Pagina 1 van 3

C310S Af !

Geplaatst: 30 okt 2008 02:31
door SingaBernd
Eindelijk is het dan zo ver!Mijn C310S is af, op een paar kleine boutjes van de beenkap na.
Project heeft lang geduurt, maar beetje bij beetje is het dan toch tot dit resultaat gekomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Commentaar altijd welkom!

Groetjes,
Bernd

Geplaatst: 30 okt 2008 11:30
door Dezelfde Jasper
Als je het blokje niet wil opentrekken, olie verversen, carburateur schoonmaken, evt ontsteking en kleppen stellen, en kijken of ie vonkt/start.

Het verschil tussen S en A kun je als eerste zien aan het framenummer (vaag tekenc310snummernummerenzvaagteken), maar ook aan het blokje zelf; de A heeft een valstroomcarburateurtje en een grote rechthoekige kleppendeksel, de S heeft een normaal carburateurtje en 2 klepdopjes.

Geplaatst: 31 okt 2008 23:43
door SingaBernd
oke, bedankt voor de reactie!

Mocht het blokje toch open moeten, zijn er onderdelen niet meer verkrijgbaar? Ik hoorde eens de contactpunten?

Geplaatst: 02 nov 2008 14:08
door SingaBernd
Oke ! Het is een Honda C310 S geworden.
Hier een aantal foto's zoals de Honda er op dit moment bij staat

Mochten jullie al dingen zien die ontbreken of orgineel zijn of moeilijk te krijgen zijn etc. dan hoor ik dat graag! Zelf weinig verstand van C310 en soortgelijke brommers! Het plan is om de C310 weer helemaal mooi te maken. updates zullen volgen!

Alvast bedankt.

Groetjes,
Bernd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 02 nov 2008 17:29
door niek is ik
ziet er heel goed uit !

lekker origineel, met originele uitlaat(wees daar superrrrrr zuinig op....)
gele kaartje, kettingkast, achterlichtje mooie buddy enz enz...

alleen stuurtje is zo te zien niet origineel...

super leuk ding... !

Geplaatst: 02 nov 2008 17:32
door da master of honda
effe stuurtje en schakelsyteem zoeken en ori gas gebeuren dan ziet ie er al weer mooier uit......

De bel is een Fietsbel.

Hoe is de uitlaatdemper??

Blokje zou ik gewoon even de olie uithalen en goedkope aldi olie kopen en ff lekker spoelen en eventueel laten lopen warm proberen te draaien en dan weg met die olie

Goede olie erin en met een beetje geluk heb je een lekker rijdend blok met een zoemende koppeling.

Beter een zoemende lekker rijdende dan een enorm dure revisie die vaker slechter word dan die ooit was en reed.....

Succes, enne zuinig zijn op gele bordje....

Duur stukje plastic.
Owja en de lichtschakelaar ori kost knap geld als je die al vind daar kan je ook een puch maxi ding op doen....

Nico

Geplaatst: 02 nov 2008 18:53
door SingaBernd
bedankt voor alle reacties!
Het blok is er door mijn oom afgehaald omdat er iets mis mee zou zijn.. ga wel even proberen of hij het doet. hij zit i.i.g niet vast.

Uitlaat demper is nog goed, even poetsen en dan is hij weer netjes.voorbocht is wel erg lelijk , maar niet doorgerot.

Ik zal een up-date geven als er weer iets mee gedaan is!

Tank is van binnen wel erg vies.

Geplaatst: 03 nov 2008 20:11
door SingaBernd
Even een extra vraag.

Wat is de opbrengst van een goede honda c310s met kenteken? Ik wil de Honda gaan restaureren, maar als ik hem weer helemaal top wil hebben ben ik ongeveer 600 euro kwijt, en krijg ik dit er wel weer voor terug?

Alvast bedankt voor de info.

Geplaatst: 03 nov 2008 20:59
door stoterstangen90
restaureren moet je voor jezelf doen.

Geplaatst: 03 nov 2008 21:01
door SingaBernd
Ja, dat is natuurlijk ook de bedoeling, ik heb niet de intentie om de brommer te verkopen.

Maar als ik leen de 600 euro die ik er moet stoppen en als de ' marktwaarde' bijvoorbeeld maar 500 euro dan kost het me uiteindelijk geld.
beetje vaag, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :D

Geplaatst: 03 nov 2008 21:16
door pirtre
310s in topstaat?
rond de 900euro

Geplaatst: 04 nov 2008 00:01
door SingaBernd
oke bedankt voor de reactie.
Ik wil deze C310 grondig aanpakken, dus uit elkaar, coaten wat slecht is vernieuwen voor ori. onderdelen en eventueel ook nog die wielen opnieuw spaken!

Foto's volgen nog. a.s weekend beginnen de eerste werkzaamheden, namelijk het strippen!

Geplaatst: 04 nov 2008 11:28
door Dezelfde Jasper
SingaBernd schreef:Ja, dat is natuurlijk ook de bedoeling, ik heb niet de intentie om de brommer te verkopen.

Maar als ik leen de 600 euro die ik er moet stoppen en als de ' marktwaarde' bijvoorbeeld maar 500 euro dan kost het me uiteindelijk geld.
beetje vaag, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :D
Als je hem een tijd gebruikt dwz er benzine in doet, en je verzekert hem, je doet er olie in, vervangen slijtagedelen enz.. ben je ook zo een paar 100 euro verder. Dus, nooit aan kosten denken :D

In echte originele topstaat denk ik tussen de 1000 en 2000 euro, maar dat is niet eenvoudig door moeilijke zaken zoals kunstof delen, achterlichtje, lichtschakelaar, mooie buddy, mooi chroomwerk, goede uitlaat, gele plaatje, beenkap, niet rokend blok, goede kettingkast enz, ofwel ik denk dat je voor een redelijk mooie niet perfecte tussen de 500 en 750 euro vangt.

Je kunt slechte delen wel coaten, maar dan krijg je bij roest een gatenkaas, of je moet met ijzer/vezel/zoietsplamuur aan de slag.

Geplaatst: 05 nov 2008 13:52
door SingaBernd
Oke, net mijn oom gesproken en die vertelde dat het blokje nog in orde was!
Er was alleen een probleem waardoor hij hem in de schuur had gezet en dat was het volgende:

Bij koud weer startte de brommer prima, maar als de brommer warm werd viel hij uit en was vervolgens niet meer aan te krijgen. hij zei:' ja volgens mij iets met het vliegwiel'

mijn eerste ingeving zegt dat de condensator slecht is. hoe denken jullie hierover?

Geplaatst: 05 nov 2008 14:25
door NIX
Dat, of een spoel of een bobine. Ga maar testen. Onder bedrijfsomstandigheden, dus.