S65 zuiger in C100 blok
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
- Bezit: st1300 st50 s65 etc
- Locatie: Zeebrugge
S65 zuiger in C100 blok
Ik heb een S65 zuiger aangepast en in mijn C100 blok geplaatst
Origineel zuiger C100 40MM C100(49cc)
origineel zuiger C105 42MM C105(54cc)
Origineel zuiger S65 44mm=59cc op een C100)
Koppel is mooi alleen nog de juiste sproeier vinden want het blok slaat af halfgas met de origineele 88 sproeier en gasnaald in het midden van de origineele C100 carburator
Het is wind tegen dat ie dat doet het afslaan en wind achter niet dus krijgt ie te weinig eten dus mag ik nog een beetje experimenteren met de naald en sproeier
Origineel zuiger C100 40MM C100(49cc)
origineel zuiger C105 42MM C105(54cc)
Origineel zuiger S65 44mm=59cc op een C100)
Koppel is mooi alleen nog de juiste sproeier vinden want het blok slaat af halfgas met de origineele 88 sproeier en gasnaald in het midden van de origineele C100 carburator
Het is wind tegen dat ie dat doet het afslaan en wind achter niet dus krijgt ie te weinig eten dus mag ik nog een beetje experimenteren met de naald en sproeier
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5159
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
mooi werk... standaard cilinderkop nog ?
nok ?
en natuurlijk hoe gaat je big-end het op de lange termijn houden ?
heb inmiddels ook allerlei snel stoterstangen spul verzamelt(belgen blokje is onderweg ) dus ben benieuw daarna..
voornamelijk naar de nok, wat zijn de mogelijkheden...
en weet inmiddels ook dat je met een cb125 zuiger 70cc kan crieeren maar dat je big-end dat niet leuk gaat vinden...
nok ?
en natuurlijk hoe gaat je big-end het op de lange termijn houden ?
heb inmiddels ook allerlei snel stoterstangen spul verzamelt(belgen blokje is onderweg ) dus ben benieuw daarna..
voornamelijk naar de nok, wat zijn de mogelijkheden...
en weet inmiddels ook dat je met een cb125 zuiger 70cc kan crieeren maar dat je big-end dat niet leuk gaat vinden...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
zijn type3 belgennokken stiekem niet gewoon hetzelfde als C100/C105?!
heb hier een C105T nok uit Amerika liggen, die zou zo uit een C310S kunnen komen..
oh zou een C100 drijfstang in een C310S krukas passen? heb zo'n idee dat ik die binnekort moet vervangen..
leuk idee trouwens van die S65 zuiger, mischien zoek ik er ook nog wel zo'n ding bij om te proberen..
heb hier een C105T nok uit Amerika liggen, die zou zo uit een C310S kunnen komen..
oh zou een C100 drijfstang in een C310S krukas passen? heb zo'n idee dat ik die binnekort moet vervangen..
leuk idee trouwens van die S65 zuiger, mischien zoek ik er ook nog wel zo'n ding bij om te proberen..
BC/MC "De Ruige Rukkers"
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
gradencirkel erbij en meten die overlap
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Die drijfstang van de C100 en de C310s zijn dezelfde. De zuigers ook. De cilinderkoppen ook.stangenstoter schreef:zijn type3 belgennokken stiekem niet gewoon hetzelfde als C100/C105?!
heb hier een C105T nok uit Amerika liggen, die zou zo uit een C310S kunnen komen..
oh zou een C100 drijfstang in een C310S krukas passen? heb zo'n idee dat ik die binnekort moet vervangen..
leuk idee trouwens van die S65 zuiger, mischien zoek ik er ook nog wel zo'n ding bij om te proberen..
De Belgische C310s kop is trouwens ook een aanrader. Die is van alu (wel zachte ringetjes gebruiken!) in plaats van gietijzer en heeft een 20mm inlaatkanaal.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
bedankt! hondajopiesaus pbde het me net ook al
had op cms al gezien dat C100 en C310S dezelfde nummers hadden maar ik vertrouw het soms niet zo goed, heb in de paar maanden dat ik erop kijk al een paar fouten gezien..
dat inlaatkanaal heeft in een gietijzeren kop trouwens ook nog wel wat vlees over hoor!
had op cms al gezien dat C100 en C310S dezelfde nummers hadden maar ik vertrouw het soms niet zo goed, heb in de paar maanden dat ik erop kijk al een paar fouten gezien..
dat inlaatkanaal heeft in een gietijzeren kop trouwens ook nog wel wat vlees over hoor!
BC/MC "De Ruige Rukkers"
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
- Bezit: st1300 st50 s65 etc
- Locatie: Zeebrugge
ik heb een,gietijzer C105 kop gebruikt die identiek is aan de C100 kop uitgezonderd de schuine kant die afgefreesd is in de verbrandingskamer fabrieksaf voor de iets bredere zuiger 42mm maar nu zit er dus een 44mm in
De kopakking ring van een C105 kop is ook minder breed als van een C100,C110,C310S kop
Ik bestelde er 2 bij Honda en kreeg er 3 en maar 2 betaald?
De kopakking ring van een C105 kop is ook minder breed als van een C100,C110,C310S kop
Ik bestelde er 2 bij Honda en kreeg er 3 en maar 2 betaald?
-
- moppersmurf
- Berichten: 8898
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: S65 zuiger in C100 blok
ik heb sinds vandaag ook een 2 tal 59cc cilinders voor de stoter stang blokken.
maar ik vroeg me af moet een s65 zuiger flink verbouwd worden om het te laten passen?
ik heb namelijk 2 verschillende verbouwde zuigers. 1 die is korter als de andere.
hier nog een paar plaatjes van de verbouwde zuigers.
59 op de korte zuiger in het midden van de zuiger.
de andere zuiger staat H 01 op de plek waar de uitlaat klep komt.
maar ik vroeg me af moet een s65 zuiger flink verbouwd worden om het te laten passen?
ik heb namelijk 2 verschillende verbouwde zuigers. 1 die is korter als de andere.
hier nog een paar plaatjes van de verbouwde zuigers.
59 op de korte zuiger in het midden van de zuiger.
de andere zuiger staat H 01 op de plek waar de uitlaat klep komt.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: S65 zuiger in C100 blok
of hoi?
-
- moppersmurf
- Berichten: 8898
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: S65 zuiger in C100 blok
dat zou ook kunnen ja
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: S65 zuiger in C100 blok
die zuigers lijken erg op de zuiger uit m'n Leertouwer 62cc kitje (45mm)
volgens het gietnummer wat ik terugvond, verbouwde CD125 (4e overmaat) zuigers, hoge zuiger die weer een eind afgefreesd is om het er in te krijgen, met een zuigerdak/bodem die even hoog was als een ori C110 zuiger. en was niet tevreden of de kwaliteit.
Heb daarna een S65 (44mm) zuiger pasgemaakt, iets lager, maar goed laten boren/honen, levert meer compressie. en dat blokje loopt harder. hier te zien naast een C110 zuiger mooie krassen ook al op die zuiger he? na ff passen. zo krap was de cilinder dus geboord.
allebei deze C110 blokjes hadden overigens ook een snelle nokkenas
http://www.hondaclassicracing.blogspot. ... g-cam.html
heb wel eens gedacht om een reeks nokjes te laten maken, maar zou er markt voor zijn?
en dan moet ik eerst nog een aantal ori C110 nokken scoren.
volgens het gietnummer wat ik terugvond, verbouwde CD125 (4e overmaat) zuigers, hoge zuiger die weer een eind afgefreesd is om het er in te krijgen, met een zuigerdak/bodem die even hoog was als een ori C110 zuiger. en was niet tevreden of de kwaliteit.
Heb daarna een S65 (44mm) zuiger pasgemaakt, iets lager, maar goed laten boren/honen, levert meer compressie. en dat blokje loopt harder. hier te zien naast een C110 zuiger mooie krassen ook al op die zuiger he? na ff passen. zo krap was de cilinder dus geboord.
allebei deze C110 blokjes hadden overigens ook een snelle nokkenas
http://www.hondaclassicracing.blogspot. ... g-cam.html
heb wel eens gedacht om een reeks nokjes te laten maken, maar zou er markt voor zijn?
en dan moet ik eerst nog een aantal ori C110 nokken scoren.
Re: S65 zuiger in C100 blok
Ik denk dat ik wel nog een liggen heb. Voor noppes. Mss dat ik er wel eentje wil voor in de ts50
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;