Nieuw hier.

Wil je je voorstellen? Plaats hier je gezicht. Voor als je (nog) geen foto's van je brommer hebt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Li'l Popeye
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2020 09:32
Bezit: Skyteam Skymax ICE
Zelfbouw minibikes met Honda GX160
Diverse Honda GX160
Locatie: Riethoven
Contacteer:

Nieuw hier.

Bericht door Li'l Popeye »

Mijn naam is John, geboren in '76, woonachtig in Brabant.
Ik heb de afgelopen jaren mezelf bezig gehouden met het bouwen van minibikes, welke voorzien zijn van Honda GX160 motoren.
Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn niet toegelaten op de openbare weg en omdat er 160cc motoren op liggen, en ik geen motorrijbewijs heb, heb ik ook geen moeite gedaan voor een keuring of iets dergelijke. Aangezien alles zelfbouw is, zou er een typegoedkeuring moeten komen voor het frame, en dan nog een technische keuring...

...Dus heb ik laatst een gebruikte Skyteam Skymax (Dax) gekocht waar al een brommer kenteken opzit en waar een hoop werk aan zit.
Afbeelding

Hij is een stukje forser als mijn zelfgemaakte minibikes, maar hij heeft wel vering, wat wel zo prettig is.
Zoals ik al zei zit er een hoop werk aan, maar dat vind ik nou juist het leuke. De ruim ingerichte werkplaats zal van pas komen.
Ondanks dat het geen originele Honda is, ga ik de uitdaging aan om er een betrouwbare brommer van te maken. Naar eigen inzicht en op dit forum vergaarde informatie.
De foto met de Dax is genomen op het werk; ik had de achterband lek gereden tijdens de 2e rit naar het werk. Bleek dat de binnenband op 3 plaatsen lek was, op de (velghelften)naad aan de binnenkant. De binnenband is ondertussen geplakt en de velgen zijn 1 van de eerste zaken die ik aan ga pakken. Evenals de wiellager speling, de voorband is niet rond, de bedrading is ruk, koplamp zit los, koplamp groot licht is defect, contactslot is gaar, stuurslot heb ik geen sleutel van, 1 knipperlichtje valt er continue af, uitlaat maakt teveel herrie, speling op rempedaal, schakelpook aanpassen, koppelings- en choke kabel zijn rot, dus waarschijnlijk de gaskabel ook, kentekenplaat- achterlicht houder vind ik geen mooi ontwerp, zadel zit scheef, etc.
Laat ik maar gauw beginnen...

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Nieuw hier.

Bericht door nielspbr »

Ja, water(pekel) en stalen velghelften. Bekend recept voor roest.

(als ik die minibikes zie moet ik gelijk aan carsandcameras denken, alleen zien hun minibikes er niet zo netjes uit.)

Gebruikersavatar
Li'l Popeye
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2020 09:32
Bezit: Skyteam Skymax ICE
Zelfbouw minibikes met Honda GX160
Diverse Honda GX160
Locatie: Riethoven
Contacteer:

Re: Nieuw hier.

Bericht door Li'l Popeye »

nielspbr schreef: 18 okt 2020 10:15 Ja, water(pekel) en stalen velghelften. Bekend recept voor roest.

(als ik die minibikes zie moet ik gelijk aan carsandcameras denken, alleen zien hun minibikes er niet zo netjes uit.)
Oa roest ja, maar vooral een binnenband die klem heeft gezeten, of velghelften die lichtelijk verbogen zijn, waardoor de velghelften wel sluiten waar boutjes zitten, maar lichtelijk open staan waar geen boutjes zitten. Ik wil het oplossen door er meer boutjes in te plaatsen. Bij alu velgen zitten er ook meer boutjes in, zag ik.

Carsandcameras... ik heb ook een YouTube kanaal.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Nieuw hier.

Bericht door lil »

leuke dingen, lijken een beetje op wat hier szomers rondrijdt in de duinen, maar dan electrisch en met snorkenteken. die kan je hier huren in het zomerseizoen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Plaats reactie