een basisafstelling om te checken.
Check ook ff of het koper in je bougiekabels nog fris is , desnoods een klein stukkie afknippen en de dop opnieuw monteren .
De (nieuwe) vlotter staat inmiddels wat dat betreft goed afgesteld.
Bougiekabel stukje ingekort en opnieuw gemonteerd.

Helaas mochten deze tips niet baten.
NIX schreef: 19 mei 2024 20:44 Stotteren bij warme motor kan 2 dingen zijn: Bobine of uitlaatklep toch te strak.
Kleppen inmiddels gesteld. Stel dat de uitlaatklep te strak staat, dan gaat de uitlaatklep niet goed dicht?

Nou ja, ik wacht even op de nieuwe ontstekingsdelen. Vliegwiel er afhalen, puntjes inspecteren en waarschijnlijk ook direct vervangen, condensator kun je niet veel aan zien dus die vervang ik direct. Dan eerst maar afstellen en proberen. Als het nog niet goed is de bobine ook vervangen.

Verkocht sinds de aankoop van de brommer:
  • De lage uitlaat die aanvankelijk gemonteerd zat (de bijgeleverde hoge uitlaat gemonteerd, die vind ik leuker)
  • Het chrome voorspatbord (vervangen door een mooie/dure imitatie)
  • Het bijgeleverde originele zwarte achterspatbord met witte achterzijde
  • De bijgeleverde, gloednieuwe 70cc cilinder met zuiger en pakkingset
Niet veel gedaan vandaag, wel een paar boutjes van het hitteschild van de uitlaat vervangen.
En ja, dat zwart geverfde moet er nog eens af en dan weer strak in de lak. :-)


Afbeelding


Afbeelding
Heppie met kleppie! :D

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 698
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door Dennoz »

Je carburateur helemaal in orde maken kan ook nog steeds het gene zijn wat nodig is , dus de flens vlakken en alle kanalen goed doorblazen en controleren of de schroefdraden van de flens nog in orde zijn zodat het spruitstuk echt luchtdicht gemonteerd kan worden.
Ik heb dezelfde 16 mm clipbak er op en dat ding liep onderin als een vuilnisbak en was niet stationair te krijgen , ik had nog een andere body liggen en heb deze vooraf geheel in orde gemaakt , alles qua gasbus , schroeven en sproeierbuizen enz heb ik overgezet op de schone body en nu snort ze als een kitten .
Hop hop gas dr op

SS50-Maarten
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
Bezit: Honda SS50 K1

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door SS50-Maarten »

Dennoz schreef: 25 mei 2024 20:24 Je carburateur helemaal in orde maken kan ook nog steeds het gene zijn wat nodig is , dus de flens vlakken en alle kanalen goed doorblazen en controleren of de schroefdraden van de flens nog in orde zijn zodat het spruitstuk echt luchtdicht gemonteerd kan worden.
Ik heb dezelfde 16 mm clipbak er op en dat ding liep onderin als een vuilnisbak en was niet stationair te krijgen , ik had nog een andere body liggen en heb deze vooraf geheel in orde gemaakt , alles qua gasbus , schroeven en sproeierbuizen enz heb ik overgezet op de schone body en nu snort ze als een kitten .
Welke schroefdraad in de flens? Dat zit met moertjes bij mij :-)

Zal ik er eens remmenreiniger op spuiten, kijken wat 'ie doet?
Heppie met kleppie! :D

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 698
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door Dennoz »

Op de vierde foto die je in het begin gepost hebt staat een close up van je carburateur, die kan aan de binnenkant net zo vervuild zijn zoals hij er uit ziet, die moertjes die je noemt zien er niet echt sjofel uit , helicoils in de flens is een goeie oplossing.en er zit ook een pakking tussen de isolator en je carburateur gemonteerd, dat zou normaal gesproken afgedicht worden door alleen een o-ring . Een pakking werkt het beste over een groot oppervlak , een pakking kan inzakken en een o ring heeft een hard oppervlak nodig om zijn werk te kunnen doen.
Tussen de isolator en het spruitstuk moet wel een pakking .
Het kan echt geen kwaad deze carburateur echt even op te kuisen en af te vlakken want dat spul trekt gewoon krom na verloop van tijd ,
Hop hop gas dr op

SS50-Maarten
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
Bezit: Honda SS50 K1

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door SS50-Maarten »

Je hebt gelijk Dennis, die carburateur is uitwendig en inwendig best wel smerig.
En die afdichtingen zijn twijfelachtig te noemen, dus daar moet ik ook mee aan de slag.
Zat al te denken om de carburateur ultrasoon te laten reinigen, aangezien ik niet zo'n apparaat wil aanschaffen.

Ik heb desondanks het gevoel dat het probleem meer uit de ontsteking komt, maar die ga ik ook controleren. Ik wacht weer op onderdeeltjes en op redelijk weer want ik sleutel graag in ons tuintje (meer een soort plaatsje).
Heppie met kleppie! :D

SS50-Maarten
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
Bezit: Honda SS50 K1

Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1

Bericht door SS50-Maarten »

Ik heb wel een M7 tapje liggen, en ook M7 boutjes. sleutelwijdte 11 mm is ook niet zo erg toch? Of is het een doodzonde als ik dat doe met een originele Keihin carburateur....
Heppie met kleppie! :D

Plaats reactie