Gele skyteam dax Utrecht

Is er iemand vandoor gegaan met je plofpony... laat het hier weten!!!
Elvol
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:01
Locatie: Utrecht

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door Elvol »

Heren,

bedankt voor de oplettendheid!
De rechtmatige eigenaar is ingelicht en probeert de politie te overtuigen!

Hoop voor hem dat het lukt!

Groetsj,

Christoph
Neem alles met een korreltje, morgen hagelt het...

Dirk dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 nov 2009 15:06
Bezit: Bami Dax lowrider
Locatie: Zuilen

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door Dirk dax »

Dag Jongens,

Het was vandaag een spannende dag, ik ben vanochtend vroeg op aanraden van de politie naar de zaak gegaan waar 'mijn' brommer stond.
De politie had mij geadviseerd een proefrit te maken met de brommer, met een groen kenteken, omdat je hem daarmee van zijn tenaamgestelde kenteken ontdoet voor een korte periode.
Het was zaak zo snel mogelijk naar een politie bureau te rijden.

Toen ik daar op de zaak was werd het lastig een proefrit te maken, omdat er geen groene kenteken platen waren.
Ik heb de eigenaar van de zaak toen verteld en foto's getoond om aan te tonen dat het mijn brommer was die daar stond (zie pagina 1 van dit topic).
De eigenaar geloofde dit, en is toen gaan bellen met de persoon van het woonwagenkamp waarvan hij hem ingekocht had.
Deze is toen naar de scooterzaak gekomen en vertelde dat hij de onderdelen die op het groene frame waren gemonteerd langs de weg in een doos had gevonden. Toen ik hem vertelde dat mij dat nogal onwaarschijnlijk lijkt werd het een vervelende situatie. Ze wilden plots geld zien en om de situatie niet uit de hand te laten lopen (en dus mijn brommer weer kwijt te raken, want hij zou zo ingeladen worden) heb ik toen ween bedrag betaald voor de brommer, en heb ik de brommer op mijn naam gezet.

Hierna ben ik naar het politie bureau gereden en heb ik aangifte gedaan van heling, en het omkatten van een voertuig. De brommer is daarbij in beslag genomen voor technisch onderzoek.
Gelukkig zei een agent dat de persoon van het woonwagenkamp een bekende van de politie was. Ik heb de agenten ervan kunnen overtuigen dat alle onderdelen op de brommer mij toebehoren, en in principe het frame heb gekocht. Nu is het aan de politie om er een zaak van te maken, hoe snel dit opgelost is en ik mijn brommer weer terug heb is niet bekend.
Afbeelding
Eric schreef:Ik kan hier misschien inhoudelijk op reageren, maar dan kan ik net zo goed tegen de hond gaan praten.

roow
4T-MSB zombie
Berichten: 2384
Lid geworden op: 28 jan 2007 11:29
Locatie: bennekom

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door roow »

Mooi man :D

Wat een conjo trouwens, hoe die de achterveren heeft gemonteerd. :D

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door butt head »

Dirk dax schreef:Dag Jongens,

Het was vandaag een spannende dag, ik ben vanochtend vroeg op aanraden van de politie naar de zaak gegaan waar 'mijn' brommer stond.
De politie had mij geadviseerd een proefrit te maken met de brommer, met een groen kenteken, omdat je hem daarmee van zijn tenaamgestelde kenteken ontdoet voor een korte periode.
Het was zaak zo snel mogelijk naar een politie bureau te rijden.

Toen ik daar op de zaak was werd het lastig een proefrit te maken, omdat er geen groene kenteken platen waren.
Ik heb de eigenaar van de zaak toen verteld en foto's getoond om aan te tonen dat het mijn brommer was die daar stond (zie pagina 1 van dit topic).
De eigenaar geloofde dit, en is toen gaan bellen met de persoon van het woonwagenkamp waarvan hij hem ingekocht had.
Deze is toen naar de scooterzaak gekomen en vertelde dat hij de onderdelen die op het groene frame waren gemonteerd langs de weg in een doos had gevonden. Toen ik hem vertelde dat mij dat nogal onwaarschijnlijk lijkt werd het een vervelende situatie. Ze wilden plots geld zien en om de situatie niet uit de hand te laten lopen (en dus mijn brommer weer kwijt te raken, want hij zou zo ingeladen worden) heb ik toen ween bedrag betaald voor de brommer, en heb ik de brommer op mijn naam gezet.

Hierna ben ik naar het politie bureau gereden en heb ik aangifte gedaan van heling, en het omkatten van een voertuig. De brommer is daarbij in beslag genomen voor technisch onderzoek.
Gelukkig zei een agent dat de persoon van het woonwagenkamp een bekende van de politie was. Ik heb de agenten ervan kunnen overtuigen dat alle onderdelen op de brommer mij toebehoren, en in principe het frame heb gekocht. Nu is het aan de politie om er een zaak van te maken, hoe snel dit opgelost is en ik mijn brommer weer terug heb is niet bekend.
Afbeelding
hoopelijk gaat dit alle maal nog goed komen

tis wel makkelijk geld verdienen jat een bami dax koop voor 200 euro een bami dax frame en verkoop hem weer voor 800 euro
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Dirk dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 nov 2009 15:06
Bezit: Bami Dax lowrider
Locatie: Zuilen

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door Dirk dax »

Dat heb ik er niet voor betaald gelukkig.

maar het is wel raar als je je eigen Dax terug moet kopen.
En mooi dat de politie nu een bewijs stuk heeft om de zaak rond te maken.
Eric schreef:Ik kan hier misschien inhoudelijk op reageren, maar dan kan ik net zo goed tegen de hond gaan praten.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door butt head »

Dirk dax schreef:Dat heb ik er niet voor betaald gelukkig.

maar het is wel raar als je je eigen Dax terug moet kopen.
En mooi dat de politie nu een bewijs stuk heeft om de zaak rond te maken.

bewijs stuk
het is natuurlijk moeilijk om de onderdelen van die dax vast te stellen zijn dat die daat werkelijk van jou geele dax afkomstich zijn
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Elvol
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:01
Locatie: Utrecht

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door Elvol »

Ben benieuwd hoe dit afloopt, Dirk...
Neem alles met een korreltje, morgen hagelt het...

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door Saik0 »

Dirk, ik heb nog een lading gedetailleerde foto's van de dax, waarop bijv de krasjes van de achterbrug te zien zijn die identiek zijn, de achterveren, uitlaatbeugel die ik zelf gemaakt heb zie ik volgens mij ook nog zitten. Neem even contact met me op voor concrete informatie.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Mo_0
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 148
Lid geworden op: 20 jul 2009 21:53
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door Mo_0 »


ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door ciebie »

Mo_0 schreef:link
Mo, je bent ervan op de hoogte dat de brommert al gevonden is?

butt head
moppersmurf
Berichten: 8896
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door butt head »

ciebie schreef:
Mo_0 schreef:link
Mo, je bent ervan op de hoogte dat de brommert al vermoedelijk gevonden is?

atans ik heb nog geen bericht gehoord dat dat hem werkelijk is
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door ciebie »

butt head schreef:
ciebie schreef:
Mo_0 schreef:link
Mo, je bent ervan op de hoogte dat de brommert al vermoedelijk gevonden is?

atans ik heb nog geen bericht gehoord dat dat hem werkelijk is
ja, oké.. daar heb je gelijk in.. :wink:

Dirk dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 nov 2009 15:06
Bezit: Bami Dax lowrider
Locatie: Zuilen

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door Dirk dax »

Na een jaar is er een einde gekomen aan een lang slepende zaak.
De verdachte kon volgens het openbaar ministerie niet als verdachte worden aangemerkt, en dus is de zaak geseponeerd.

De Dax die in beslag was genomen, is weer thuis, in een belabberde staat. Veel roest, en het blokje loopt ook niet.


Ik heb wel de mogelijkheid om de Dax weer op te bouwen tot iets wat ik mooi vind.
Ik denk dat het een lowrider gaat worden. Frame moet opnieuw gespoten worden, en misschien komt er een ander blok onder.


Afbeelding
Afbeelding
Eric schreef:Ik kan hier misschien inhoudelijk op reageren, maar dan kan ik net zo goed tegen de hond gaan praten.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door Mano »

Tuurlijk seponeren ze die zaak, anders hebben ze(de politie) weer 500 man nodig om de verdachte uit het kamp te halen, de helden. :evil:

Maar ondanks alle roest en problemen met je daxje wel goed te zien dat 'ie weer thuis is
Hou je ons op de hoogte van je lowrider project?
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Gele skyteam dax Utrecht

Bericht door nielspbr »

Goed dat ie weer trug is.

(Ik zou wel even de achterdempers omdraaien, het ziet eruit of de potjes op de stepjes terecht komen bij het inveren.)

Plaats reactie