JW en mijn brommers
Geplaatst: 18 aug 2021 23:46
Beste Honda liefhebbers,
Na hier veel gelezen te hebben en enkele reacties, vragen geplaatst te hebben stel ik me graag even voor.
Op mijn 15e (alweer 31 jaar geleden) kreeg ik mijn eerste Honda, een MT5, rood. Na een ongelukje de brommer helaas verkocht.
Sinds een kleine 2 jaar heb ik het brommer virus weer te pakken.
Het begon met een oude Puch MS50, die pas verkocht is.
In 2020 heb ik tijdens corona een oude, helaas verwaarloosde Honda Amigo gekocht die ik helemaal opnieuw gespoten en opgebouwd heb, deze is naar mijn vriendin gegaan. Helaas lekte hij veel olie tijdens de eerste rit waarna ik het blok heb laten reviseren bij Ivo van four-stroke service te Heeze.
Hierbij foto's van voor en na.
Het enige wat nog moet gebeuren is de verlichting goed werkend krijgen, mocht er iemand willen helpen, graag.
Tijdens de restauratie van de Amigo kreeg ik de mogelijkheid om de SS50 van mijn overleden neefje te kopen, de brommer stond al 20 jaar stil en er moest wel het nodige aan gebeuren. Hier ben ik nu eindelijk klaar mee en erg trots dat hij er weer helemaal top uitziet. Wat is eraan gedaan:
Nieuwe banden, de oude waren ondertussen knoep hard geworden, nieuwe spaken en naven gepolijst. (bedankt Dennis)
Nieuwe binnenpoten, keerringen, veren en rubbers.
Achterbrug laten spuiten en koplamp en frame zelf bijgespoten.
Zadel opgevuld met nieuw schuim en onderplaat ontroest en gespoten.
Nieuwe Takegawa schokbrekers.
Nieuwe rubbers benzinekraan en tank schoongemaakt.
Accu aangesloten en claxon gemonteerd.
Nieuwe Kickstarter.
Nieuw stuur.
Koplamppetje en achterspatbord gemonteerd.
Carburateur schoongemaakt en rubbers vervangen.
Voor en na foto's:
Dit jaar ook nog een Honda Novio gekocht (kon het niet laten)
Deze rookt alleen behoorlijk dus laat van de herfst de cilinder en zuiger vervangen. De brommer (roest) is alleen in de lijnolie gezet.
De vintage look staat me wel aan.
Ik zal van de week nog wat foto's en tekst plaatsen.
Na hier veel gelezen te hebben en enkele reacties, vragen geplaatst te hebben stel ik me graag even voor.
Op mijn 15e (alweer 31 jaar geleden) kreeg ik mijn eerste Honda, een MT5, rood. Na een ongelukje de brommer helaas verkocht.
Sinds een kleine 2 jaar heb ik het brommer virus weer te pakken.
Het begon met een oude Puch MS50, die pas verkocht is.
In 2020 heb ik tijdens corona een oude, helaas verwaarloosde Honda Amigo gekocht die ik helemaal opnieuw gespoten en opgebouwd heb, deze is naar mijn vriendin gegaan. Helaas lekte hij veel olie tijdens de eerste rit waarna ik het blok heb laten reviseren bij Ivo van four-stroke service te Heeze.
Hierbij foto's van voor en na.
Het enige wat nog moet gebeuren is de verlichting goed werkend krijgen, mocht er iemand willen helpen, graag.
Tijdens de restauratie van de Amigo kreeg ik de mogelijkheid om de SS50 van mijn overleden neefje te kopen, de brommer stond al 20 jaar stil en er moest wel het nodige aan gebeuren. Hier ben ik nu eindelijk klaar mee en erg trots dat hij er weer helemaal top uitziet. Wat is eraan gedaan:
Nieuwe banden, de oude waren ondertussen knoep hard geworden, nieuwe spaken en naven gepolijst. (bedankt Dennis)
Nieuwe binnenpoten, keerringen, veren en rubbers.
Achterbrug laten spuiten en koplamp en frame zelf bijgespoten.
Zadel opgevuld met nieuw schuim en onderplaat ontroest en gespoten.
Nieuwe Takegawa schokbrekers.
Nieuwe rubbers benzinekraan en tank schoongemaakt.
Accu aangesloten en claxon gemonteerd.
Nieuwe Kickstarter.
Nieuw stuur.
Koplamppetje en achterspatbord gemonteerd.
Carburateur schoongemaakt en rubbers vervangen.
Voor en na foto's:
Dit jaar ook nog een Honda Novio gekocht (kon het niet laten)
Deze rookt alleen behoorlijk dus laat van de herfst de cilinder en zuiger vervangen. De brommer (roest) is alleen in de lijnolie gezet.
De vintage look staat me wel aan.
Ik zal van de week nog wat foto's en tekst plaatsen.