Even voorstelllen

Wil je je voorstellen? Plaats hier je gezicht. Voor als je (nog) geen foto's van je brommer hebt.
Plaats reactie
Honzu540
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2021 19:26
Bezit: Eigenbouw met cb50 blok

Even voorstelllen

Bericht door Honzu540 »

Mijn naam is Jan 57 jaar en een verwoed sleutelaar.
Mijn passie heb ik van jongs of aan door mijn Opa gekregen.Hij bezat destijds begin jaren ‘70 diverse brommers als dagelijks vervoermiddel.Een DKW was zijn meest geliefde brommer.Als de voorjaarzon begon te schijnen,werd hij helemaal uit elkaar gehaald en iedere schroef schoongemaakt en in de olie gezet.Een nieuwe bougie was standaard elk jaar nieuw.De rem,koppelings en gaskabel werden ook voorzien van de nodige smeermiddelen.
Remmen opschuren en banden controleren hoorde daar ook bij.
Maar als alles klaar was mocht ik mee achterop een rondje door het dorp en weilanden maken.
Van het kwam het ander.Neven en nichten kregen een rijbewijs,en waar gingen de brommers naartoe?Uiteraard naar Jantje!Die was zo slim om hun meteen te feliciteren met de slotzin:Geef mij maar die brommer dan heb je meer plaats voor de auto te parkeren.
Je wil niet weten wat ik door de bossen heb gecrosd,maar ook veel gesleuteld.Maar dat was de beste leermeester.
Je moest en je zou crossen.Vader was altijd weg naar zijn werk en Opa zei eerst zelf zoeken en proberen en als dat niet lukt dan kijken we samen.
Mobiletjes,Puch,Berini en natuurlijk ook een Honda.
Toen ik 16 jaar werd heb ik zelfstandig een Gillera Tour opgeknapt tot mijn brommer.Later verkocht en een Zundapp aangeschaft.
In 2002 kwam een goede vriend van mij om de hoek met een DKW.En ja hoor dezelfde als Opa had gehad!Hij had hem helemaal gerestaureerd,maar hij wilde maar niet starten.Na de vraagstelling of ik eens wilde kijken was dat natuurlijk geen probleem.Vonk had hij maar het vliegwiel (zonder spie)zat op de verkeerde afstelling.
Na een testrit was de brommer prima bevonden,maar ik had weer het virus te pakken.
In 2003 een oud lijk van een zundapp c50 aangeschaft en deze volledig gerestaureerd.
Deze heb ik nog steeds in bezit en rij heel vaak ermee.
Door de jaren heen ook meerdere bromfietsen gerestaureerd.
Nu op dit moment ben ik onder een Zundapp 540 een Honda cb 50 blok aan het bouwen.
Puur en allleen voor iets te maken en voor het ultime Honda viertakt geluid.
Zeker voor veel te toeren is dat aangenamer rijden.
Hij heeft voorlopig de bijnaam HonZu.
In de foto zien jullie mijn beide brommers.
Ik hoop dat ik op dit Forum veel kan leren op het gebied van viertakt.

Ik dank jullie voor de interesse en hoop dat we van elkaar nog veel leren.

Groet JanAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Even voorstelllen

Bericht door stoterstangen90 »

Past best netjes.
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Even voorstelllen

Bericht door NIX »

Heb van BartB ook wel eens zo'n creatie gezien.

Zo'n zwarte zundapp met rode buddy, windkapje, 3-handbak en grijze handvatten vind ik geweldig! Heb verder niets met dat merk.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

LucasHC1337
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:16
Bezit: Honda C50H,
Honda Giorcub,
Kymco Activ x2
Kymco Nexxon

Re: Even voorstelllen

Bericht door LucasHC1337 »

CB blokje past er perfect in joh! Vind het altijd zo lelijk wanneer die 2 takt blokken het frame niet vullen maar dat Honda blokje zit als gegoten.

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Even voorstelllen

Bericht door SuzuhaTR1 »

Wat een mooi vakwerk, zo’n Zündapp en ook (Kreidler e.d.) lijkt altijd een stukje groter dan de gemiddelde Japanse brom, dit blokje staat hem echter erg netjes 8-)

mr.Lux
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jan 2014 22:02
Bezit: Hoop oud ijzer..
Locatie: Heeze

Re: Even voorstelllen

Bericht door mr.Lux »

Welkom Jan , en zeker een hele verbetering zo met de Zundapp . Eindelijk een fatsoenlijk blok. Groet Ivo

Plaats reactie