Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
- Bezit: Honda SS50 K1
Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
Wist niet dat zo'n versnellingspedaal alleen op een semi-automaat zat. Leek me leuk om te proberen.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
- Bezit: Honda SS50 K1
Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
Achterband ook vervangen.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
Ik heb hem ook op mn cd…is niet verboden, toch????
Hop hop gas dr op
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
- Bezit: Honda SS50 K1
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4040
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
NSU Prima '57 scooter
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
Nix wil 'm wel hebben.
Die rijdt nog jaren met zo'n band.
Gr. Wim.
Die rijdt nog jaren met zo'n band.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- chaly addict
- Berichten: 18856
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
Gewoon omdraaien en oprijden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
- Bezit: Honda SS50 K1
Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
Die banden zijn in de container verdwenen, sorry anders mocht je ze hebben. Voorband was nog goed.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
- Bezit: Honda SS50 K1
Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
YSS Pro-X serie 340 mm zwart/chroom schokbrekers er op
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4040
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
NSU Prima '57 scooter
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
Dat zijn lekkere dikkers. Die zullen wel lekker
veren en schokken breken.
Gr. Wim.
veren en schokken breken.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
- Bezit: Honda SS50 K1
Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
Hoge uitlaat
Samengevat:
- Twee buitenbanden vervangen (lagen op zolder)
- Schokbrekers vervangen
- Kickstart- en versnellingspedaal vervangen
- Voorspatbord vervangen
- Uitlaat vervangen (was bij de koop bijgeleverd)
Samengevat:
- Twee buitenbanden vervangen (lagen op zolder)
- Schokbrekers vervangen
- Kickstart- en versnellingspedaal vervangen
- Voorspatbord vervangen
- Uitlaat vervangen (was bij de koop bijgeleverd)
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
- Bezit: Honda SS50 K1
Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
Gisteren nog met de SS50 gereden en er aan gesleuteld.
Brommer rijdt redelijk goed, maar de bougie (NGK C7 HSA) heeft geen lang leven. En dat is raar. De bougie wordt heel zwart, met een toch wel witte plek waar die kennelijk best heet wordt. De brommer gaat dan stotteren en afslaan, en een nieuwe bougie verhelpt het probleem, maar na 25 km rijden is dat een beetje snel
Dus op onderzoek uit, samen met de handige buurman. De vorige eigenaar had al gezegd dat er iets met het benzinekraantje aan de hand is. Hij had 'm altijd op de reservestand staan, ik ook. Kwam er achter dat alleen in de reservestand er een heel miezerig straaltje benzine uitdruppelde. (in de andere standen helemaal niets). Huisje van de benzinekraan losgehaald en schoongemaakt, zat veel rotzooi in. Maar het kraantje bleef slechts minimaal benzine doorgeven in de reservestand. Vervolgens de luchtspuit op de benzineslang gezet om de kraan door te spuiten. (voor wie dit nadoet: doe dit met beleid, de tank gaat bol staan en de benzine vliegt uit de tank als je niet voorzichtig bent - ik heb een luchtspuitje dat geleidelijk te bedienen is, dus weinig lucht tegelijk). Dit hielp direct, de kraan gaf weer benzine door. Dat probleem dus verholpen.
Toen kwam het volgende probleem: de carburateur liep over via het overloopslangetje: Na enkele malen de vlotter gesteld te hebben was dat probleem ook verholpen.
Laatste probleem was dat het vlotterbakje niet goed meer afsloot. Daarom een pakkingsetje voor de carburateur besteld.
De sproeierbezetting:
Hoofdsproeier 80
Stationairsproeier 33
Gasnaald B30, stond op onderste stand (meest rijke stand). Versteld en geprobeerd in de middelste stand. Niet veel verandering.
Besteld: Enkele hoofdsproeiers: 72, 75, 82 en 85. (80 zit er nu in)
Besteld: Bougies NGK C7 en NGK C8
Besteld: Revisie setje afdichtingen voor klem carburateur
Besteld: Vliegwieltrekker
Spruitstuk en carburateur opgemeten: Spruitstuk heeft doorsnede 16 mm, carburateur ook. Op de carburateur zit een schroefdop en daarop staat: 17. Die past prima, dat is geen probleem, het is alleen een beetje raar. De carburateur is volgens mij een 16;
Gasnaald B30
Hoofdsproeier 80
Stationairsproeier 33
Bougie NGK C7HSA
Kan de motor te heet worden doordat de benzine niet goed doorliep en de brommer daarom te arm stond?
Wat is nu precies het typenummer van deze carburateur? Keihin PC16?
Brommer rijdt redelijk goed, maar de bougie (NGK C7 HSA) heeft geen lang leven. En dat is raar. De bougie wordt heel zwart, met een toch wel witte plek waar die kennelijk best heet wordt. De brommer gaat dan stotteren en afslaan, en een nieuwe bougie verhelpt het probleem, maar na 25 km rijden is dat een beetje snel
Dus op onderzoek uit, samen met de handige buurman. De vorige eigenaar had al gezegd dat er iets met het benzinekraantje aan de hand is. Hij had 'm altijd op de reservestand staan, ik ook. Kwam er achter dat alleen in de reservestand er een heel miezerig straaltje benzine uitdruppelde. (in de andere standen helemaal niets). Huisje van de benzinekraan losgehaald en schoongemaakt, zat veel rotzooi in. Maar het kraantje bleef slechts minimaal benzine doorgeven in de reservestand. Vervolgens de luchtspuit op de benzineslang gezet om de kraan door te spuiten. (voor wie dit nadoet: doe dit met beleid, de tank gaat bol staan en de benzine vliegt uit de tank als je niet voorzichtig bent - ik heb een luchtspuitje dat geleidelijk te bedienen is, dus weinig lucht tegelijk). Dit hielp direct, de kraan gaf weer benzine door. Dat probleem dus verholpen.
Toen kwam het volgende probleem: de carburateur liep over via het overloopslangetje: Na enkele malen de vlotter gesteld te hebben was dat probleem ook verholpen.
Laatste probleem was dat het vlotterbakje niet goed meer afsloot. Daarom een pakkingsetje voor de carburateur besteld.
De sproeierbezetting:
Hoofdsproeier 80
Stationairsproeier 33
Gasnaald B30, stond op onderste stand (meest rijke stand). Versteld en geprobeerd in de middelste stand. Niet veel verandering.
Besteld: Enkele hoofdsproeiers: 72, 75, 82 en 85. (80 zit er nu in)
Besteld: Bougies NGK C7 en NGK C8
Besteld: Revisie setje afdichtingen voor klem carburateur
Besteld: Vliegwieltrekker
Spruitstuk en carburateur opgemeten: Spruitstuk heeft doorsnede 16 mm, carburateur ook. Op de carburateur zit een schroefdop en daarop staat: 17. Die past prima, dat is geen probleem, het is alleen een beetje raar. De carburateur is volgens mij een 16;
Gasnaald B30
Hoofdsproeier 80
Stationairsproeier 33
Bougie NGK C7HSA
Kan de motor te heet worden doordat de benzine niet goed doorliep en de brommer daarom te arm stond?
Wat is nu precies het typenummer van deze carburateur? Keihin PC16?
Laatst gewijzigd door SS50-Maarten op 14 mei 2024 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
- Bezit: Honda SS50 K1
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
Het type van je carburateur staat vlak voor de flens...bd50a.
Te weinig benzine is een arm mengsel en dat kan dus te heet worden inderdaad , kijk ook je luchtfilter even na of vervang desnoods .
En begin met het clipje van je gasnaald op het een na bovenste gleufje , daarna pas met sproeiers gaan rommelen.
Te weinig benzine is een arm mengsel en dat kan dus te heet worden inderdaad , kijk ook je luchtfilter even na of vervang desnoods .
En begin met het clipje van je gasnaald op het een na bovenste gleufje , daarna pas met sproeiers gaan rommelen.
Hop hop gas dr op
-
- chaly addict
- Berichten: 18856
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
Ik gok dat de afstelilng van je carb totaal verkeerd was omdat de kraan zo slecht doorliep. Er is door een vorige eigenaar niet naar het kraantje gekeken, enkel naar de carb. Meestal is de stationairsproeier een 35, 33 zal ook best lopen. En wat hierboven gezegd werd: naald eerst op de 1 na hoogste groef zetten. Daarna kijken op welke hoofdsproeier de brommer het lekkerst en hardst gaat.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 mei 2024 15:55
- Bezit: Honda SS50 K1
Re: Voorstellen Maarten en rode SS50 K1
Dank je wel Dennoz, daar heb ik al die tijd overheen gekeken!!!Dennoz schreef: ↑14 mei 2024 15:14 Het type van je carburateur staat vlak voor de flens...bd50a.
Te weinig benzine is een arm mengsel en dat kan dus te heet worden inderdaad , kijk ook je luchtfilter even na of vervang desnoods .
En begin met het clipje van je gasnaald op het een na bovenste gleufje , daarna pas met sproeiers gaan rommelen.
Ja, denk dat je gelijk hebt. Bedankt voor het meedenken. Ik wacht nu eerst even op de nieuwe vlotterbakpakking, want met een lekkende carburateur is ook niets.NIX schreef: ↑14 mei 2024 16:38 Ik gok dat de afstelilng van je carb totaal verkeerd was omdat de kraan zo slecht doorliep. Er is door een vorige eigenaar niet naar het kraantje gekeken, enkel naar de carb. Meestal is de stationairsproeier een 35, 33 zal ook best lopen. En wat hierboven gezegd werd: naald eerst op de 1 na hoogste groef zetten. Daarna kijken op welke hoofdsproeier de brommer het lekkerst en hardst gaat.
Laatst gewijzigd door SS50-Maarten op 14 mei 2024 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.